obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ZyXel ADSL modem en LB in netwerk
ns_joep
Hoe beter een ZyXel modem/switch aan de Livebox aansluiten voor thuisnetwerk.

Wat is nou beter om te doen:
- de LB een vast IP geven en DHCP uitzetten daarna de Zyxel met DHCP aan en hierin als gateway het IP van de LB ingeven ? of
- de LB configuratie ongemoeid laten en in de ZyXel DHCP uitzetten ?

Wie kan mij uitleg geven?
 
ns_joep
Ja, Orange telefonie zit ook in mijn pakket.
En nu denk ik het antwoord al te kennen.
Het zal luiden "LB config ongemoeid laten"

In dat geval zou ik toch WEL willen om het ip-adres aan te passen.
Het scheeelt namelijk of je 10.0.0.2 ingeeft danwel 192.168.1.1 Cool
Kan dat dan wel ?
Gewijzigd door ns_joep op 18 september 2006, 22:21
 
Richard
Dit hoort eigelijk in de "Netwerk achter Livebox" sectie thuis lijkt me.
Daar staan ook al topics met mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen.

Het antwoord luidt dus niet per definitie om de Livebox met rust te laten, integendeel.Smile

Greetings, Richard.
 
ns_joep
[quote]Richard schreef:
Dit hoort eigelijk in de "Netwerk achter Livebox" sectie thuis lijkt me.
Daar staan ook al topics met mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen.

Dat ben ik niet (geheel) met je eens.
In netwerk achter livebox worden heel andere onderwerpen besproken.
Ik vraag ook expliciet of dat de LB of de Zyxel het best geconfigureerd kan worden.
 
Richard
Het koppelen van een modem of router achter een Livebox is gewoon het verzorgen van een intern netwerk middels een ander apparaat, vandaar dat me die sectie beter leek. Maar dat is ook iets interns eigenlijk, omdat het wellicht beiden kan. Was dus geen verwijt naar jouw richting, eerder iets wat ik me afvroeg richting de collega's, dat had ik duidelijker kunnen aangeven.

Van de andere kant moet ik wel toegeven niet goed genoeg gelezen te hebben, want ik zie nu dat het hier een modem/router of modem/switch betreft.

Dus even terug bij "af" wat mijn reply betreft.Smile

Als de Zyxel inderdaad een modem/router is, kunt je met het modem en ook met het router deel niets doen, omdat het routerdeel tussen de telefoonaansluiting (want als het goed is dan is de WANpoort van het modem een telefoon RJ11 aansluiting) van het modem en de switchpoorten zit.
In dat geval kun je eigenlijk de Zyxel alleen als switch gebruiken (de aanwezige switchpoorten).

Om je vraag te beantwoorden kun je het beste de LB configureren.
Maar ik wacht nog even af of ik de vraag nu echt goed gelezen en begrepen heb en of het inderdaad om een modem/router gaat.

Greetings, Richard.
 
ns_joep

Quote

Richard schreef:
Dus even terug bij "af" wat mijn reply betreft.Smile

So far so good ! Ben allang blij dat er iemand iets over kan vertellen.Cool
De ZyXel, en dat is mijn fout, is een ADSL modem/router/switch. (M/R/S)
Duidelijk is dat de switchpoorten gebruikt moeten worden.
Verdere configuratie voor mij (hoop ik Grin) een peuleschil, ahum.

Blijft enkel nog de vraag of ik het IP van de LB zonder problemen kan aanpassen.
En waarom dan wel?

Al enkele jaren gebruik ik een ADSL modem, na mijn getweakte ST Home een Amigo welke identiek is aan de E-tech, daarna een ZyXel, en beiden dus een m/r/s en uiteindelijk ben ik zo zwaar "gehecht" geraakt aan 10.0.0.2 dat ik niet meer anders wil. Overigens vind ik dat handiger om in te kloppen dan 192.168.1.xxx
 
Richard
*grinnik* Ik heb ook de 10.0.0.x range draaien hierbinnen, ben er ook nogal aan verknocht geraakt.Smile

Maar voor zover ik weet kun je het zonder problemen aanpassen, alleen weet ik niet of die instellingen ook bewaard blijven na een firmware update. Vermoedelijk wel.
Het voormalige "standaard" ip van 192.168.5.x was ook gemakkelijk aan te passen zonder problemen maar 192.168.1.x dus moet het ook te doen zijn om de 10 range te nemen.

Zal waarschijnlijk wel via Telnet moeten.
Ik weet zelf niet precies hoe maar als je het niet weet zal een van de collega's je dat vast kunnen vertellen hier.
Greetings, Richard.
 
ns_joep
Oké, ik hoor of zie dan wel weer.

Als het al mogelijk is, zal het op de een of andere manier ook wel lukken, niet soms?

In post in elk geval t.z.t mijn ervaringen.
Met groet,
Joep
 
ns_joep
Het was niet moeilijk, maar liep toch even tegen een probleem aan waar ik niet aan gedacht had.
De DNS-server van mijn vorige ISP stond namelijk nog ingesteld op mijn NIC, eenmaal aangepast liep 't als een zonnetje.
Nu nog voldoende snelheid zien te halen met dowloaden, 90 KB/s is wel erg erbarmelijk, dacht ik zo.

Met Eweka : 1300 KB/s Cool
Gewijzigd door ns_joep op 17 oktober 2006, 16:25
Met groet,
Joep
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZyXel ADSL modem en LB in netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie