obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Oplossing PS3 & Thomson TG712?!?
D2ThaL
Ik ben zelf een fanatiek gamer op de PS3 en merk de laatste tijd steeds meer problemen met online gamen. Zoals bijvoorbeeld Call Of Duty: Black Ops, Assassins Creed: Brotherhood, Fifa 2011. Maar steeds vaker (8 op de 10 keer) komt het voor dat mijn verbinding wordt verbroken met verschillende meldingen of dat ik niet eens een game kan vinden laat staan joinen. Nu is het van Black Ops bekend dat er veel bugs omtrend het spel zijn. Maar het is niet alleen Black ops! Nu heb ik al van alles geprobeerd zoals porten open zetten, met de uPnP instellingen en weet ik het allemaal. Wat ik heb begrepen vanuit dit forum is er geen mogelijkheid om een statisch ip-adres aan te maken. De berichten die ik hierover kan vinden sluiten of negatief af of er is niet meer op gereageerd. Foggagaming instructies en Port Forward allemaal doorlopen(Op Port forward wordt deze modem trouwens niet eens vermeld!) DMZ schijnt niet instelbaar te zijn en de Upnp is blijkbaar te beperkt voor de PS3.
Mijn Nat Type wisselt tussen 3 en 2. Waar dit afhankelijk van is is mij een raadsel. Maar als het al Nat type 2 is staat er alsnog de vermelding: Strict. Hierdoor kan ik bijna geen games joinen laat staan een party starten met 1 van mijn vrienden (geldt voor alle 3 de voorbeelden).

Is er ondertussen een mogelijkheid met ander modem van Online of alternatieve hardware/software die dit wel mogelijk maakt? Of moet Online gewoon vermelden dat hun klanten geen ondersteuning zullen ontvangen voor PS3 Online gaming?
 
I R Baboon
Ik kan mij niet voorstellen dat alle Online klanten met een Thomson problemen hebben met online spelen.
Anders was dit forum te klein om alle klachten te huisvesten.

Wacht eerst maar eens af hoe het verder afloopt in je andere storing topic.
Vermoedelijk hebben de problemen met elkaar te maken.

Overigens kan je altijd een eigen modem met router gebruiken bij Online. Het netwerk is open.
Alleen als je ook telefonie hebt, ben je gebonden aan de apparatuur van Online zelf.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
a5ayaka
Ik heb nu ook NAT 3 en ik kan niet meer Black Ops spelen Sad
Ik heb veel tutorial gevolgd (NAT 3 -> NAT 2: port forwarding, DMZ, static IP, etc) maar heb geen success. Op Thomson TG712 en Linksys E100 had ik ook de UPnP aanzetten.

Kunt u mij helpen ?
 
kevinfcu
succes met online en kut thompson ik ben al een jaar aan et worstelen met ze !
voorheen had ik livebox niks aan de hand altijd nat type open geen probllemen niks !
nu met thompson alleen maar gezeik,paar keer online gebelt maar die zeggen dat ik maar andere router of iets dergelijks moet halen bij een computer winkel , ik heb de router al een keer vol laten lopen met water toen heb ik een nieuwe gehad maar dat mocht ook niet baten !
thompson en ps3 zal nooit samen gaan !

ik ga denk ik overstappen naar upc of iets dergelijks
 
I R Baboon
Als je twee routers in je netwerk hebt zitten, moet je in beide routers de poorten openen.
De eerste router opent de poorten naar de tweede router.
De tweede router opent de poorten naar de PS3 of Xbox.

UPnP werkt alleen maar bij een setup met een enkele router in je netwerk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
a5ayaka
@I R Baboon, harstikke bedankt voor jouw snelle antwoord Smile

Ik heb dat gedaan, maar het werkt niet
- 1st router (Thomson TG712) opent de poorten naar 2de router (Linksys E1000)

http://img641.imageshack.us/i/thomson...mson1.jpg/
http://img641.imageshack.us/i/thomson...mson2.jpg/

- 2de router opent de poorten naar PS3
UPnP is ON, DMZ is off, Automatic Config, DHCP Server Enabled

http://img530.imageshack.us/i/routerg...uterg.jpg/

http://img69.imageshack.us/img69/1891/router2m.th.jpg



Ik had ook een direct verbinding gemaakt tussen Thomson en PS3. En dat werkt prima! ik had NAT2 en ik kan Black Ops spelen. Maar het werkt niet met de 2de router (linksys).

Ik controllerde de poorten op www.yougetsignal.com/tools/open-ports/.....en: Port 80 is closed on 80.xx.xx.xx (my current IP) ook met andere poorten 443, 5223, enz

kunt u mijn helpen ?
 
I R Baboon
Als het wel werkt met Thomson en niet met de Linksys ligt het voor de hand om de Linksys 'dom' te maken in je netwerk. Ben je gelijk van alle gedoe af.
Als je de Linksys instelt zich te gedragen als access point/switch, zouden alle problemen voorbij zijn.
Het is wel noodzakelijk dat je een vaste netwerkkabel verbinding hebt tussen de Thomson en Linksys.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Stanna5x
Hallo,

Ik heb zelf precies dit probleem ook. Ik kocht mijn ps3 toen ik bij mijn ouders woonden. Daar deed hij het 8 vd 10 x goed. Nu opmezelf met precies dezelfde spullen en verbinding als bovenstaande persoon ontvang ik hetzelfde probleem. 10 van de 10 x lig ik er in een wedstrijd opeens uit. Beeld loopt vloeiend totdat hij freezed en dan klk uit. Heb ps3 verhuisd naar een upc verbinding bij een vriend thuis. Precies hetzelfde terwijl mijn maat zijn ps3 het wel gewoon doet op die upc. Heb hem terug gebracht naar mijn ouders. Foutloos adsl.

Bij mij weer thuis gaat alles weer mis. Thomson tg712 ofzo. Valt niet mee te werken. Heb ps3 geformateerd en alles fabrieksreset. Alle apparatem uit behalve kabel van ps3. Werkt niet. Skype op laptop verbreekt ook i eens verbinding in een gesprek en speedtest meld dat mijn internet fluctueerd net als de test van EA hulpchat zelf.

Maar online zegt dat ik 13 mb moet hebben.
Nooit hoger dan 10 gezien.
Heb poorten toegewezen heb vanalles gedaan. Niets helpt.

Jullie nog een oplossing?
 
rrozema
Probeer met pingtest eens hoe stabiel je verbinding is? Packet loss zou 0% moeten zijn, Ping en jitter wil je ook zo laag mogelijk hebben. Bij de laatste 2 is 0 echter nooit haalbaar.

Packet loss is zeer slecht: je verbinding is dusdanig slecht dat zelfs na enkele correcties de pakketten niet over gebracht konden worden. Er zitten weliswaar in veel programma's meerdere "vangnetten" ingebouwd waardoor een enkel verloren pakketje niet schadelijk is voor de werking van het programma. Een verloren pakketje betekent echter altijd minstens dat er werk opnieuw gedaan moet worden door ofwel je modem-router, je computer, of je verbinding, dus de performance zal altijd niet optimaal zijn als je package loss groter is dan 0%. Als de package loss echt te hoog wordt (wanneer dat precies is verschilt per toepassing) zal zelfs de verbinding verbroken kunnen worden.

De waarde bij Ping is de tijd die het kost om een pakket vanaf jouw computer bij een andere computer te bezorgen. Deze tijd is grotendeels afhankelijk van het aantal tussenstations (=hops) tot je doel, een van de eerste hops is altijd vanaf jouw router tot aan je provider en die is afhankelijk van de gebruikte techniek (normale waarden voor adsl = ~20ms, adsl 2+ = ~20 - 40ms, kabel = ~15ms). Als je verbinding niet optimaal is zal je op deze hop hogere tijden gaan zien. Op tijden tussen de andere tussenstations heb je geen invloed: dat hangt af van hoeveel bandbreedte er op dat deel van het traject beschikbaar is en hoe druk het daar is. Ping tijden meet je met o.a. tracert.

De waarde bij jitter is de gemiddelde (of maximale?) afwijking tussen verschillende ping metingen naar het zelfde punt. Dit is een indicatie van hoe variabel de verstoringen zijn: voor een constante vertraging (= steeds de zelfde ping waarde) kunnen veel toepassingen nog wel corrigeren, zelfs als die vertraging wat aan de hoge kant is. Maar als de ping waarde de ene keer heel laag en de volgende keer heel hoog is dan kan je daar bijna niet voor corrigeren en krijg je vreemd gedrag van de programma's (bij voip bijvoorbeeld: ratelende of krakende geluiden of "vissekom" geluid, bij spellen: tegenstanders die van het ene op het andere moment op een heel andere plek staan, rare pauzes, etc).

Op veel van de oorzaken van deze afwijkingen heb je zelf weinig invloed. Het enige wat je zelf kan beinvloeden is je eigen netwerk en voor een deel je router en daarmee je internet verbinding. Een draadloze verbinding tussen je computer en je router zal altijd een hogere ping en een hogere jitter opleveren dan een bedrade verbinding, vaak zelfs is deze voor meer dan 90% van de waarden verantwoordelijk. Probeer dus altijd eerst of het probleem ook bestaat als je je computer via een kabel aansluit op je router. Heb je meerdere componenten in je netwerk (bijvoorbeeld extra router(s), access points, switches, andere computers), probeer dan ook of het probleem minder wordt als je die componenten er (tijdelijk) tussenuit haalt. Als je nog steeds slechte waarden meet wanneer je bedraad en minimaal bent aangesloten, dan kun je gaan kijken naar je internet verbinding zelf:
1 - controleer in geval van adsl (alle varianten) of je kabels tussen je router en het ISRA in orde zijn, controleer bij kabel of je antenne kabel nog goed aangesloten zit op je modem,
2 - controleer of je router in orde is, bijvoorbeeld door deze (tijdelijk) te vervangen door een ander exemplaar. Van enkele routers is ook bekend dat de externe voeding nog wel eens voor storing kan zorgen, dus probeer ook deze eens (tijdelijk) te vervangen.

Vooral 1 is voor veel mensen een probleem: als je er naar gaat googlen zijn er ook heel veel dingen waar je op moet letten. Je kunt echter met een beetje gezond verstand ook heel goed zelf verzinnen wat wel goed is en wat niet: de verbinding tussen je router en de centrale is erg gevoelig voor storingen, dus moet je er voor zorgen dat deze zo kort mogelijk is en zo weinig mogelijk componenten bevat die voor storing kunnen zorgen. Een (1) enkele korte kabel is de beste kans op succes. Geen aftakkingen, geen verlengkabels, geen koppelstukjes, geen verloopstekkers, enz.

De router zelf kan ook voor problemen zorgen (punt 2), maar dit komt in de praktijk veel minder vaak voor, dus controleer eerst je bekabeling.

Pas als je zeker bent dat het probleem niet bij jou thuis wordt veroorzaakt, bel je naar je provider (Online). Je betaalt immers per minuut: hoe sneller je ze op het juiste spoor kunt zetten, hoe goedkoper het voor jou is. Vertel ze precies wat het probleem is plus wat je al gecontroleerd en gedaan hebt. Hou er dan rekening mee dat ook de provider niet alles zelf kan doen: een deel van de werkzaamheden valt onder de verantwoording van de kabel beheerder (vaak is dit kpn). Er zullen dan ook problemen zijn die niet onmiddelijk tijdens het gesprek opgelost of zelfs gevonden kunnen worden. In de voorwaarden staat wat de provider een redelijke termijn vindt voor het leveren van een oplossing. Zo lang je probleem nog niet langer dan die periode open staat, wind je dan niet op, er kan nog aan het probleem gewerkt worden. Ik zeg niet dat je niet nog een keer mag bellen voordat die periode voorbij is, maar het kan goed zijn dat in het systeem niet je hele dossier up-to-date is en dat je de 2e keer iemand anders treft die een geheel ander probleem denkt te vinden en zodoende de oplossing van de 1e persoon tegen werkt. Blijf daarom altijd kalm, correct en compleet, geef desnoods weer een samenvatting van wat je inmiddels weet. Hou het bij de feiten, dat is in je eigen voordeel.

Je bent al goed op weg door dezelfde spullen in een andere omgeving te testen, dus ik hoop dat je in mijn verhaal nog wat aanwijzingen vindt waarmee je je probleem kunt isoleren en misschien zelfs kunt oplossen. En als het toch nodig blijkt Online in te schakelen, dan hoop ik dat je snel geholpen zult zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplossing PS3 & Thomson TG712?!?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing : 7 25 nov 2016
Zeer slechte oplossing klachten Klacht over Online : 5 14 okt 2015
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Sinds 1 mei problemen - Geen oplossing tot dusver + teveel belletjes Storing : 4 13 mei 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Advertentie