obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Hoe installeer in de drivers voor windows 7
jagermark
Ik probeer met mijn windows 7 laptop draadloos verbinding te maken met de router.
Ik probeer de help pagina hier te gebruiken: http://kms.online.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=386,E=0000000000021883395,K=7661,Sxi=13,Case=obj(37101),strTitel=Ik%20gebruik%20Windows%207.%20Hoe%20kan%20ik%20mijn%20ST706%20of%20TG712%20modem%20(draadloos)%20aansluiten?
Ik gebruik de volgende stappen:
ST706/TG712 draadloos aansluiten via WiFi/Met een andere of ingebouwde draadloze netwerkadapter
Ik heb dus geen dongle...

Er staat alleen niet hoe ik dit precies moet doen. Het enige wat ik zie is een download met drivers, wat mij
ook er logisch lijkt, alleen ik weet niet hoe ik deze bestanden verder moet installeren.

Heeft iemand een idee?
 
jpt
het instaleren van een driver om draadloos verbinding te kunnen maken met jouw laptop lijkt mij onlogisch!

als het goed is staat jouw wireless op de router aan ? (lampje checken)
op de laptop ook draadloos internet aanzetten.
de laptop vind dan draadloze netwerken(of een) hierop klikken dan zie je welke er gevonden zijn.
als je niets veranderd hebt in je router staat er iets als thomson359815(of iets dergelijks)
zie sticker welke in de doos zat bij levering modem.
verder moet je een sleutel invoeren(of tegenwoordig knop verbinding maken)
wat ook bij de thomson kan(knop middenop voorkant modem)
aanvinken wat bij jou mogelijk is.

hoop dat je er zo uit komt.

grts
 
jagermark
Ja was het maar zo simpel. De stappen die je net hebt opgenoemd heb ik uiteraard al geprobeerd.
Ik kan in principe verbinding maken met de modem, ik krijg dan ook een sterk verbinding (5 streepjes)
alleen ik kan op de een of andere manier dan niet op het internet surfen.

Steek ik de ethernet-kabel erin, dan heb ik weer razendsnel internet...
 
jpt
in principe moet het zo simpel zijn.
krijgt jouw laptop wel een juist ip adres?(ergens in de 192.168.1.xx)
in het modem kan je ook alleen maar (bij mij)wpa of wpa2 of wpa+wpa2 instellen

de standaard gegeven sleutels(op sticker zijn wep of wpa)
heb ook wel eens bij kennissen dit zelfde gehad na modem reset werkte het wel .
geen idee waarom en hoe maar het werkte.

misschien als I.R.Baboon dit topic leest hij een oplossing weet.


grts
 
jagermark
Mijn ipadres is inderdaad zoiets als jij zegt. Ik heb net de router gereset, heeft niet veel geholpen.
Wel raar want ik was gister bij iemand anders en daar kon ik zo zonder problemen gebruikmaken van het
draadloos internet (UPC), mijn vorige provider was ook UPC btw.
 
I R Baboon
Ga in de DOS box met admin rechten.
Geef volgende commando's:

netsh int ip reset c:\resetlog.txt + [Enter]

netsh winsock reset + [Enter]

Herstart dan de laptop.

Dan moet je opnieuw je je wireless verbinding instellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jagermark
He IR Baboon, ik heb je stappen gevolgd, helaas zonder succes.
Misschien dat dit jullie een beetje op het goede spoor brengt, als ik
probleemoplossing gebruik bij de draadloze verbinding krijg ik de
volgende foutmelding:

Uw computer lijkt correct gecofigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (DNS-server) reageert niet.

Ik heb btw geen dongle van online, zou dit eventueel het probleem kunnen verhelpen??
 
Raven
Ik heb net m'n Thomson binnen en m'n Livebox, waarvan de wifi gaar was, vervangen.

Bijgeleverde CD werkte niet op m'n Win7 64bit. Dus niks geïnstalleerd en verder ook maar niet meer op m'n laptop geprobeerd.
Kortom: CD in hoek gedumpt Smile

Wat ik gedaan heb:
Laptop (Win7 32bit) opgestart.
Vervolgens op de dikke knop aan de zijkant van het modem ingeduwd. Het lampje in/bij die knop begint te knipperen.
Vervolgens geklikt op internetbar's in de systeemtray en vervolgens geklikt op verbinding maken met Thomsonxxxxxx
Daarna kreeg ik de mogelijkheid het wachtwoord in te vullen: Hier heb ik de 8-cijferige WIRELESS PIN-code, die op de sticker aan de onderkant van het modem staat,ingetypt
Dus NIET de WPA-key!!
Daarna nog wat vragen over het thuisnetwerk gekregen. Deze geaccepteerd en klaar.

Wellicht is het handig nu het modem opnieuw op te starten. Heb ik niet hoeven doen.
En nee, je hebt dus die usb-dongle niet nodig. Die ligt bij mij naast de cd Grin

Euh, gelet op het feit dat je wel internetverbinding hebt met LAN:
Je hebt toch niet toevallig met een schakelaar op je laptop of met de Fn-toetsencombinatie de WLAN uitgeschakeld?
Gewijzigd door Raven op 28 december 2010, 21:13
 
jagermark
Ik heb eindelijk het lek te boven. Ik heb dus een Sony Vaio en die maakt naast het netwerkcentrum ook eigen profielen
aan voor draadloze verbindingen. Er stond nog een oud profiel ertussen die een DNS.adres heeft gespecificeerd en die
nu dus niet meer van toepassing is. Die heb ik op automatisch gezet en voila. Hij doet het!
Thanks voor de hulp.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe installeer in de drivers voor windows 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie