obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Slingbox poort 5001
daveku
Ik heb een slingbox aangesloten en die vraagt of ik poort 5001 kan openzetten. Nou kan ik echter niet vinden hoe ik dat voor elkaar krijg... Iemand stap voor stap uitleg voor een beginner ?

mvg,

Dave
 
I R Baboon
Hier staat een how-to: -> http://portforward.com/english/router...ingBox.htm

Het is wel voor het 787 model, maar bij 712 werkt dat ook.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Fluxxtux
Als je ook telefoon van Online hebt zal ik je niet aanraden poort 5001 open te zetten.
Bij mijn weten gebruiken ze poorten 5000 t/m 5030 voor de telefoonverbinding.

Hopelijk heeft je Slingbox ook een alternatieve poort ?
Of heb je geen telefoon van Online ... dan geeft het niks
 
I R Baboon
Telefonie van Online gebruikt de standaard sip poort 5060.
Dus er is geen conflict.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Fluxxtux
Klopt ...

maar dan ben je vergeten dat Voip telefonie niet genoeg heeft aan alleen de SIP poort 5060.

Voip gebruikt de SIP poort voor het beheer van het gesprek, poort 5060 is de "control" poort.

De Voip techniek heeft ook een range aan RTP poorten nodig, deze vervoeren de audiostream.

er zijn minimaal 2 poorten nodig per gesprek, 1 voor audio van jou naar je gesprekspartner, en 1 voor andersom, de reden dat er een range van zo'n 30 poorten voor is gereserveerd is mij ook nog niet volledig duidelijk, echter is dat heel normaal bij de Voip techniek, mijn eigen voip provider gebruikt hiervoor poort 8005 t/m 8045

Ik zeg niet dat je telefonie elk gesprek poort 5001 zal gebruiken, maar als dat wel het geval is dan kunnen er tijdens dat gesprek 3 dingen gebeuren die zonder deze kennis vreemd lijken ...

1. Je voip gesprek gaat prima en je Squeezebox gaat communicatie problemen krijgen.

2. Je squeezebox functioneert als een zonnetje, maar je telefoongesprek zal eenzijdig verlopen of zeer slecht verstaanbaar worden.

3. Beide apparaten werken niet, je squeezebox communiceert niet meer goed en je voip gesprek verloopt niet zoals het hoort, eenzijdige audio (een van de 2 partijen hoort de ander niet) of je gesprek wordt erg slecht verstaanbaar voor 1 van beide partijen.

Wees verstandig ... zoek een andere poort voor je squeezebox, online voip is al zo'n "teer lammetje", het gaat daar erg makkelijk mis mee.
FluXxTux
@Your Service
 
I R Baboon
QoS zal de telefoniepakketjes beschermen.
Dus je telefoon kan daarmee niet uitvallen. Mits goed geconfigureerd, natuurlijk.
Zeker bij de Thomson mag dat geen probleem zijn.

Daarbij is het dataverkeer bij SIP zo laag dat je het nog niet eens merkt als je alles dichttrekt met downloaden of uploaden.

Valt allemaal wel mee.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Fluxxtux
Hoi I R Baboon,

hoewel het waar is wat je zegt, gaat er alsnog 1 ding mis, zodra jij poort 5001 forward naar een ander apparaat dan het modem zelf, kan het Qos systeem hoog of laag springen, deze ontvangt de data dan niet meer.

Kans is aan de andere kant ook groot dat het forwarden van de poortrange die Online gebruikt voor telefonie geen zin heeft, deze kunnen standaard zijn verbonden aan het modem middels een firmware lock, gezien Online het hele apparaat heeft dichtgezet zou dat niet verrassend zijn.

Maar om 't makkelijk te maken voor onze topic-starter daveku, ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen wordt.

Mocht de forward niet werken, of toch de telefoniedienst verstoren, forward gewoon verwijderen, eventueel modem opnieuw starten en alles is weer bij het oude.
FluXxTux
@Your Service
 
I R Baboon
Je kan een poort maar eenmalig vergeven in de NAT tabel, maar dat betekent niet dat daar geen ander verkeer overheen zou kunnen naar andere apparaten toe.
Normaal kan je QoS niet beïnvloeden met een simpele port forward, maar ik weet niet zeker hoe dat precies geregeld is in een Thomson.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
daveku
Bedankt I R baboon, Het was een piece of cake met de link die je gestuurd had.
 
I R Baboon
Dankjewel voor het compliment..Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slingbox poort 5001', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Poort 53 UDP geblokkeerd? Storing : 2 05 aug 2017
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen : 7 18 feb 2016
Advertentie