obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Gebrekkige trage adsl verbinding
Helen
Sinds 24 december is de adsl en de telefoonverbinding echt waardeloos. Vallen steeds weg en als er wel verbinding is dan is de traagheid van de adsl verbinding onbeschrijflijk.

Vrienden die bellen met het bericht dat ze geen bericht kunnen inspreken omdat de voicemailbox zgn vol zou zijn, dus niet.

De 27e hebben we met de helpdesk gebeld, maar zijn met een kluitje het riet ingestuurd.

Zijn er meer online klanten die last hebben van dit probleem?
Gewijzigd door Helen op 02 januari 2011, 16:02
 
mRcan
Nee, ik heb er geen problemen mee. zit al bijna 3 jaar bij Online.
Geen klachten gehad tot nu zover.
 
Helen
"Nee, ik heb er geen problemen mee. zit al bijna 3 jaar bij Online.
Geen klachten gehad tot nu zover.
"
@mRcan:

We gaan ons 2e jaar in bij Online en tot nu toe ging alles goed. In verhouding tot de vorige provider een ware verademing. Opeens ging het mis en dat met de vrije dagen van onze kleinkinderen die in het buitenland wonen, dus voor ons op dat moment heel teleurstellend.

"riet in het kluitje gestuurd ?
leg uit ?!"

@azsxdc
Leg ik graag uit. De medewerker belden we uiteraard vanaf onze mobiele telefoon omdat de verbinding eruit lag. Laat ik vooraf uitleggen dat mijn man gepensioneerd telefoon technicus is en dat hij daadwerkelijk dit vak 40 jaar heeft uitgeoefend. Hij weet dus of een verbinding ligt aan het wel of niet goed functioneren van een router.
De medewerker probeerde hem te laten geloven dat het daaraan zou liggen en mijn man die geen zin had om er teveel woorden over vuil te maken gaf hem maar gelijk. Volgens de medewerker zou binnen 6 dagen weer contact met ons opgenomen worden. Mijn man is daarna zelf gaan proberen uit te vissen waar e.e.a. aan kon liggen als het defect/storing tenminste bij ons vandaan kwam. Niks gevonden, maar sinds vanmorgen functioneert alles weer normaal en dat de hele dag verder. Er is niks gevonden dus rara wat was het dan?

Wat de volle mailbox betreft moet ik eerlijk bekennen dat ik dacht dat deze na verloop van tijd automatisch gewist werd, dus niet. Dat heb ik ondertussen dus wel zelf gedaan.

Oh ja, nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Smile
 
Helen
Intussen heeft mijn man de oplossing gevonden van het wegvallen van de internetverbinding en dat wil ik hieronder uitleggen, zodat anderen er misschien ook wat aan hebben.

Mijn man was er van overtuigd dat het niet aan de router lag, en ook niet aan de aansluiting van kabels kon liggen.

We hebben hier 2 desktops en 2 notebooks aan en hij kreeg hoe langer hoe meer de indruk dat de storing moest worden veroorzaakt door 1 van deze 4 apparaten.

Door steeds 1 apparaat uit te schakelen kwamen we erachter dat de storing werd veroorzaakt door de Asus - model A7VC - notebook.

Zodra deze aanging, viel de verbinding weg en gaf de Asus aan dat deze wel verbinding had, maar beperkt, dus geen mogelijkheid om een website te openen.
Ook als de internetverbinding was uitgeschakeld trad de storing op en meer nog, zelfs met de kabel er uit en de draadloze netwerkverbinding uit - zelfde effect.

Toen bleek - bij het openen van de netwerkverbindingen - dat er nog een verbinding aanstond (firewall netwerkkaart staat daarbij) die verbinding maakte met de antenne van de Thomson router.

Na deze uitgeschakeld te hebben blijkt het probleem verholpen, althans, tot nu toe. (Laat ik voorzichtig zijnSmile

Er is een week of wat daarvoor kortsluiting geweest door overspanning van buitenaf. De pc is daarna weer opgestart, maar heeft een soort automatische recovery. Deze moet die netwerkkaart geactiveerd hebben en daarna hebben we de Asus niet gebruikt tot vlak voor Kerst toen het probleem ontstond.

Het lag dus duidelijk niet aan de online verbinding volgens mijn man.
 
Helen
ca 2,5 maand verder kom ik nu toch weer terug op dit probleem.
Het leek opgelost zoals ik op 6 jkanuari schreef, maar kort daarna begon het probleem weer. Omdat het mijn reserve laptop is en we toch veel weg waren, heb ik 'm gewoon uitgezet.

Vandaag heb ik gewoon de hele windows eruit gehaald alles opnieuw geinstalleerd en guess what? Het probleem blijft.
Zet ik de pc aan - notabene zonder dat ie op het internet is aangesloten - gaat de internetverbinding van de andere 3 pc's er direct uit.
Alleen als ik de netwerkverbindingen allemaal uitzet doet de verbinding het weer.

Nu hoop ik dat er iemand hier een tip weet want nu heb ik 'm nodig en weet niet hoe ik dit moet oplossen. Hij signaleert op de een of andere manier steeds de Thomson.
 
Wonko
Hallo Helen,
welke Windows versie heb je opgezet? Ik had zo iets met Win7...
maar, wat je kan doen om te zien of het een problem met Windows of de laptop zou zijn:
gaa naar www.pendrivelinux.com en maak een bootable USB stick aan met een linux erop (bij voorbeeld Ubuntu of Mint); start de laptop ermee op en maak een kabel verbinding met je router (of Livebox als jullie alleen draadloos werken). Het zou mogelijk zijn Ubuntu ook draadloos aan het draien te krijgen. Als nu de andere PCs geen wegvallende verbinding hebben zit het probleem met Windows.
Als het zo is, vermoed ik een probleem met de Windows firewall en/of de netwerk settings.
Als het met Linux ook problemen geeft is misschien de laptop stuk - maar rar dat alleen een van jullie geredschap is geraakt door overspanning - normaliter zouden dan andere spullen zoals TV of radio ook schade hebben opgelopen -of?
Om da dieper in te duiken, heb ik (of wij hiier) misschien iets meer informatie nodig.
Groeten,
W.
 
Helen
Hallo Wonko,

Dank voor je reactie.
Ik heb recovery disks waar winxp op staat, dus die heb ik er weer op gezet.
Toevallig is mijn desktop een dualboot en werk ik normaliter onder Linux Ubuntu, dus de cd heb ik al. We hebben altijd al een kabelverbinding dus ik ga je raad opvolgen.
Maar... was niet alleen onze laptop hoor. De koel-vriescombinatie, een combioven, een onderdeel van mijn man z'n pc, diverse adapters en een telefoon allemaal konden we ze weggooien. Gelukkig werd de schade door de verzekeraar gedekt. Alleen de laptop had ik te laat in de gaten.
Ga straks de laptop opstarten met de Ubuntu schijf en laat dan weer van me horen.
Groeten,
Helen
 
Helen
Hallo Wonko,

Met de Ubuntu cd blijven beide desktops en beide laptops het gewoon doen. Betekent dit dat mijn Windows recovery schijven niet goed zijn? Kan haast niet, want ik heb ze in de loop der tijd al veelvuldig gebruikt. En de laptop is het niet, want anders zou Ubuntu ook niks doen toch?
Hopelijk heb je nog wat advies voor mij petto?

Groeten,
Helen
 
Helen
Als ik met Hiren's CD de HD formateer en opnieuw partitioneer, zouden mijn recovery schijven dan nog werken?

Mijn man heeft nl. een acer aspire met vista die helemaal in de soep raakte. Met Hiren's CD heb ik de schijf helemaal schoongewist, opnieuw gepartitioneerd en daar deden de recoveryschijven van acer toen gewoon toch weer wat ze doen moesten.
Maar geldt dat ook voor andere systemen?

Want als ik alles wis en niks doet het meer rest mij op die laptop alleen nog Ubuntu, die het tot nu toe altijd wel doet, maar mijn scanner werkt niet met ubuntu samen en dat is lastig.

Groeten,
Helen
 
Wonko
Hallo Helen,
--- eerst alles lezen aub - ik heb het niet op juiste volgoorde -
het lijkt mij ergens in de XP installatie te zitten - en daar hebben wij ontzettend veel dingen, die fout kunnen zijn.
Als alles onder Ubuntu werkt, bedoetl dit, dat de router (LiveBox) en de laptop geen probleem hebben.
Hoe lang had je de laptop in gebruik (met Ubuntu?) Schade door overspanning kan soms eerst naar uren weer optreden; ik bedoel: bij voorbeeld als de harde schijf heet word of de video card of het geheugen; ik zou zeggen: een uurtje video kijken of zo zou de apparatuur stressen.
Maar verder met XP: als het kan, ga XP weer opzetten, maar zonder netwerk verbinding. Als het klaar is, Laptop uitschakelen, netwerk kabel erin (andere PCs ter zekerheid van het netwerk nemen) en XP zou het netwerk vinden en opzetten. Nu zou internet bereijkbar zijn.
als niet...moet ik over na denken.
in iedere geval: gaa naar "control panel" (ik weet nu niet hoe het op nederlands heet...) en dubbel klick op het network icon; nu zou je de ntwork adapters zien en een van deze heeft het status: verbonden.
Met rechts erop klicken en "properties". (ik be nu niet helemaal zeker, omdat ik met XP sinds jaren niet meer aan het draaien had ), maar er is ergens iets van TCP/IP v4 protocol, dit kan je markeren met links klick en beneden weer op "properties" om de IP addressen te kunnen zien. (met een start, run, cmd kan je ook een DOS window openen en daar ipconfig /all intoetsen - da krijg je ook de informatie die je nodig heeft, maar je kan ze niet veranderen).
Wat je moet zien is een IP addresse van jouw router(Livebox) - misschien iets zoals 192.168.1.x (x is iets tussen 1 en 253); er is een subnet mask, die zou zijn 255.255.255.0 en een DNS addresse, die de IP adresse van jouw router (Livebox) moet zijn - als ik mij juist herinner, had mijn livebox 192.168.1.1.
verderop ga in het control panel naar de Windows firewall en schakel het uit; ik denk er is een firewall op de Livebox en zo is een tweede overbodig (tenminste op dit moment).
Als de IP addressen juist zijn zou internet werken (PC sharing binnen jullie netwerk misschien nog niet)
als niet, laat het mij weten; wij kunnen ook handmatig adressen toewijzen - maar dit word een ander verhaal.
tenslotte, om op de origineele problem terug te komen:
als de laptop nu draait en werkt, schakel PC nummer 2 aan, ga naar internet, neus een beetje rond, zo voor 10 minuten. Als er geen problemen zijn, laat 1 en 2 draien en set nummer 3 aan; hetzelfde spelletje als met nummer 2; en darnaa nummer 4.
Werken alle = geen netwerk probleem meer.
Gaat een van de andere PCs problemen op het netwerk maaken, weten wwij dat zij eerder geen probleem maakten en zo zou het logisch zijn, dat iets met de router (Livebox) fout gaat.
in dit gevall, als jullie weten of en welke geven jullie op de router/livebox hadden verandert, hulpt misschien een hard reset van de livebox (reset knoppje indrukken en houden, stroom af, effe 30 sekonden wachten, stroom weer erop en knoppje loslaaten); dit zou het fouten register van de livebox leeg halen, het DHCP opschonen en de breebandverbinding opniewu instellen.
Als ik da over nadenk - misschien zou een haarde reset van de livebox en de router (als jullie 4 PCs met kabel hebben moet er een router/switch ergens zijn) teerst doen en darnaa router en livebox van PC 2 of 3 of 4, dier erder geen problemen hadden, opniew juist instellen.
Misschien help dit en een nieuwe XP installatie op de laptop is overbodig.

Success ermee en ik hoor graag of alles werkt; anders krijg je nog meer te lezen en te doen...Wink.
Groeten,
W.
*** mijn allochtone spellfouten zijn en worden noit eigendom van nederlandse lezers ***
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gebrekkige trage adsl verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie