obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Draadloos netwerk word soms niet gevonden
Roan123
Ik wou eerst mijn reactie plaatsen bij het wegvallen van het internet. Maar het probleem zit um niet alleen in het wegvallen van het internet maar soms word mijn Thomson niet eens gevonden.
Dit is nu sinds een aantal weken het probleem, heb al meerdere malen de router aan en uit gedaan, hard resets gedaan. Maar niets helpt, heel af en toe heeft ie weer verbinding, maar dan doet het internet niet, soms heb ik wel internet maar is het verschrikkelijk sloom. Ik dacht dus eerst dat het aan mijn nieuwe macbookje lag, maar op het werk zit ik ook op draadloos en dan gaat ie als een zonnetje.
Ook een andere laptop met windows krijgt geen verbinding. Voorheen nooit problemen met het internet gehad (sinds september 2009).
Is misschien mijn Thomson stuk? Ik vind het namelijk heel erg vreemd dat ie zelfs de Thomson niet eens vind.

groet,

Roan
P.S. ben nu op het werk, zal vanavond hier ook nog even de intrainwaardes posten (als ie op het netwerk komt)
 
Roan123
na veel pijn en moeite (3x geprobeerd maar telkens word het internet weer verbroken en kan ik dit bericht opnieuw gaan typen)
maar bij deze mijn intrainwaardes:
Actief: 0 dagen, 21:33:06
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.003
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 96,52 / 932,13
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 20,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 16,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 15.180
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.013 / 0

ik weet niet wat die FEC en HEC fouten zijn? Wie o wie kan me helpen?
 
I R Baboon
Je intranwaardes zien er redelijk uit.
Je traint wel behoorlijk laag in voor die afstand.

Maar heb je ook gekeken of andere draadloze netwerken je eigen netwerk niet dwars zitten.
Voor Windows is er een handig tooltje voor: inSSIDer -> http://www.metageek.net/products/inss.../inssider/
Check daarmee welke kanalen nog vrij zijn en stel je eigen netwerk daarop in.

Hier staat goede uitleg over HEC, FEC en CRC fouten. Ik kan het zelf niet beter uitleggen: http://forum.telfort.nl/topic5691.htm...ml#p158012
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Roan123
Dankje I.R. Baboon, ik zal vanavond eens kijken.
Aangezien het altijd goed ging, denk jij misschien dat iemand met een nieuwe draadloosnetwerk misschien wel mijn draadloos netwerk verstoort. Ik ben benieuwd, ik laat het vanavond weten
 
Roan123
@ IR Baboon
ik moet zeggen dat ik niet veel begrijp van inSSIDer.
Ik zie dat mijn draadloos netwerk op channel 1 zit, maar ook 2 anderen zitten op channel 1, er zijn een paar op channel 6, 9 en 11.
ik heb nu dus echt geen idee wat ik moet doen, ik heb al geprobeerd te zoeken naar tutorials, maar dat gaat niet echt over mijn probleem.. kun je me helpen?
bedankt alvast
 
I R Baboon
Dan zou ik kanaal 3 of 4 proberen. Stel dat kanaal in de Thomson in en check of je WIFI verbeterd is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Roan123
oke, nu voel ik me best een noob, want ik heb geen idee hoe ik dat instel..

*edit
heb het gevonden.
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4270

ben benieuwd of het nu goed is en blijft. iig bedankt voor de hulp!
Gewijzigd door Roan123 op 08 februari 2011, 21:46
 
I R Baboon
Laat gerust maar weten hoe het afloopt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Roan123
zal ik zeker doen..
gisteren nog geen problemen ondervonden! dus ik denk dat het nu goed is..
ik zal je updaten als het probleem weer de kop opsteekt Wink
 
Roan123
Beste IR Baboon,
nu bijna een week later heb ik nog steeds geen problemen meer gehad met internet. Het probleem lijkt verholpen.
Toch vind ik het vreemd dat je eigen huisnetwerk verstoord word door andere netwerken, dacht dat zulke problemen niet meer van deze tijd waren, maar daar heb ik me waarschijnlijk in vergist.
Bedankt voor je hulp.. ik zou zeggen, gooi er maar een slotje op Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos netwerk word soms niet gevonden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie