obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Poolshoogte nemen
eNdEmiOn
Ik wil even nagaan of meerdere mensen vergelijkbare "issues" hebben bij online.

Als eerste uploaden via HTTP hapert in zo'n beetje alle browsers behalve IE en Safari. Gebruik zelf Firefox. Ik probeer er achter te komen waar het aan ligt. Maar kom haast geen steek verder dus vraag ik hier maar eens om wat hulp.

Dit is dus wat er gebeurt (ondertussen verschillende upload sites geprobeerd, zelfde verhaal).
http://www.youtube.com/watch?v=oxOx7U...xOx7UoSVT0

Zie ook dit topic voor wat ik zoal uitgeprobeerd heb (heb ondertussen wel meer geprobeerd).
http://gathering.tweakers.net/forum/l...es/1447549
(ik vermoed ondertussen dat het te maken heeft met bepaalde firewall instellingen van dat online ding)

Dus gebeurt dit bij jou ook? Zo ja welke browser en OS (zelf gebr ik xp)?

Heb hier wat portable versies van verschillende browsers neergezet mocht je zo aardig willen zijn wat uitgebreider te testen.
http://jumbofiles.com/5rq2vndnujbs

Als ik naar het overzicht vd inbraakdetectie/firewall ga zie ik ook de volgende zaken. Een paar die wel opvallend zijn. Dus willen jullie je eigen overzicht eens bekijken als vergelijking.

Home > Toolbox > Inbraakdetectie
fragment_sweep 92
zero-length_fragment_size 0
small_fragment_size 0
fragment_size_overrun 0
fragment_overlap 43
fragment_out-of-order 85890 (vooral deze valt natuurlijk op via vuze's wiki ook verwijzing hiernaartoe dus kan met torrent verkeer te maken hebben al gebruik ik geen vuze maar utorrent)
ip_protocol_scan 0
tcp_port_scan 7
tcp_syn_scan 1
stealth_tcp_null_scan 0
stealth_tcp_fin_scan 0
stealth_tcp_xmas_scan 0
stealth_tcp_full_xmas_scan 0
stealth_tcp_vecna_scan 0
stealth_tcp_syn-fin_scan 0
udp_port_scan 4
ping_sweep_scan 0
tcp_syn_flood 1
udp_flood 3
ping_flood 0
icmp_unreachable_storm 0
smurf_broadcast_attack 0
smurf_storm_attack 0
fraggle_broadcast_attack 0
fraggle_storm_attack 0
land_attack 0
tcp_null_port 14
tcp_data_on_syn_segment 21
tcp_invalid_urgent_offset 16
udp_null_port 259
icmp_type_unknown 0
icmp_code_unknown 1
ip_zero_payload 0
tcp_rate_limiting 0
udp_rate_limiting 175
icmp_rate_limiting 0
ip_rate_limiting 0
dhcp_rate_limiting 0

Nog zo'n overzichtje maar nu vd DSL verbinding.

Home > Breedbandverbinding > DSL-verbinding
Actief: 5 dagen, 8:59:49
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.003
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 34,70 / 45,86
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 26,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 7,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 12 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 1 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 124.962
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 92
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 38.647 / 68 (lijkt erop dat deze meldingen ontstaan bij het opstarten vd modem/router, zegt dus wellicht erg weinig)
Gewijzigd door eNdEmiOn op 02 maart 2011, 22:21
 
I R Baboon
Firewall en Inbraakdetectie houden zich uitsluitend bezig met ingaand verkeer, niet uitgaand.
Dus het is onwaarschijnlijk dat zij een factor zijn met je probleem.
Verder zien de intrainwaardes er prima uit.
Bij FEC en HEC fouten moet je niet te veel zorgen maken. Dat zie je wel vaker bij de Thomsons.

Wat mij wel opvalt is de grote hoeveelheid opmerkingen in de lijst van de Inbraakdetectie.
Over welke periode gaat dat lijstje?

En check eerst je pc eens zeer goed op virussen en malware.
Want ik vermoed dat daar je probleem ligt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
eNdEmiOn
Is idd onwaarschijnlijk dat dat invloed heeft op uitgaand verkeer. Heb echter wel de zaak getest met ander modem zoals ook in het linkje naar tweakers te lezen valt waarbij de firewall uit stond en er geen problemen optraden.

Het lijstje gaat over "Actief: 5 dagen..".

Zal m'n pc eens gaan scannen al denk ik niet dat ik daar veel mee opschiet. Heb namelijk hetzelfde met andere pc's in het netwerk geprobeerd die weinig gebruikt worden en al helemaal weinig voor dingen met verhoogd risico op binnenhalen van malware.

...
Quick MBAM, paar onschuldige register sleuteltjes (force classic control panel en help uit start menu verwijdert). Deze mogen aan het haakje false positives gehangen worden. Zal nu nog wat uitgebreider gaan scannen.

...
Nou verder niks zorgelijks gevonden.
Gewijzigd door eNdEmiOn op 02 maart 2011, 23:21
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poolshoogte nemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Skype icons verschijnen niet op TV scherm Smart Viera om gesprek aan te nemen. Huawei configuratie en problemen : 23 06 jul 2013
Advertentie