obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Waar is nu VDSL?
TH
Helaas zit ik in een wat afgelegen gebied (Friesland) althans voor de technische ontwikkelingen schijnt het zo.

ADSL is al een geruime tijd maximaal 8 mb, houdt niet echt over.

Glasvezel zal er voorlopig niet inzitten, dus hoop ik een beetje dat we voorrang krijgen met de uitrol van VDSL

Helaas kan ik nergens info vinden hoe,wanneer en waar VDSL actief gaat worden.
Er wordt veel over de techniek geschreven maar praktische info lijkt wel geheim, ik heb niets kunnen vinden waar VDSL beschikbaar is.

Via vrienden en relaties ben ik er wel achter gekomen dat VDSL inmiddels in Sneek (KPN) en Buitenpost(XS4ALL) wordt aangeboden.
Maar bij bv op de site van XS4All vindt je hier weinig over. Ook de postcodechecks geven aan dat het niet beschikbaar is.

Wie heeft nog tips waar je de ontwikkelingen mbt VDSL kunt volgen en of misschien in dit draadje dat medeforumgebruikers kunnen aangeven waar VDSL beschikbaar is of bericht hebben gehad van Online dat Fiberfast (zo noemt online dat) er aan komt.

Ben benieuwd naar jullie reakties
 
I R Baboon
Een lijst met centrales die al omgebouwd zijn, is niet beschikbaar, althans, niet publiek.
Verder is het zo dat elke provider zelf zijn DSLAM's moet ombouwen naar VDSL.
Dus het kan zo zijn dat je bij KPN of Tele2 wel VDSL kan krijgen, maar bij Online (nog) niet.
Daarom bestaat er ook geen centrale lijst. En daarom moet je ook gebruik maken van de postcode/snelheidscheck die de providers
aanbieden op hun websites. Dat is vaak de enige methode om te ontdekken of je centrale al omgebouwd is.

Maar voor jouw is het belangrijkste criterium de afstand tot de telefooncentrale.
Als dat meer dan 1500 meter is, kom je zeer waarschijnlijk niet in aanmerking voor VDSL.
Dan maakt het niet of je centrale al omgebouwd is of niet.
Gewijzigd door I R Baboon op 11 maart 2011, 01:26
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
TH
Mijn afstand is een kleine 800 mtr, Ik heb momenteel een zeer stabiele verbinding en mijn modem traint in op maximale waarden (1024/8000)
Met speedtestjes kom ik altijd wel uit tussen de 6,5 en 7,5 mb. Dus ik heb hoge verwachtingen van VDSL in mijn situatie.
 
I R Baboon
Is Online eigenlijk wel beschikbaar in je centrale? Online is niet in elke centrale aanwezig.
Uit je verhaal zou ik opmaken dat je op het KPN netwerk zit aangesloten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
TH
Tja ik ben klant bij Online maar die "huurt" het netwerk van de KPN
Powered by KPN noemden ze dat bij Online.

Je kan hier alles krijgen, Tele2, Telfort, XS4All zelf Zeelandnet
Maar alle aanbieders leveren exact dezelfde specs qua verbinding en gaat het hoogstwaarschijnlijk
via eenzelfde traject (nl KPN).
 
I R Baboon
Dan zullen die aanbieders zelf met hun netwerk niet aanwezig zijn in je centrale.
Dan vallen die providers terug op het KPN netwerk. Die levert dus ook nu je verbinding in opdracht van Online.

Je moet regelmatig de snelheidschecks nalopen van de diverse providers.
De ombouw naar het VDSL netwerk is nog niet afgesloten bij de meeste providers.
Wel is de kans groot dat die providers nooit van plan zullen zijn om hun glasvezelnetwerk naar je centrale aan te leggen.
Bij kleine, afgelegen centrales is het simpelweg niet economisch om dat aan te leggen.
Dan is je enige hoop dat KPN zijn ADSL kasten ombouwt naar VDSL.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
TH
Jouw optimisme maakt mij niet blijerGrin

We liggen in centraal friesland en zijn de hoofdplaats van een plattelandsgemeente
Misschien dat de glasvezel ons dorp aandoet op de route naar de omringende steden.
Hoewel VDSL is toch bedoeld als techniek over de koperlijnen?
Ik had begrepen dat VDSL bedoeld was voor die plekken waar glasvezel niet rendabel is.

Als KPN als eerste aanbied dan kan ik ook overstappen.
 
I R Baboon
De glasvezel wordt gebruikt om het eigen netwerk van een provider in een centrale aan te sluiten.
Vandaar uit gaat het verder naar de consument via de koperlijn.
Dat is dus zowel voor ADSL als voor VDSL.

Een tip: vul je postcode/huisnummer in bij www.internetten.nl en vink dan bovenaan het overzicht het item "Toon beschikbaarheid netwerken".
Je krijgt dan een overzicht van de (glasvezel)netwerken die aanwezig zijn in je centrale.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
TH
Op internetten.nl geeft hij wel fiberfast aan van online, maar bij bestellen krijg je en ERROR

Op de site van online vind je vreemd genoeg niets meer over fiberfast.
 
I R Baboon
Er staat niets over FiberFast op de Online site?
http://www.online.nl/acties/fiberfast...-internet/

Je kan ook gewoon eens bellen.
Er kan ook een fout zitten in de postcode lijsten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waar is nu VDSL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid : 6 30 apr 2016
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 20 28 dec 2015
Advertentie