obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Thomson tg712 instellen voor ip camera
TCP_IP
Vul overal eens 80 in.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lastman
Hele avond bezig geweest met modem.
Heb nu zowel alles op 80 gezet als geprobeerd triggerpoort leeg te laten en ook gepoogd 80 naar 8080 te forwarden.
Alles zonder resultaat.
Binnen het netwerk kan ik keurig inloggen, maar daarbuiten niet.
zelfs met dyndns serveradres geen resultaat.
Meer weet ik niet te bedenken. O ja met PF portchecker lukt pingen niet (80 of 8080).
M.i. blokkeert het modem de poorten ook al staan ze open.
Groet.
 
I R Baboon
Bij de Thomsons gebeurt het port forwarden in twee procedures.
De eerste is de eigenlijke poort regel aanmaken. Dat gebeurt in het bovenstaande plaatje.
Maar dan moet die poort regel ook toekennen aan die camera.
Je moet dan je camera in een 'device list' uitkiezen.
Als je nog geen naam bedacht hebt voor de camera, staat die camera alleen via zijn MAC adres in die 'device list'.

Pas dan gaan de poorten open.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Had ik inderdaad gedaan. Nog steeds zegt pfchecker dat 80 niet openstaat. Hopeloos...Shock
 
I R Baboon
Je weet dat niet via je eigen verbinding via buitenom kan inloggen op de camera?
Dus alleen het interne ip adres werkt.
Als je extern wilt testen moet je een internet proxy server gebruiken of een andere verbinding.

PFPortchecker kan alleen open poorten detecteren als die ook naar de pc wijzen waarop dat programma zelf is geïnstalleerd.
Hij kan dus niet de poorten testen voor je camera zolang die camera een zelfstandig apparaat is in je netwerk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Inmiddels heb ik in de firewall van Windows poorten 80 en 8080 opengezet en ook PFportchecker bevestigt dat, al kan hij niet pingen (geen idee wat dat betekent voor de functie???)
Je zou kunnen zeggen: ik kom wat verder al werkt het niet.
O ja, ik probeer in te loggen via een computer op een andere locatie.
Er moet toch ergens een handige handleiding voor dit soort zaken bestaan, zodat ik je niet hoef lastig te vallen?
Enfin, voorlopig ben ik er nog niet.
Pieter
 
I R Baboon
De link voor de handleiding staat in bericht #6.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Ik begrijp je, maar die handleiding heb ik gevolgd...
Tot overmaat van ramp geeft PF checker nu steeds aan dat de poort dicht staat.
Nog maar eens gepoogd om i.p.v. 80 poort 8080 te gebruiken, zonder resultaat.
Nu ben ik iemand die niet onmiddellijk opgeeft, dus ooit moet het lukken. Iemand die goede ervaring heeft met portforwarding software?
Is het anders een beter idee een ander modem te gebruiken (al denk ik dat Online dan geen toegang geeft?
 
I R Baboon
PFPortchecker werkt zo niet. Dat heb ik al gepoogd uit te leggen in bericht # 17.

Maak eens een screenshot van de poort regel en waar je hem toekent aan de camera.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Baboon, alweer bedankt voor je reactie.
Bijgaand een screenshot. Ik heb ook nog geprobeerd 8080 open te zetten. En ja, ik benaderde de router van buiten af, n.l. via mijn Samsung Galaxy en UMTS(om niet iemand anders te belasten). Misschien was dat niet zo'n goed idee.
Ik kan je wel in vertrouwen mijn extern ip adres geven, maar dan liever niet via de site. Zeg me maar hoe het anders kan.
Als het goed is zou je dan na ingave van xx.xx.xxx.xx:80 het inlogscherm van de camera moeten vinden.
Ik hoor wel van je...
lastman voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door lastman op 24 maart 2011, 11:18
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson tg712 instellen voor ip camera', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie