obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Telefonie op LiveBox werkt niet meer na aansluiten Thomson TG712
depthcharge
Onlangs heb ik een nieuw modem opgestuurd gekregen, een Thomson TG712 Smile. Welke ik heb geïnstalleerd. Na de installatie blijkt dat dit modem geen nummerherkenning van KPN ondersteund en ik ook geen SMS meer kan ontvangen op mijn vaste telefoon Sad.
Ik heb direct mijn LiveBox weer geïnstalleerd omdat ik speciaal mijn KPN abonnement heb gehouden voor de eerder genoemde functies.
Nu blijkt dat mijn telefonie ineens niet meer wordt ondersteund door mijn LiveBox Shock. INternet werkt prima maar telefonie krijg ik niet meer aan de praat ook niet na een harde reset. Super frustrerend.
Dit bevreemd mijn ten zeerste, het lijkt wel of het Thomson modem de lijn of verbinding vanaf online anders heeft ingesteld.

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik wil graag weer gerbuik maken van mijn oude LiveBox.
 
depthcharge
Zolang Online geen sms via de vaste telefoon (DECT) ondersteunt wil ik mijn KPN lijn niet opgeven.
Verder heb ik de boel al aangesloten midels jouw advies. Dit stond namelijk in een speciale brief voor mensen met een KPN lijn. Online had alleen een notie moeten opnemen dat nummerweergave niet meer werkt en dat de LiveBox na installatie niet meer ondersteunt wordt. Als ik dat had geweten had ik het modem nooit maar dan ook nooit geïnstalleerd.

Verder hoop ik erop dat men bij Online de instellingen of lijn kan resetten zodat de LiveBox wel ondersteunt wordt.
Ik heb een e-mail gestuurd naar de helpdesk, het is dus nog even wachten op hun antwoord.
 
depthcharge
Ik snap niet dat men de instellingen voor de LiveBox niet kan terugzetten.
Een zeer slechte zaak.

Is er geen alternatieve oplossing voor mijn probleem?
Online zelf geeft inderdaad aan dat het onmogelijk is. Volgens mij is niets onmogelijk.
Afijn ze geven ook aan dat ik een kastje ergens tussen kan zetten en dan heb ik wel weer nummerweergave. Maar wat voor een kastje dat is en waar ik die kan krijgen vertellen ze mij niet.

Elk alternatief is welkom want dit gaat echt niet.

Afgelopen nacht zijn wij gebeld maar door wie weten we dus niet Frown.
 
depthcharge
Juist ze hadden het over een nummermelder.
Maar wat is dat voor een ding?
Waar kan hem kope?
En hoe en waar moet ie dan tussen?

Trouwens bedankt voor je reacties.
 
depthcharge
Volgens mij is de nummerweergave op te lossen met een "FSK naar DTMF of DTMF naar FSK omzetter".

Zie: http://www.telec.nl/producten/p55224/fsk_naar_dtmf_of_dtmf_naar_fsk_omzetter.html

Die kan ik dan (denk ik) voor het modem zetten en dan zou het moeten werken. Hoop ik.

Nu alleen een oplossing voor het sms'en.

Ik heb touwens maar 1 telefoontoestel (althans 1 basis tstation met 2 handsets) dus jou oplossing bied wat betreft twee toestellen geen soelaas.

Maar wat denk jij gaat het bovenstaande werken?
 
depthcharge
De lijn van KPN over laten nemen door Online scheelt niet veel in de kosten. Alle kosten worden toch weer doorberekend.

Ik vind het belachelijk dat ik niet gewoon terug kan naat de LiveBox. Een nieuw modem en ik val flink terug in functionaliteit. Geen service noch vooruitgang.

De klantenservice is ook niet echt behulpzaam aangezien zij geen volledig antwoord geven op mijn vragen.

Een collega wees mij op de mogelijkheid om een kleine telefooncentrale te gebruiken. Zodat de binnenkomende lijn via KPN gaat en de uitgaande via het Thomson modem. Miischien dat dat een optie is.
Afijn dat gratis modem kan me nu gestolen worden ik wordt op extra kosten gejaagd. Hopelijk verdien ik dat ooit terug met dat goedkoper bellen.
 
davey
Hey, wilde even melden dat Online wel sms binnenkomend ondersteund, alleen kan je niet verzenden, een lieve computerdame leest de sms dan voor
 
dutch flash
Waar heb je deze info vandaan ?
Wink

Je maakt ons nieuwsgierig hierzo Cool
 
depthcharge
Gesproken sms dat heeft KPN allang. Maar het gaat mijn om pure tekst. Die gesproken sms is niets waard. Vaak komt die ook pas erg laat aan. En als je niet thuis bent dan mis je hem, bovendien proberen ze het vaak maar een paar keer. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat de gesproken berichten dus niet aankomen of pas als het allang geen nut meer heeft.

Sms met tekst dat zouden ze moeten ondersteunen. En wat helemaal een vooruitgang zou zijn is multimediaberichten zodat ook afbeeldingen en muziek verstuurd kan worden.
 
davey
mee eens, echter dat ondersteunen ze nog niet, weet ook nog niet per wanneer dat zal gebeuren Sad

Trouwens als ik jou was zou ik op de Online lijn een goedkope dect toestel plaatsen en op je KPN lijn apart je multimedia dect, scheelt een hoop kosten Wink
Gewijzigd door davey op 22 maart 2011, 11:25
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefonie op LiveBox werkt niet meer na aansluiten Thomson TG712', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Advertentie