obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
externe netwerk harde schijf aansluiten op TG712
remichi2
eindelijk een maand na de afspraak heb ik internet van online. nu probeer ik alle apparaten werkend te krijgen. de xbox360 werkt zover ik kan zien.

echter als ik de netwerk kabel uit mijn externe netwerk harde schijf in de tg712 steek wordt er niks herkend.

iemand enig idee of een tip om me op weg te helpen de harde schijf aan de router te koppelen zodat ik met xbox/laptop/mobiel bij mijn files kan??

thanks.
 
TCP_IP
Wat je ook vaak ziet is dat een dergelijk externe harde schijf een DHCP client aan staat.
Dat betekent dat je schijf (NAS) een IP adres krijgt toegewezen.

Je kunt in je router kijken welk adres is toegekend aan het apparaat. Andere mogelijkheid is om met een tool je netwerk te scannen.

Google Search: lan network scanner

Zodra je erachter bent wat het IP adres is kun je deze waarschijnlijk met je browser bereiken en vervolgens configureren. Zie daarvoor handleiding.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
remichi2
ik heb een freecom ext netwerk hdd. ik kom inmiddels in de instellingen via de meegeleverde software.

de dhcp staat uit.

verder staat er bij het ip gedeelte:

het ip adres staat op static:
ip adres: 172.19.3.103
subnetmask: 255.255.255.0
gateway 172.19.3.3
primary en secondary dns staan ook getallen.

ik heb dit veranderd zoals pb adviseerd naar:

192.168.1.20 <-
255.255.255.0
169.254.0.1 <-

klopt dit?

met mijn vorige router kon ik dan via secondary dns ftp inloggen op alle files.

momenteel herkend de xbox de netwerk hdd ook nog niet....

heb wel tenminste op mijn laptop verschillende smb drives toegevoegd die werken.
 
remichi2
in de thomson instellingen staat de ext harde schijf.

bij de instellingen van harde schijf in thomson staat een ip adres 192.168... .Ik heb aangevinkt dat dit ip adres altijd gebruikt moet worden.

verder staat er bij toewijzing ip-adres: DHCP

en heb ik bij verbinding delen, een ftp-server toegevoegd.

hoe kan ik zorgen dat ik via ftp bij de harde schijf kan?? in harde schijf instelling software staat bij ftp port 21, maar in thomson instellingen zie ik nergens iets over ports.

sorry voor de onduidelijkheid. met mijn oude router werkte het perfect maar met de thomson is het allemaal nog maar een beetje behelpen...
 
remichi2
bij mijn oude router, een simpele van icidu, kon de xbox de ext harde schijf wel zien en bestanden afspelen. dus daar ligt het niet aan.

voordat ik je bericht had gelezen had ik in de instellingen van de harde schijf het ip adres veranderd naar 192.168.1.69. een grote fout, want nu komt ik niet meer in de instellingen bladzijde. en een reset is schijnbaar niet mogelijk.

nu ben ik dus verder van huis dan eerst....aargh
 
remichi2
ik ben weer ineens in de hdd instellingen bladzijde, nadat ik in explorer de smb drives had geopend.

ik heb het ip adres in hdd instellingen gewijzigd naar 192.168.1.20 en de gateway naar 192.168.1.254.

in de thomson instellingen wordt de hdd herkend. daar heeft hij nu ook ip 192.168.1.20. moet ik verder nog aangeven welk soort apparaat het is? vast ip adres? verbinding delen?
 
remichi2
als ik op mijn thuis netwerk zit kan ik inmiddels ook met ftp bij mijn bestanden via 192.168.1.20

echter buiten thuis netwerk om via het in hdd instellingen onder primary of secondary dns ingevoerde waarden in te loggen op ftp werkt niet.

met xbox ga ik later aan de slag...
 
TCP_IP
Om FTP vanuit buiten te bereiken moet je poort 20 en 21 (standaard voor FTP) forwarden naar je NAS.


1. Geef je NAS een vast IP adres buiten de DHCP range (bijvoorbeeld 192.168.1.240)
2. Maak 2 port forwards naar dat IP adres
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'externe netwerk harde schijf aansluiten op TG712', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Fritzbox 7590. Aansluiten Opleveringsproblemen : 6 09 dec 2017
ZyXEL 1900-24 aansluiten op ZyXEL VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 16 aug 2017
Advertentie