obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modem Huawei HG655D als Bridge configureren
kebd
silm! Ik ga het zo proberen. Nu nog even niet, want moet nog wat dingen afmaken, en voor je het weet ben je de rest van de avond kwijt aan de router resetten... ;-)

Het ziet er trouwens nu zo uit bij mij:

HXoU2qZ
 
Ano
Ha ha heel herkenbaar.
Ik ben al avonden bezig geweest om Wake-on-Lan werkend te krijgen achter de Huawei HG655d, niet gelukt.
Zou ik kunnen oplossen door de Huawei in bridge mode te zetten en daar achter een andere router. Dus ik ben benieuwd of de bridge mode werkt op die manier.
 
kebd
poging gedaan; niet gelukt...
DHCP server en Wifi uitschakelen en dat door een Airport Extreme laten doen; geen probleem.
Maar zodra ik de IP_Bridge modus aanzet; geen internet meer.

Als iemand dit nog kan uitleggen...
Ik zou eigenlijk het liefst de Huawei en de Airport express vervangen door een Netgear router met OpenWRT. Iemand daar ervaring mee?
 
Ano
Hallo kebd,

Heb het net even getest die bridge mode: werkt perfect hier, net als op het plaatje.
De bedrade PC in LAN1 geprikt en deze krijgt netjes het externe IP adres (dus vanuit cmd venster commande "ipconfig" geven om dit te zien). Internet werkt gewoon.
Heb jij het wel met een bedrade PC op LAN poort 1 getest??
 
kebd
hm, vreemd. Ik heb er hier echter geen PC achter hangen, maar een Apple Airport Extreme. Misschien dat dat wat uitmaakt?
 
Ano
Ik ken geen Apple producten, maar is dat ding wel geschikt voor deze toepassing? Je moet natuurlijk wel een router in je LAN hebben die IP adressen uitdeelt.
Kun je wel zien of de Airport een IP address aan de WAN zijde krijgt, en zit de kabel naar het modem wel in de WAN aansluiting van de Apple? En kun je wel internet op als je je computer in de LAN aansluiting van de Airport stopt (dus even niet draadloos)?
Gewijzigd door Ano op 16 november 2013, 15:04
 
kebd
yes! Gelukt! Lag idd niet aan de plaatjes en aan de Huawei, maar aan de Airport Express die ik zelf a deels had geconfigureerd. Nadat ik daar alles weer op 'automatisch' had gezet, werkte het als een zonnetje!
 
Ano
Mooi zo!

Ik hen zelf ook nog een vraag: in het Basic\WAN scherm kun je bij je ADSL verbinding vinkjes zetten bij 'Port binding" (LAN 1 t/m4 en SSID 1 t/m 4). Ik heb niks aangevinkt standaard (default instellingen zoals je hem van Online krijgt).
Iemand een idee wat het betekent als je ergens een vinkje zet?
 
Ano
En nog een tweede vraag: bridge en WiFi.

Ik heb nu de Huawei in bridgemode staan (gekoppeld aan LAN1 poort).
Mijn oude SpeedTouch heb ik geconfigureerd als router met een WAN poort (zie http://www.gebruikers.eu/upc/index.ph...ic=33021.0, LAN4 poort) en heeft het externe IP adres aan de WAN zijde en 192.168.1.254 aan de LAN zijde. Een kabel tussen de twee poorten en de clients van de SpeedTouch kunnen internet op.
In de SpeedTouch doe ik nu Wake-On-Lan, VoIP en WiFi (802.11 g).

Zou het mogelijk zijn om de WiFi toegang van de Huawei te gebruiken voor clients die internet op willen? De Huawei heeft snellere WiFI (802.11 n).
De Huawei is nog steeds te bereiken op 192.168.1.1 wanneer ik een client verbind met een kabel in de LAN2, LAN3 of LAN4 poort van de Huawei. Maar de clients van de SpeedTouch kunnen het IP adres van de Huawei niet zien, het zijn gescheiden netwerken.

Kan ik ervoor zorgen dat ze elkaar wel zien? Dan zou ik de AP van de Huawei kunnen gebruiken samen met de DHCP server van de SpeedTouch. Iemand een idee? Iets met routing o.i.d? Ik heb al een extra kabeltje tussen LAN2 van de Huawei en LAN2 van de SpeedTouch gestoken, maar dat heeft geen effect. Het feit dat ze elkaar niet/wel kunnen zien gaat me net een beetje boven de pet qua kennis van computernetwerken.

Bij voorbaat dank voor reacties!
 
Ano
Ik heb het opgegeven met de Huawei en deze modem/router gekocht: TP-Link TD-VG3631.
Dat is een ADSL2+ modem/router met VoIP en WOL ondersteuning. Was inclusief verzendkosten EUR 83,00. Zojuist geconfigureerd en alles lijkt naar tevredenheid te werken. Groet, Ano
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem Huawei HG655D als Bridge configureren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie