obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geleidelijk wegvallende verbinding
sjaco
Beste allemaal ondertussen doet alles het weer en geen last meer van wegvallende verbindingen.
Dus lag het toch niet aan de eethernet kaart,maar ja ik ben weer blij.
Toch wil ik nog wel een reaktei geven over de andere storing.
Toen ik de eerste keer de live box kreeg had ik telkens geen telefoon of internet, na veel heen en weer gepraat met wanadoo(toen nog) en Kpn ,die uiteindelijk kwam maar er wel bij zij als het niet aan onze telefoonlijn ligt moet je alles zelf betalen.
Toch maar op hoop van zegen iemand laten komen,na uren van meten openbreken er stonden zelfs op een gegeven moment 3 kpn busjes werdt het breukje gemaakt, het was nameliijk zo dat het wel ging met alleen telefoon,maar niet met internet erbij,w.s. zijn veel kpn kabels oud en nu er al die andere dingen doorheen moeten stopt het.
Dat was mijn begin met de live box,ik heb zelfs nogeen nieuwe gekregen(goede service)
Sjaco
Welkom op onze happy family site, nu ook op second life zie http://www.bloggen.be/jacobhienke
 
Jannis
Mijn 3de LB draait inmiddels een week. Bij de eerste aansluiting moest ik hem wel 2 keer resetten maar daarna haalde hij de 034 firmware op en heb ik hem nog geen enkele keer hoeven resetten. Aan de aansluiting op mijn tel lijn heb ik niets veranderd.

Speedtest via een WiFi verbinding leverde het volgende resultaat:
(met een netwerkkabel is de downloadsnelheid 2 keer hoger)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Oct 15 2006 om 23:41:10 UTC+0200)

Download : 370.6 KByte/sec
Upload : 89.4 KByte/sec
Connection : 520.0 Conn/min
Ping test Nederland : 25.0 ms

Is er dus toch nog hoop voor een LB met Orange Family?

Jannis
 
Jannis
Inmiddels ben ik 3,5 week verder met mijn derde LB en beginnen de problemen opnieuw. In de eerste twee weken hoefde ik hem maar (?) 2 keer te resetten maar in die periode gebruikte ik bijna geen internet. Toen ik wat intensiever ging surfen (raadplegen van websites met databases en downloaden van pdf dokumenten maar geen muziek of video downloads) liep de LB steeds vaker vast. Het ADSL lampje blijft steeds branden maar de verbinding tussen laptop en LB valt tijdens wat intensievere internet sessies steeds vaker weg.

Telefonie valt ongemerkt ook zeer regelmatig uit zodat ik bijna niet bereikbaar ben. Terwijl ik wel een kiestoon heb hoort een beller nadat de oproeptoon een paar keer is overgegaan de in gesprek toon terwijl ik helemaal geen oproeptoon hoor.

Na een paar keer resetten van de LB binnen 2 uur wilde de LB helemaal geen verbinding meer maken (het ADSL lampje blijft snel knipperen). Na losnemen en weer inpluggen van de RJ 11 van de telefoonlijn op de LB en weer resetten kreeg ik uiteindelijk weer verbinding.
De Helpdesk stelde vast dat de verbinding prima is, er gaan geen datapakketjes verloren.
Wat kan hier in godsnaam aan de hand zijn?
Iemand nog een zinnig idee????

Jannis
 
Richard
Het enige wat ik kan bedenken is dat er sprake is van een lijn die niet echt lekker is, misschien zelfs piekspanningen.

Greetings, Richard.
 
Jannis
Nadat gisteravond de telefoon voor de zoveelste keer midden in een gesprek uitviel terwijl we aan het internetten waren, aan/uit schakelen van de LB niet hielp om de telefoon weer aan de praat te krijgen en we pas een paar uur later na de derde!! reset van de LB weer over de telefoon konden beschikken.....
heb ik vanochtend ten einde raad de Help Desk maar weer gebeld.
Volgens hun ligt het aan de bekabeling tussen het ISRA punt (waar de grondkabel in huis komt en uitgesplitst is in aparte ronde kabels voor de telefoons op de verschillende etages in mijn pand) en de hoofdaansluiting.
Die zit bij mij op 3 hoog en de ronde kabel tussen ISRA punt en hoofdaansluiting is ong 9m lang. Mijn LB zit op 1,5m van dit hoofdaansluitpunt. Probleem is dat je deze kabel niet zonder veel breek- en stuukwerk kan vervangen, als dat al de oplossing zou bieden.
Via de on-line Help Desk heb ik nu een huisbezoek aangevraagd om de bekabeling ter plaatste te bekijken.
We zullen zien wat dat oplevert.....

Jannis
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geleidelijk wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie