obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
internetverbinding valt weg bij downloaden!?
trima
Hallo,

Zit met het volgende probleem. Als ik download met newsbin pro valt telkens mijn internetverbinding weg.
Maak gebruik van een speedtouch 706 modem, rechtstreek naar computer.
Hiervoor had ik een livebox ( provider is overigens Online ) waar ik nooit problemen mee had. Met de speedtouch wel en denk ook dat het daar aan ligt. Maar weet dat niet zeker.
Maak gebruik van lihgtningusenet payserver maar ook met andere payservers blijft het probleem bestaan.
Aan de server ligt het volgens mij dus niet.
Heb nog met Oline gebeld die de tip gaven de 119 poort in het modem te forwarden. Dit is gedaan zonder resultaat.
Ook in windows firewall heb ik de poort aangepast. Tevens heb ik het aantal connecties waarmee ik download verminderd.
Alles zonder resultaat.
Iemand enig idee wat nu te doen?
 
trima
Aan teveel verbindingen ligt het niet. Heb al van alles geprobeerd maar probleem blijft bestaan.
 
I R Baboon
Met poorten en teveel verbindingen heeft dit niets te maken.

Als je download via Newsbin zet je zelf je verbinding op met de server.
Dan zijn de poorten al open!
Alleen als er zelfstandig verbindingen opgezet worden van buitenaf, is het noodzakelijk om poorten te openen.
Dat is dus bij usenet nooit het geval.

Met die connecties is ook veel misverstand.
Usenetservers werken met threads.
Dat zijn eigenlijk een soort download pijpleidingen.
Dat geeft hetzelfde effect alsof je meerdere downloads tegelijk hebt lopen.
Daar gaat je router echt niet over de kop mee.
Bij Torrents is dat vaak wel het geval, want daar worden soms honderden connecties opgezet om naar bestanden te zoeken en te downloaden.
Dat overbelast dat wel de CPU en geheugen van de router.


Ik vermoed dat je DSL verbinding onstabiel is.
Als je die "dichttrekt" met een grote download, wordt de verbinding verbroken met de centrale.
Als je hier eens de intrainwaardes neerzet, kunnen we wellicht iets meer vertellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
trima
Zijn dit de intrainwaardes:


DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief:
0 dagen, 0:19:09

DSL-type:
G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:
1.022 / 20.476

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/MB]:
756,00 / 2,88

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:
12,0 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:
5,5 / 12,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:
13,5 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern):
TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern):
0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern):
0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern):
0 / 0

Verbindingsverlies (extern):
0

Foutseconden (lokaal/extern):
0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen):
0 / 735

CRC-fouten (verzenden/ontvangen):
0 / 4

HEC-fouten (verzenden/ontvangen):
8.894 / 2
 
I R Baboon
Heb je de router gereset van te voren?
Want hij is pas 19 minuten online.

Hoe ziet je bekabeling thuis er uit?
Speciaal hoe je modem aangesloten is aan de telefoonlijn (ISRA)?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
trima
Had het modem inderdaad gereset.
Bekabeling is als volgt:
dsl kabel naar aansluitpunt telefoon in woonkamer en telefoonlijn naar telefoon.
Internetkabel naar computer ( zit een switch tussen ).
Nou is het wel zo dat dat ik overal wat langere kabels heb gebruikt in verband met de rare aansluitpunten in dit oude huis. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Livebox deed het hier prima op.
Als ik download start in newsbin pro dan zit ik zo op volle snelheid ( 20Mbit) en binnen een minuut tot 2 minuten zakt het terug en vliegt het internet eruit. Als je dan weer even wacht komt internet weer terug en begint verhaal weer opnieuw.
 
I R Baboon
Het is interessanter om het modem een tijdje online te laten.
Dan kan men beter zien of de fouten in de lijn snel oplopen.

Je modem traint hoog in. Dat is prima.
Maar je moet wel de stabiliteit in de gaten houden.
Je SN-Marge waardes verschillen nogal veel van elkaar.

Je kan voor de zekerheid je aansluiting eens controleren.
Ook is het dan raadzaam om te testen of andere (kortere) kabels tussen modem en wandcontactdoos een beter resultaat geven.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
trima
Net de boel hier omgegooid en modem vlak bij wandcontactdoos aangesloten. Geen enkel verschil. Af en toe lijkt de download stabiel door te gaan maar dan naar 5 minuten knalt internet er weer uit.
Zou het dan toch niet met het modem of aansluiting te maken hebben en misschien met de payserver of zoiets? Of de ingebouwde firewall van het modem? ( die kan ik overigens niet uitzetten.
Ik heb echt geen idee meer.
 
I R Baboon
Als je modem daadwerkelijk plotseling reset (dat zie aan de lampjes die uitgaan) is er een probleem met je verbinding.

Heb je een ander modem ergens liggen? Of misschien ergens eentje liggen bij familie/buren?
Als die geschikt is voor het Online netwerk, zou je die kunnen uitproberen.
Dan kan je een defecte Speedtouch uitsluiten of bevestigen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
trima
Het lampje van dsl valt weg als de verbinding wordt verbroken en start dan weer op.
Aangezien het bij 3 verschillende payservers voorvalt kan ik de payservers wel uitsluiten.
Ook met het programma newsbin pro lijkt me niets aan de hand ( heb gekochte licentie ).
Ook mijn pc lijkt me in orde.
Dan blijft het modem over. Heb alleen geen andere liggen om deze uit te sluiten.
En online ondersteund geen downloaden van nieuwsgroepen dus die zullen geen nieuwe/ andere sturen. Als ik mogelijk een nieuwe ga halen wat zou ik dan moeten nemen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internetverbinding valt weg bij downloaden!?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie