obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen wifi verbinding op laptop via HUAWEI HG655d
Cuyff
Ik deel sinds kort internet met iemand anders. Het is een 20mb/s "snel internet" abonnement en het draadloze modem is een HUAWEI HG655d. Mijn laptop wil echter geen verbinding maken met dit netwerk.

Als ik probeer te verbinden krijg ik de volgende melding:
bbf2592c97

Als ik vervolgens probleem oplossen kies krijg ik de volgende melding:
17a69d87c8

Het wachtwoord is correct en andere laptops en smartphones maken moeiteloos verbinding. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Bedankt!
 
Cuyff
Bedankt voor de tips. De laptop is iets 7 maanden jong, andere draadloze netwerken pakt ie moeiteloos. Dit netwerk heeft WPA2 beveiliging, net als het netwerk dat ik tot nu toe altijd gebruikt heb.

Als ik de laptop met kabel op het modem aansluit werkt de verbinding normaal.

wifi adapter is een intel wifi link 1000 bgn.
Gewijzigd door Cuyff op 03 juli 2011, 17:21
 
Cuyff
Edit: Het is gelukt. Ik heb het netwerk verwijderd in het netwerkcentrum en daarna opnieuw verbinding gemaakt, vrij logisch eigenlijk. Daarna werkte het probleemloos.

Bedankt voor je hulp!
Gewijzigd door Cuyff op 04 juli 2011, 12:47
 
maaikeva
Hallo,

Ik heb precies ditzelfde probleem met dezelfde foutmelding. Internet doet het maar niet draadloos. Kan iemand mij vertellen hoe ik het SSID verander via bovenstaande link.

Bedankt.

Groeten, Maaike
 
maaikeva
Bedankt voor de hulp. Ik heb alles aangepast en via de Online Assistent installatie cd getracht via deze nieuwe instellingen het draadloos internet te installeren maar het werkt niet. Er wordt geen draadloos netwerk gevonden. Moet er nog een router tussen?

Groeten, Maaike
 
maaikeva
Ik zie wel de naam van het netwerk, althans, zoals ik het heb genoemd. Alleen daar staat een rood kruis achter. Als ik verbinding wil maken staat er dat de instellingen die op de computer zijn opgeslagen niet overeen komen met de vereisten van het netwerk...
 
maaikeva
Hij doet het! Heel erg bedankt, ik zat er al een tijdje mee, super dat je mij wilde helpen!

Groeten, Maaike
 
marjanh
Ik heb hetzelfde probleem, heb ondertussen al alle opties geprobeerd die oppie als suggesties heeft geopperd.
Ik krijg het niet voor elkaar, zowel op mijn laptop niet als op mijn tablet. Op mijn laptop is mijn netwerkkaart up to date en mijn tablet is net nieuw.
 
marjanh
Heb ik geprobeerd, zie printscreen. Dan krijg ik dit:

Printscreenwifi

Ik heb ook al een poging gedaan dmv de WEP key. Toen lukte het ook niet.
 
marjanh
Ik heb het geprobeerd, toch nog een keer een poging gedaan en zowaar, het werkte ! Dankjewel !

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 27 2012 11:01:44:
Kan ik nu ook de WEP code aanpassen naar een andere code zodat niemand op mijn wifi kan inloggen? Wel toch, zolang het maar 13 cijfers zijn?
Gewijzigd door marjanh op 27 april 2012, 11:01
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen wifi verbinding op laptop via HUAWEI HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie