obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
inloggen modem
roy123
Hoi,

Ik heb sinds vandaag de nieuwe Huawei HG655d modem en ben uiteraard instellingen aan het veranderen met het oog op de beveiliging.

Ik heb de SSID1 veranderd . Ik heb de vooraf gedeelde WPA sleutel veranderd. En ik heb de inlogmogelijkheid op http://192.168.1.1 voorzien van een nieuw wachtwoord.

Echter, als ik op afmelden klik (rechtsboven) dan logt de applicatie niet uit....

Mijn desktop is trouwens via een UDP kabel verbonden op de modem niet wireless....

Ik vraag of me af of dit klopt, want bij de thomson kom je gewoon uitloggen en moest je weer je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren...

Hebben jullie hetzelfde probleem?

Dank voor het antwoord.
 
devious
staat de firmware van Online eigenlijk wel toe dat je een admin-ww kunt instellen? Dat issue hadden ze vroegâh toch ook met de Livebox(god hebbe zijn ziel )?
 
devious
yep?
als in "de livebox had dat issue"
of
als in " het is mogelijk een admin ww in te stellen en ook na een reset staat-ie er nog in en wij vertrouwen erop dat het goed blijft gaan,maar geven geen garanties en gebruik van eigen netwerken is toch geheel voor eigen risico dus bel ons vooral niet voor support omdat we immers geen netwerkbeheerders zijn maar een ISP"?
 
Lutz
Quote roy123:
Hoi,

Ik heb sinds vandaag de nieuwe Huawei HG655d modem en ben uiteraard instellingen aan het veranderen met het oog op de beveiliging.

Ik heb de SSID1 veranderd . Ik heb de vooraf gedeelde WPA sleutel veranderd. En ik heb de inlogmogelijkheid op http://192.168.1.1 voorzien van een nieuw wachtwoord.

Echter, als ik op afmelden klik (rechtsboven) dan logt de applicatie niet uit....

Mijn desktop is trouwens via een UDP kabel verbonden op de modem niet wireless....

Ik vraag of me af of dit klopt, want bij de thomson kom je gewoon uitloggen en moest je weer je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren...

Hebben jullie hetzelfde probleem?

Dank voor het antwoord.


Je kan de werking van het nieuwe wachtwoord op twee manieren testen:

Je zet het modem uit, wacht een minuut of langer, en je zet vervolgens het modem weer aan. Dan kan je je computer opnieuw opstarten en nog een keer na de inlogpagina gaan en kijken of je via het nieuwe wachtwoord kan inloggen.
Of je pakt een ander browser om na de inlogpagina te gaan.

Sommige modems wissen de cache van de browser niet, dus erom moet je of herstarten of de tweede keer een ander browser pakken.

"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
josf
Ik heb helaas ook zo en Huawei HG655d Modem
Echter het was P&P en gelijk werken toen ik hem kreeg.

Nu wilde ik proberen van de week om via admin in te loggen en ja hoor,,, ik weet geen admin paswoord.
het standard pw kent hij niet.

volgens het manual:
Nadat u de reset knop minstens
1 seconde ingedrukt hebt gehouden
wordt het modem opnieuw opgestart en
de fabrieksinstellingen hersteld.
(indien u veel instellingen aangepast hebt
kunt u deze eventueel eerst opslaan en
na de reset opnieuw inlezen via: Onder
-
houd > Apparaat > Configuratiebestand)
NB:
Wanneer u de fabrieks instellingen
herstelt gaan de aangepaste gegevens
verloren. Wees daarom voorzichtig met
het indrukken van de RESET-knop

Echter moet ik dan de telefonie opnieuw installeren ? of is alles gewoon standard ??
 
I R Baboon
Als je voor het eerst inlogt, hoef je geen wachtwoord in te vullen.
Toch ben je dan al admin, want er is maar één account actief op de router.

De bedoeling is dat je daarna een wachtwoord instelt, die je zelf bedacht heb.

Je kan de router zoveel resetten als je wilt.
Je telefoniegegevens worden automatisch opgehaald van de Online server.
Dus daar hoef je geen zorgen over te maken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ginger
Bij mij werkt het dus echt niet niets invullen om bij het modem te komen. Ook alle wachtwoorden en zo die van online werken niet.
Ik moet de frequentie veranderen omdat de tablet geen verbinding houd. (wil het ding ondertussen wel uit het raam gooien).
Maar moet daarvoor dus in de modem komen maar dat lukt niet met geen enkele mogelijkheid.
Iemand hier een oplossing voor? (graag niet te ingewikkeld)
 
Lutz
Heb je de in deze draad voorgestelde mogelijkheid tot reset geprobeerd?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Michael-1959
Hoi allemaal,

Ben nieuw hier op het forum, voornamelijk omdat ik wat meer wil halen uit de mogelijkheden van de gateway/router. Één van mijn issues is dat ik wel een pw kan instellen (via het de menu opties Onderhoud/Account, maar daarna kan ik niet meer inloggen op de router. Gebruikersnaam Admin en het juiste pw werken gewoon niet. Reset naar fabrieksmodus is de enige oplossing, maar dan heb ik nog steeds geen beveiliging.

Ter info mijn sw versie is ..................B023, niet de meest recente zoals ik uit andere berichten begrijp.

Iemand een oplossing? Bij voorbaat dank,

Michaël
 
I R Baboon
Heb je meerdere browsers uitgeprobeerd?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'inloggen modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie