obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
ISRA Punt niet te vinden
Sen
Goedendag,

Wij hebben ADSL internet aangevraagd bij online. We hebben een wanddoos (4 gaten) in de gang in een woning uit 1930. Ik vertrouwde dit niet en heb geprobeerd om te achterhalen of dit punt wel werkt. Er werd mij verteld dat dit waarschijnlijk mijn ISRA punt is en dat je dit niet kan testen of controleren, het zou wel goed komen.

Gisteren, 8 augustus, is internet opgeleverd maar GEEN internet via de aansluiting. Er komt op dat punt een zwarte telefoonkabel onder de vloer vandaan met een RJ11 stekker. Deze stekker zit weer in een blokje waaruit weer 4 draden komen (Rood, geel, groen en zwart). Het blokje en de 4 draden zitten dan aan de wanddoos bevestigd. That's it en dat moet mijn ISRA punt zijn? Niet dus.

Uit kostenoverwegingen zijn we overgestapt. Gevolg is nu dat we minder betalen per maand maar dan wel zonder internet. Niemand kan mij helpen om het ISRA punt wel te vinden of om ervoor te zorgen dat deze bijvoorbeeld opnieuw wordt aangelegd.

Het lijkt erop dat de vorige bewoners hier een zooitje van hebben gemaakt en wellicht het ISRA punt ergens achter een wand hebben weggewerkt zonder deze goed aan te sluiten. Gevolg is dat het ISRA punt nergens te vinden is en wij dus zonder internet zitten. Stom van ons maar aan de andere kant kon niemand mij vertellen hoe dit van te voren te controleren. Achteraf, bij twijfel gewoon niet doen en niet de gok nemen.

Ik ben van Online naar KPN gestuurd van KPN naar Aansluitngen.nl en van Aansluitingen.nl naar FolkerWessels en van daaruit weer naar Online. Het cirkeltje is rond.

Een vraag, wat kan je doen als je ISRA punt weg is, dan wel verwijderd dan wel weggewerkt tijdens renovatie/opknappen van het huis? En hoe nu verder? Ja voorlopig zonder internet.

Vriendelijke groet,

Sen
 
jpt
zoals jij het beschrijft lijkt het inderdaad of er door iemand een zooitje van is gemaakt.
had je hiervoor ook internet via de telefoonlijn ?
of via de kabel ?

is er een mogelijkheid dat de zwarte kabel ergens bijvoorbeeld op de gang /het trappenhuis ergens verder loopt?
dit laatste zou je dan naar je israpunt kunnen leiden.

grts
 
Sen
Nee we hadden hiervoor alles via de kabel en ook nooit een vaste telefoon gehad.
Het meest logische is dat het ISRA punt in mijn kelder binnen komt. We hebben een souterrain woning, of botweg een kelderwoning. In de kelder in een kamer aan de straatkant heb ik mijn groepenkast en komt water, gas etc binnen.
Ik kan echter geen ISRA punt vinden.

Dat ze er een zooitje van hebben gemaakt is idd duidelijk maar de kunst is om het nu op te lossen zonder al teveel tijd op het werkl achter internet te zitten als gevolg van geen internet thuis......Frown
Het huis is volledig verbouwd en ook beneden zit er een verlaagd plafond. Het kan goed zijn dat de kabel hier ergens boven loopt, maar waar naar toe?
Of ik moet gaan slopen, en dat doe ik niet of er moet een andere oplossing zijn. We gaan nog wel heel goed kijken. Heb een punt waar de kabel binnen komt, dat is op de begane grond in de woonkamer, echter is hier ook een wand voor gezet en komt de kabel (groen) door een gat naar buiten. Wellicht dat ook daarachter het ISRA punt zit?

Gr
 
jpt
als je bedoeld dat dat dit misschien de telefoon kabel kan zijn? zou dan een behoorlijk dikke groene moeten zijn(ongeveer 1 cm)
dat zou een laag van de binnenkern kunnen zijn normaal is de kabel blauw met wit en rode strepen.
ook de kabel gebruikt(e)groen maar is dunner (ong halve centimeter.)

probeer ook even of de zwarte kabel die je noemde.
rood geel groen zwart gaan je stekkerdoos in.
normaal zou het signaal op de bovenste punten van de stekkerdoos moeten zitten.
of de onderste mischien signaal hebben even omwissellen dus(soms wordt een ander aderpaar gebruikt)

meest lochische plaats is te kijken in je souterain naar een blauw witte kabel(meest blauw)
israpunt kan ook gewoon een rond doosje of langwerpege lasdop zijn.

grts
 
I R Baboon
Zit je gehuurd of gekocht?

Want als je gehuurd zit moet je huisbaas dit oplossen voor je.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Sen
Bedankt voor de reactie jpt en nee ik huur niet, het is een koopwoning.
Ik denk dat de zwarte kabel een connectie is die door de vorige bewoners is aangelegd. Klaarblijkelijk niet goed of is in de tijd tijdens werzaamheden beschadigd ok gebroken?
Ik heb op internet gezocht en weet nu ongeveer hoe alle ISRA punten vanaf 1930 eruit kunnen zien maar ik heb tot heden niets kunnen vinden.

We gaan nu in de woonkamer een gat in een wand aan de raamzijde (voorkant) zagen en bekijken of hier iets achter zit. Uit deze wand komt namelijk wel mijn kabel (groene kabel) en deze is door de vorige bewoners gemaakt. Het is een soort voorzetwand onder het kozijn zo'n 30cm uit het raam. Groete kans dat hier iets achter zit........ik hoop het zo!!

Hoe kan het dat ik nu achter internet zit? Gevraagd of de buren weten waar hun ISRA punt zit en kreeg toen het aanbod om voorlopig gebruik te maken van hun internet verbinding. Ik pik een zeer sterk signaal op dus dat is voorlopig een oplossing. Neemt niet weg dat we nu alleen betalen voor tv. Van zulke buren moet je het hebben! Echt top!

Nogmaals bedankt voor de reacties en ik houd jullie ook wel op de hoogte. Online heeft een dossier aangemaakt en ik word binnen 4 dagen gebeld. Ik weet echter niet hoe ze dit telefonisch willen verhelpen.

Groeten
 
I R Baboon
Als er soortgelijke woningen in de straat zijn, kan je daar eens kijken waar het ISRA punt zit of waar precies de kabel in het huis komt.

Succes met je zoektocht!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Sen
Goedenavond,

Online heeft een KPN monteur geregeld. De hoofdaansluiting zit in de gang bij de buren, gaat vervolgens door de vloer naar beneden mijn kelder in.
In no time de kabel gevonden en heb nu internet.
Prima verbinding 75mbs.

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik een TOPSERVICE heb gehad van On-Line. De kosten van de monteur zijn voor On-Line en het had eerder opgelost kunnen zijn, 2 weken geleden. Echter heb ik voor deze datum gekozen.

Zaak gesloten en OPGELOST!!
 
jpt
mag je inderdaad een top service van online noemen.
ook ik heb positieve ervaringen met online !
er wordt (tot heden) snel op vragen c.q. klachten gereageerd dit in tegenstelling tot mijn vorige isp.

kan je nagaan wat een(niet goed uitgevoerde) verbouwing allemaal in de war kan schoppen.
hoop dat je net zo veel plezier van je aansluiting hebt als ik.


grts
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ISRA Punt niet te vinden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie