obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
speedtouch 780 (KPN) met Sitecom
johan2011
Hey,

Graag wil ik een sitecom router achter mijn speedtouch hangen. Dit wil ik omdat de snelheden van de sitecom voor wifi beter zijn als voor de speedtouch. Hoe kan ik dit nu het beste doen? Het wifi-netwerk van de speedtouch afsluiten? Daarna LAN1 van de speedtouch verbinden met de WAN van de Sitecom ? Dan krijgt de Sitecom als het goed is automatisch een IP-adres van de speedtouch en dan zou het moeten werken?

Graag jullie mening.
 
I R Baboon
Kan die Sitecom niet fungeren als een access point?
Want dat zou de ideale aansluitmethode zijn.

Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de Speedtouch behalve dan de Sitecom?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
johan2011
Nee, verder is er niks aangesloten op de Speedtouch. Maar als ik hem als access point instel, worden de laptops dan automatisch met die sitecom verbonden ipv de Speedtouch? Het gaat er juist om dat ze daarmee verbinden, omdat deze sneller is.
 
I R Baboon
Het handige van een access point modus is dat de Sitecom zich niet met je interne netwerk bezig houdt, maar alleen het WIFI gedeelte verzorgd.
Natuurlijk is dan wel handig dat je het signaal van de Speedtouch uitschakelt.
En je moet alle WIFI cliënten zo instellen dat ze signaal van de Sitecom pakken.

Welk type Sitecom heb je?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
johan2011
Oke, dat klinkt goed.

Ik heb de Sitecom 300Mbps Gig Wireless Cable/DSL. Kan je misschien vertellen welke instellingen ik daarvoor moet toepassen?
 
I R Baboon
Ik moet het precieze type hebben. Staat op een stikker aan de onderkant.
Iets met WLR.. en nog wat.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
johan2011
Het gaat om een WLR-4000
 
I R Baboon
Ik heb in de handleiding rond geplozen en er is geen echte access point modus.
Met access point in de Stecom bedoelen ze alleen het WIFI gedeelte ermee en dat is niet voldoende.

Je kan beter je Sitecom als switch achter de Speedtouch hangen.
Je hoeft er maar dit te doen:

Log in op de Sitecom.
Bij het tabblad "DHCP server" moet je het interne adres van de Sitecom veranderen van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1
Dan de DHCP server zelf op "disabled" zetten en op aply klikken.
Je pc verliest dan de verbinding met de Sitecom. Dat is niet erg, want je kan de Sitecom nu uitzetten.
Sluit de netwerkkabel van de Speedtouch niet aan op de WAN poort, maar op één van de Sitecom's LAN poorten. Welke maakt niets uit.
Herstart dan Speedtouch en Sitecom en je netwerk moet dan in orde zijn.

Via 192.168.1.1 kan je alles instellen op de Sitecom en via 192.168.1.254 op de Speedtouch.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
johan2011
Bedankt voor je reactie en je tijd! Smile

Oke, begrepen. Maar als ik dat doe, moet ik dan nog wel de wifi-mode van de Speedtouch uitschakelen? En de laptops kunnen dan met de Sitecom verbinden? Ik snap dat de Speedtouch dan de IP-adressen nog gewoon uitdeelt.
 
I R Baboon
Ja, je mag het WIFI gedeelte uitschakelen. Het moet niet.
En ja, je moet de laptops vertellen dat er een nieuw netwerk is en dat daarmee verbinding moet worden gemaakt.
En ja, de Speedtouch is nog steeds de baas van je netwerk.
Poorten openen moet je dan ook alleen in de Speedtouch doen bv.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'speedtouch 780 (KPN) met Sitecom', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D en sitecom Wl611 Algemeen : 2 14 aug 2014
Huawei HG655d, Sitecom extender & netwerkprinter Huawei configuratie en problemen : 2 18 mrt 2014
Advertentie