obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
huawei modem
HansW
ik heb een huawei modem gekregen van online
ik heb nog nooit zo`n shit ding meegemaakt
hij kan niet portforwarden en streamen gaat ook niet
en online maar roepen
we geven geen ondersteuning
we kunnen niet helpen
ja we lossen het wel op
en maar bellen en maar bellen
nou niks doen ze
de telefoonrekeningen lopen huizenhoog op
ja meneer we bellen terug
nou niet dus
iemand met de zelfde problemen ????
 
I R Baboon
Ik pas ook beschikking over een Huawei en bij mij gaan alle poorten netjes open.
Dus duidelijk geen 'shit-ding'. Wink

Vermoedelijk zal er wel iets fout ingesteld staan.
Dus je moet mededelen wat je allemaal gedaan hebt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deepshizzle
nou het is wel degelijk een shit ding! want ook ik heb me poortjes gewoon netjes op staan volgens het boekje en ik kan nog steeds niet streamen via me xbox. dit omdat hij geen ip van de DHCP server kan vinden. ik start alles met setup defaults en start eerst met poorten open zetten. daarna zou ik kleine stapjes moeten ondernemen om mijn Media center te laten lopen. hier een "klein" stukje hoe de klanten"service" bij online:::::
Geachte heer/ mevrouw Schouw,

Hartelijk dank voor uw bericht. Uw modem fungeert als DHCP-server en deelt op die wijze IP-adressen uit aan aangesloten apparaten.
Wanneer u zelf ook een router aan sluit en deze ook als DHCP instelt ontstaan er netwerkconflicten.
U dient in dit geval gebruik te maken van vaste ip-adressen.
Wij wijzen u er op dat Online hier geen ondersteuning in biedt en raden u aan om gebruik te maken van internetfora voor meer advies.
Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee naar tevredenheid te hebben beantwoord.
Mocht u over dit onderwerp verdere vragen hebben kunt u deze stellen via onze website op www.online.nl/klantenservice of via onze klantenservice op 0900 9515 (15 ct / min).


Met vriendelijke groet,
Online




Original Message Follows: ------------------------

mijn modem kan geen DHCP-server doorgeven
Date: Tue, 31 Jan 2012 11:10:25 +0100
From: ksonb1@online.nl
To:
Subject: RE: abonnee W2132502 DSL_FT_FAMILY (KMM2696494I15977L0KM)

Geachte heer Schouw,

Naar aanleiding van uw bericht begrijpen wij dat u een vraag heeft over het instellen van portforwards op uw modem.

Allereerst willen wij u onze excuses aanbieden voor de problemen die u ervaart bij het gebruiken van het Huawei HG655d modem.
Helaas hebben wij alleen dit type modem in ons assortiment; wij kunnen u dus geen ander model modem toesturen.
Wel kunt u ervoor kiezen de WiFi-functie van uw Huawei modem uit te schakelen. U kunt dan een draadloze router aansluiten achter uw modem, en deze router uw draadloze signaal laten beheren.

Mocht u vragen hebben dan kunt u reageren op dit bericht of contact opnemen met onze klantenservice op 0900 9515 (€ 0,15/min).

Met vriendelijke groet,
Online


Original Message Follows: ------------------------

beste helpdesk,

ik heb stappeen ondernomen die op het forum staat en nog steeds doet mijn router raar. aangezien dat ik ALLES heb geprobeert wat jullie mij voorstelde mislukt, wil ik een andere modem ZONDER WiFi.
Date: Thu, 19 Jan 2012 09:16:20 +0100
From: ksonb1@online.nl
To:
Subject: RE: abonnee W2132502 DSL_FT_FAMILY (KMM2689773I15977L0KM)

Geachte heer Schouw,

Het spijt ons dat u niet tevreden bent met ons service, maar wij zijn geen ICT bedrijf, wij zijn een internetprovider.
Als we alle vragen die klanten hebben over hun computer, computerrandapparatuur en de modem dan wordt onze klantenserviceafdeling groter dan de dienstverlenende afdeling en geen enkele provider kan dat betalen.
Een handleiding van de modem kunt u vinden op onze site via www.online.nl/klantenservice.
Zoek met de term 'huawei'.
Meer informatie kunt u vinden op onze gebruikersforum via gebruikers.online.eu.
Wij hopen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben naar aanleiding van uw email.
Als u nog vragen of opmerkingen betreffende dit onderwerp heeft kunt u contact met ons opnemen via deze emailwisseling of het nummer van onze klantenservice 0900-9515 (15 ct/min).


Met vriendelijke groet,
Online




Original Message Follows: ------------------------
ik snap trouwens niet waarom ik eerst hele slimme antwoorden krijg en daarna van die dat jullie me niet kunnen helpen. wat voor klantenservice zijn jullie eigenlijk? waar betaal ik dan voor? ik betaal toch voor " service" ? of heb ik dat nou mis?
als ik bij een ander provider zou gaan , die zouden me wel helpen. WAT? die zouden de poorten zelfs open zetten voor me. maar jullie niet. ik denk dat jullie gewoon geen verstand van modems hebben. beetje mensen van het kastje naar de muur wijzen.
er is niks " geavanceerde instellingen" aan, want poorten open zetten is heeeeeeel normaal in de ICT wereld. en dat jullie een modem sturen zonder handleiding is jullie probleem. en nee ik ga niet naar 0900-nummer bellen zodat ik jullie zakken kenne vullen.
want jullie kunnen me zo ook prima helpen. als jullie mij geen nieuwe modem leveren , dan stap ik binnekort gewoon over. simpel is dat. want dan betaal ik maar een 10tje meer, maar dan heb ik wel 50MB internet. ipv van die !MB internet van jullie. jullie beloven 20MB lij en ik krijg een 1MB lijn.

de groeten, Tom

Date: Tue, 17 Jan 2012 21:36:21 +0100
From: ksonb1@online.nl
To:
Subject: RE: abonnee W2132502 DSL_FT_FAMILY (KMM2689552I15977L0KM)

Geachte heer Schouw,

Zoals eerder aangegeven, bieden wij helaas geen verdere ondersteuning op het openzetten van poorten en dergelijke geavanceerde instellingen.
Helaas hebben wij geen andere modems die dit probleem oplossen. Mocht u alsnog handmatig poorten willen openzetten, dan zou u gebruik kunnen maken van een eigen aangeschafte modem. Echter kunnen wij dan geen ondersteuning verlenen op apparatuur die niet van Online afkomstig is.

Mocht u vragen hebben dan kunt u reageren op dit bericht of contact opnemen met onze klantenservice op 0900 9515 (€ 0,15/min).

Met vriendelijke groet,
Online




Original Message Follows: ------------------------
ik wil gewoon een andere modem om te kijken of dat dat verschil maakt. want deze modem klopt niet.

> Date: Mon, 16 Jan 2012 21:41:38 +0100
> From: ksonb1@online.nl
> To:
> Subject: RE: abonnee W2132502 DSL_FT_FAMILY (KMM2688515I15977L0KM)
>
> Geachte heer Schouw,
>
> Wij kunnen helaas geen verdere ondersteuning bieden voor een aansluiting
> van een thuisnetwerk behalve wat we eerder hebben bericht.
>
> Voor advies kunt u eventueel kijken op ons gebruikersforum op
> online.gebruikers.eu
>
>
> Wij hopen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben naar aanleiding van
> uw email.
> Als u nog vragen of opmerkingen betreffende dit onderwerp heeft kunt u
> contact met ons opnemen via deze emailwisseling of het nummer van onze
> klantenservice 0900-9515 (15 ct/min).
>
>
> Met vriendelijke groet,
> Online
>
>
>
>
> Original Message Follows: ------------------------
>
> Beste Online klanten service,
>
>
> Ik heb meerdere malen deze stappen doorgaan. in het begin leek het te
> helpen , maar 2 weken later sloeg alles weer dicht. vervolgens kan ik
> ook mijn Extender niet gebruiken voor Windows Media Center.
> Dit komt dat de cofiguratie niet klopt in me router( dit heeft te maken
> met de uPnP en/of multicasting. Mijn Ip-adres van mijn Extender
> veranderd steeds ook naar hetzelfde IP als van me computer en daarmee
> raakt ook alles in de war.
> Ik wil graag een andere oplossing .
>
>
> met vriendelijke groet mr Tom Schouw
>
>
> Date: Mon, 5 Dec 2011 15:15:17 +0100
> From: ksonb1@online.nl
> To:
> Subject: RE: abonnee W2132502 DSL_FT_FAMILY (KMM2660857I15977L0KM)
>
>
> Geachte heer/ mevrouw Schouw,
>
> Bedankt voor uw bericht. Wij hebben zojuist hier contact over gehad.
>
> U heeft al aangegeven dat de computers die een vast IP hebben geen
> poorten triggeren; het lijkt alsof alleen de computers die via DHCP een
> IP adres krijgen een juiste forwarding ontvangen.
>
> De optie 'Permanent lease' kan hierin mogelijk een oplossing bieden.
> Deze kunt u hier inschakelen, onder 'Basis' en 'LAN'. Dit betekent dat
> hij na het verlopen van de lease geen nieuw IP uitdeelt (de lease
> verloopt namelijk niet meer).
>
> Indien dit niet werkt, kunt u ook de modem opnieuw proberen te flashen.
> U kunt de firmware hiervoor hier downloaden, en de optie om de firmware
> te herflashen kunt u onder 'Onderhoud' vinden.
>
> Wij zien graag het resultaat van beide acties terug; u kunt deze
> aangeven als reactie op dit bericht.
>
> Met vriendelijke groet,
> Online
>
> Original Message Follows: ------------------------
>
> ook geprobeert, werkt ook niet.
>
>
> Date: Fri, 2 Dec 2011 13:24:20 +0100
> From: ksonb1@online.nl
> To:
> Subject: RE: abonnee W2132502 DSL_FT_FAMILY (KMM2660190I15977L0KM)
>
>
> Geachte heer Schouw,
>
> Wij begrijpen uit uw bericht dat u er een probleem mee heeft dat uw
> computers constant van IP adres veranderen.
>
> Wanneer dit een probleem veroorzaakt willen wij u aanraden om op de
> bewuste machines een vast IP adres in te stellen. Als u niet direct weet
> hoe u dat kunt doen raden wij u aan om op www.online.nl/klantenservice
> zoeken op DNS. U krijgt dan de optie "Hoe kan ik DNS servers in Windows
> invoeren?". Op die pagina ziet u voor elke versie van Windows hoe u
> terechtkomt bij de plek alwaar u DNS en IP adressen handmatig kunt
> invoeren. De DNS adressen hoeft u niet persé in te vullen in dit
> venster. Uw IP adres raden wij, zoals eerder gemeld, handmatig in te
> vullen.
>
> Met vriendelijke groet,
> Online
>
>
>
>
> Original Message Follows: ------------------------
>
>
> Beste "klantenservice"
>
>
> ik heb gedaan zoals het hoorde. en mijn poorten gaan nog steeds niet
> open. in het begin had ik er inderdaad vrij weinig last mee maar paar
> dagen later begont het weer.
> ik had de instellingen opgeslagen toen zoals het werkte, maar nu werkt
> de config het opeens niet meer en blijf mijn pc constant van ip te
> wisselen naar eindnummer .67 en dan naar .66 en dan naar .68 .
> dus hoe verklaar je dat dan? hoort dat ook zo te werken? dat denk ik
> toch niet. ik heb de website ook gevolgd bij jullie maar ook dat werkt
> niet.
> ik heb een plaatje van mijn stats in deze mail gedaan zodat je kan zien
> dat ik niks fout heb.
>
>
> mvg Tom Schouw
>
>
>
>
> Date: Thu, 1 Dec 2011 12:48:33 +0100
> From: ksonb1@online.nl
> To:
> Subject: Re: abonnee W2132502 DSL_FT_FAMILY (KMM2659587I15977L0KM)
>
>
> Geachte heer/ mevrouw Schouw,
>
> Hartelijk dank voor uw bericht betreffende uw verbinding bij Online. U
> geeft aan dat u graag een nieuw modem zou ontvangen. Met het type modem
> dat u heeft is het mogelijk om poorten te forwarden. Een uitgebreide
> instructie hiervoor vindt u op de website van online
> (http://www.online.nl/klantenservice ) Gebruikt u als zoekterm: 'Huawei'
> en raadpleeg het artikel over de geavanceerde instellingen van het
> Huawei modem.
> Tevens hebben wij in mei 2011 contact met u gehad en u ondersteund bij
> het realiseren van de portforwards. De conclusie was toen dat het na
> afloop van het gesprek werkte.
> Wij kunnen u om bovenstaande redenen geen nieuw modem toesturen, dit zou
> overigens ook exact hetzelfde model zijn.
>
> Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee naar tevredenheid te hebben
> beantwoord.
> Mocht u nog verdere vragen hebben kunt u deze stellen via onze website
> op www.online.nl/klantenservice, via onze klantenservice op 0900 9515
> (15 ct / min) of door te reageren op deze email.
>
>
> Met vriendelijke groet,
> Online
>
>
>
>
> Original Message Follows: ------------------------
>
>
> >
> vraag
> ik wil graag een andere modem ontvangen want de modem die heb werkt niet
> goed, mijn ip adress veranderd telkens, mijn NAT gaat niet open, mijn
> poorten willen niet open zoals het hoort, ik heb hier eigenlijk sinds
> begin als last mee.
>
>
>


ik weet niet WAAR ik voor betaal maar zeker geen service volgens mij. volgens mij heb je LBO nodig om daar te zitten want je wordt van kastje naar de muur gestuurt...
 
Deepshizzle
natz
By deepshizzle at 2012-02-01 hier staat me NAT

en de Prelease wat ik aan moest zetten van online

lanip
By deepshizzle at 2012-02-01

dus je kan zeggen wat je wil! alles staat goed!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 01 2012 11:01:49:

Quote

oppie schreef:

Ik heb thuis ook een Huawei. PS3 bekabeld aangesloten en uPnP aanstaan. Apparaat krijgt netjes een IP via DHCP en het werkt prima. Voor het forwarden van poorten is het slim om een vast IP in te stellen. Anders kloppen je forward instellingen niet meer. Dat je de xbox en IP via DHCP wilt laten krijgen lijkt me dan ook niet verstandig. Met extender bedoel je je xbox als media extender en dat er een dubbel IP in je netwerk zit? Dan zou ik toch je instellingen op PC en Xbox eens nalopen want ik vermoed dat daar iets niet goed zit. De kans dat het modem 2x hetzelfde adres uitdeelt lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Overigens ben je wel erg negatief vind ik. Een provider kan tot op zekere hoogte ondersteuning bieden maar met alle netwerkapparatuur op de markt tegenwoordig kan ik me voorstellen dat er ergens een grens getrokken wordt.


er is niks verkeerd bij me xbox want ik heb die helpdesk ook al zovaak gebelt, en die leggen de fout bij de router. ik volg alles stap-voor-stap. ik had beter bij telford kunnen blijven, daar werkte wel alles gewoon zoals het hoorde, dus waarom bij deze router niet? xbox vetelde me dat ik een andere Gateway router moest nemen. maarja dan kan ik net zo goed overstappen. dat het bij JOU wel werkt hoeft nog niet te betekenen dat het bij gewoon....NIET !!! werkt!
Gewijzigd door Deepshizzle op 01 februari 2012, 11:01
 
Deepshizzle
ik heb deze stappen onder nomen http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4587&rowstart=0

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 01 2012 11:18:05:

Quote

oppie schreef:

Als je mijn vragen nou probeert te beantwoorden in plaats van te tieren dan komen we misschien nog ergens. Ik zie op de screenshot dat 3 forwards staan naar 192.168.1.65. Dit is een adres wat via DHCP door de Huawei wordt uitgegeven dus dan zul je dat adres niet handmatig ingesteld hebben op je Xbox of wel? Welk IP adres heeft je Xbox? Welk IP heeft je PC?

Stel bij je Xbox een handmatig adres in buiten de DHCP range, bijvoorbeeld 192.168.1.30
Pas je poortforwards aan naar dat IP adres. Check ook of uPnP aan staan in het modem(Geavanceerd - uPnP).


er staat pc maar het is mijn xbox

EDIT: ik heb mijn ip adres handmatig ingevoerd als .66 en mijn xbox .65 wil je zeggen dat ik mijn ip van me xbox moet gaan veranderen naar wat .30 op me xbox en modem of wat?
Gewijzigd door Deepshizzle op 01 februari 2012, 11:19
 
Deepshizzle

Quote

oppie schreef:

Waarom staat er in je screenshot dan een .65 IP terwijl er in de tutorial over 12 en 22 wordt gesproken? Nogmaals, als je niet de gewenste info geeft dan komen we niet verder. Ik verzoek je nog 1 keer om mijn eerdere vragen te beantwoorden.


omdat er staat : BIJVOORBEELD je hebt 192.168.1.12 maak hier dan 192.168.1.22 van
 
Deepshizzle
zo ik heb nu het ip veranderd in me xbox van 65 naar 22 en het werkt niet . wat moet ik nog meer handmatig instellen?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 01 2012 11:31:49:

Quote

oppie schreef:

Ik heb je net uitgelegd waarom het via de manier op je screenshot niet werkt. Blijkbaar weet jij het beter en wil je niet meewerken. Succes!


nee blijkbaar denk JIJ het allemaal beter te weten . ik doe alles wat er geschreven staat. ga niet dom tegen me lopen praten wat kheb zelf ook ICT gedaan.
Gewijzigd door Deepshizzle op 01 februari 2012, 11:31
 
Deepshizzle
ik heb al problemen met dit gekloot sinds dat ik bij online kwam! ik heb alles gedaan zoals IEDEREEN tegen mij vertel! en nog werkt niks!

upnp -> aan

xbox: 192.168.1.22 dit staat in de router zowel als in de xbox ( als ik dit niet aan pas in de router vliegt mijn xbox eruit)
port forward: 3074 UPD en TCP 88 UDP

pc: 192.168.1.66

" your console didnt obtain an ip-adress from your DHCP-server"
 
Deepshizzle

Quote

oppie schreef:

Het klopt dat je xbox geen IP adres van de dhcp server krijgt, dat heb je handmatig ingesteld. Kan je xbox niet op internet? Wat voor andere netwerk instellingen heb je gebruikt in de xbox, gateway, dns etc?


ip: 192.168.1.22
subnet 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
DNS:192.168.1.1
 
Deepshizzle

Quote

oppie schreef:

Dat staat prima. Je kant eventueel de DNS servers van Online gebruiken:

'primary DNS': 194.134.5.55
'alternate DNS': 194.134.5.5

Kun je nog een aangeven wat er niet lukt?

A-Streamen van films van PC naar xbox
B-Problemen met online gamen
C-Xbox komt helemaal niet op internet

Overigens staat je firewall op je modem nog steeds uit en is die voor iedereen toegankelijk.


A, dat zal niet want ik heb mijn firewall net aan gezet.
B. nu kan ik helemaal niks
C ik wil mediastreamen

nog steeds geen ip van de DHCP
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'huawei modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie