obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
fritzbox 7270 als eigen modem
jpt
hallo allemaal
ik ben aan het stoeien geweest met een fritz.box 7270 annex A (duitse versie)
ik kan op het net komen maar dan met max 9,5 mb download upload is goed 0,8 mb ping 35ms
maar wel stabiel en pagina s worden gewoon snel geopend.
als ik ga kijken bij mijn dsl status geeft deze aan modulatie G.992.1 annex B terwijl dit G.992.5 zou moeten zijn.
kan dit nergens veranderen in de fritz.box

zit ik met mijn net nieuw verkregen huawei dan haal ik met gemak 16mb en hoger upload gewoon 0,8 mb ping 38
maar geregeld vaak te wachten tot de pagina zich opent.
kan dit te maken hebben met fec errors ? up 50644 down 50510


grts
 
I R Baboon
Duitse Fritzen zijn altijd Annex B.
Die kan je omflashen met een internationale firmware zodat ze ook op Annex A werken.
Maar Annex B modems hebben andere weerstanden ingebouwd dan Annex A modems.
Die kunnen dus afwijkingen optreden in de intrainwaardes.
Heb ik ergens gelezen..

Welke firmware draait op de Fritz?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jpt
de firmware is 54.05.05 duits
de bij avm te vinden meertalige firmware wil de box niet pakken.
ik heb een andere eerdere versie gevonden ga vandaag eens proberen of de box die wil pakken.

lijkt me gewoon handig niet zoals nu de fritz als router i.v.m. mijn extra nummer via voip
maar gewoon als modem ,online nummer er ook in(gegevens bekend)
werkt dus wel perfect maar max 9,5 mb downstream



grts

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 11 2011 13:23:11:
de box wijgert een andere firmware dan de duitse te pakken.
ik heb denk hier een oplossing gevonden
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?p=555396
alleen moet ik dat eerst allemaal maar eens goed gaan doorlezen.

voorlopig dus de box maar als ata box gebruiken achter de huawei.


grts
Gewijzigd door jpt op 11 augustus 2011, 13:23
 
Lutz
Gezien dat het spectrum, wat bij Annex A gebruikt wordt, breeder is dan bij Annex B zal je misschien nooit de goede snelheid halen. Je kan beter op de dump een ander Fritzbox halen, dat is eenvoudiger.
 
I R Baboon
Ben er even ingedoken en je 7270 is een Annex A + Annex B in één.
Mijn vorige betoog is hier niet van toepassing.
Er is een Duitse en een internationale firmware versie in omloop.
Blijkbaar kan je alleen via de online update van de router hem updaten.
De losse firmware is van de FTP server verdwenen. Vreemd.

Heb je de Fritz al gereset naar fabrieksinstellingen voor je de update probeerde?
De internationale firmware versie staat op 54.04.90.
Nu weet ik niet of je voor Annex A de internationale versie moet hebben of niet.

Maar qua aansluiting, heb je de bijgeleverde verbindingskabels gebruikt?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jpt
zoals jij zegt dacht ik ook dat de 7020 annex a+b was
je kan via een omweg (dsl er uit wachten tot update mislukt)wel handmatig upgraden.
bij avm ook weer via een omweg kan je de download halen.
toen ik de box binnenkreeg heb ik als eerste alles retour gezet naar fabrieks instellingen.

qua aansluiting heb ik de bijgeleverde rj11 kabel gebruikt.(gewoon net als bij ons middelste contactpunten bedraad)
als ik de ykabel er tussen hang(ik heb er inmiddels 3 liggen) geheel volgens de handleiding krijgt de box geen dsl verbinding.

de door avm gegeven meertalige upgrade wordt niet gepakt door de box.
ga nog verder stoeien (alleen niet vandaag) is zonde nu ik eindelijk alle gegevens(sip)heb ik de fritz box alleen als ata kan gebruiken.

ben bang dat de duitse versie dus alleen annex b is.

grts
 
I R Baboon
Heb je dit al gelezen? -> http://userbase.be/forum/viewtopic.ph...p?p=389384
Daar staat ook een link in naar de juiste internationale firmware.

Blijkbaar moet je de internationale firmware draaien als je niet in Duitsland woont.

Overigens is de RJ11 aansluiting correct.
De bijbehorende kabels hoef je niet te gebruiken.
Het staat nergens in beschreven, maar de RJ11 stekker past ook in de bredere RJ45 WAN poort van de Fritz.
Dus dat lijkt me in orde bij jou.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jpt
nee deze link kon ik nog niet.
maar kom steeds op de site van avm terecht (via door link aangegeven links) ik had deze firmware ook al gevonden.(54.04.90)
maar wordt dus niet gepakt door mijn box.
moet dus mijn eerder gemelde url even helemaal doorspitten(ong 105 paginas)
ben daar iets tegengekomen over boxen zijn hetzelfde maar in de kernel bootloader zit iets ingebrand wat bepaald of de box a of b is of beide aankan.
schijnt mogelijk dit te veranderen,heb daar ook een soort how to over gevonden maar nog geen tijd gehad hier verder mee te gaan.
de files hiervoor heb ik ook al ,nu nog uitvinden hoe ik ze in de box zet zonder deze naar de vaantjes te helpen.
kom elke keer een stapje verder, ik weet nu ook eindelijk mijn sip w.w van online
gewoon uit de huawei gevist (jammer dat online dit niet gewoon aan je geeft)
in dehuawei moet je ook onder geavanceerd ,nat ,sip.alg ingeschakeld uitzetten
anders werken de sip accounts in de fritz box niet (bij ata doorschakeling)

de aansluiting is correct wist ik van andere aansluitingen van de fritz 7170 (mijn halve familie c.q. kennissenkring belt nu op die manier)
je moet toch wat met de huidige telefonie prijzen he!
vandaar dat ik ook meerdere y kabels heb liggen waar ik niets mee doe.
het staat wel in de pdf versie van de handleiding maar zo sumier dat je er gewoon overheen leest als je niet oppast,
zelf kwam ik er bij toeval achter toen ik op een rommelmarkt voor een paar euro een 7170 op de kop tikte thuis nog dacht nee ,he toen ik de dsl aansluiting goed bekeek(ik wist nog helemaal niets van de fritz box en zijn mogelijkheden)bleek een annex a te zijn en even googlen leverde mij dus ook deze aansluit mogelijkheid op
grts
 
I R Baboon
Er is nog een methode.

Er bestaat een recovery firmware voor je model Fritz.
Daarmee kan je downgraden en hem recoveren na een bad flash.

Misschien een optie voor je om hem weer tot de orde te roepen.
Hier een linkje in het Duits: -> http://www.router-faq.de/index.php?id...recover#l1
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jpt
deze door jou gegeven link werkt perfect!
alleen is deze dus ook voor de duitse firmware wordt er prima ingezet is dus weer annex b, maar de internationale firmware wordt nog steeds gewijgerd.
ik heb hetzelfde gevonden met internationale firmware wordt ook niet gepakt.
recovery tool werkt dan tot de huidige firmware wordt gelezen en zegt dan nee we gaan niet verder firmware is niet voor deze box.

ik heb er dus nu weer de laatste duitse ingezet.
maar ik ga er mee verder.
rustig aan de box heel laten.

grts
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'fritzbox 7270 als eigen modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie