obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
WPA2 en Huawei modem en Win7
I R Baboon
Inssider is een uitstekend tooltje om te ontdekken wat in de ether zit.
De auto optie werkt vaak prima, maar als het te vol is in de ether, kan je beter met de hand een kanaal kiezen.

Als er niet uitkomt, kan je een kleine screendump maken.
Dan kunnen we ook eens meekijken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
renate
Bedoel je met een screendump een overzichtje van de outcome van de kanaal specificaties?? Weet wel iets, maar bedoel je dit met SCREENDUMP ?

is er eventueel nog iets anders in de settings van de HUAWei die tot een directe constante verbinding kan leiden??
 
I R Baboon
nl.wikipedia.org/wiki/Schermafbeelding

Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
renate
yep die begreep ik, dank, maak ze dagelijks... Maar wat ik bedoelde : Je wilt een screenshot van de uitkomst van de Poorten
frequentie / db zien....?? Dat zal ik morgen even doen... Had test al gedaan en ben midden tussen 4 poorten gaan zitten welke sterkste signaal hadden volgens mij, maar zal laten zien...

To be continued....
mocht dat niet (echt) helpen dan weet ik niet mee,,,, Aan een moden die gwoon problemen heeft om vandaan het signaal goed op te vangen waardoor er een INTERNET VERBINDING (IP uitgifte) tot stand kan worden gebracht (In combinatie met Womdows 7 !!!), dan houdt het een keer op...

Het is natuurlijk toch nog steeds vreemd dat er met XP machine buurman totaal geen issues zijn, openklappen en verbinding....Heeft toch niets te maken dan met best poort????

Shoot me.....

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 24 2011 10:44:27:
Hier even een screenshot gemaakt gisteren, waarbij de HUAWEI wordt weergegeven met HG655D-CB7601... Kanaal 9 geeft ie hier aan, waarbij ik helaas niet de andere screenshot had gedaan waarbij per kanaal staat hoe sterk het signaal is... De 9 is eigenlijk het midden van de waardes tussen 6 en 11.
Gewijzigd door renate op 24 november 2011, 10:44
 
renate
ik probeer hier een bijlage van screenshot kanaal analyse bij te voegen, hoopt dat lukt zo...

Weet nu niet of dit het sterkste signaal levert, of het drukst bezet is.. Ik raak beetje in verwarring door laatste opmerking Enzo. RUSTIGSTE kanaal gebruiken. Dacht dat tooltje sterkste signaal liet zien....
renate voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
renate
ok Ron....Ik zal vanavond even posten de nieuwe grafiek, en hoop dan op je reply. je moet even weten HOE tooltje output te interpreteren.... Dank alvast
 
I R Baboon
Er zijn geen kanalen bij jouw beschikbaar die helemaal vrij zijn.
Wifi kanalen overlappen zich qua frequenties. Kijk maar naar het plaatje.
Dus moet je zo ver mogelijk uit de buurt blijven van de andere kanalen en ervoor zorgen dat de
dichtstbijzijnde kanalen zwak zijn.
Aan de kolom RSSI zie je hoe sterk het signaal is. Hoe hoger het aantal dB, hoe zwakker het is.

Kanaal 3 lijkt mij het handigste om te testen.
Alleen op 1 en 5 is er zijn er andere netwerken aanwezig en ze zijn zwakker dan de rest of de Huawei.
I R Baboon voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door I R Baboon op 24 november 2011, 15:06
 
I R Baboon
Nu niet meer..!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
renate
Nou daar ben ik dan weer..Bedankt voor jullie plaatjes so far. Hier dan mijn situatie, waarbij jullie met de expertise kunnen adviseren. Alleen lijkt het bij mij wel een vol bos.... Shock
Ik kan er geen kaas van maken ...Lijkt kanaal 3 dan het beste, daar op laagste punt waar er 3 samenkomen?? Ik hoor graag nog even van jullie...
Kan natuurlijk alle kanalen gaan uitproberen, maar dat lijkt me nou ook niet alles...

en is het dan niet zo dat dit ook steeds weer kan veranderen?? Want dan blijf je aan de gang
natuurlijk

Ik hoor graag...Frown

hartelijk dak voor support
renate voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
renate
Nog even een klein shot van mijn WIFI settings...Hoorde ook n keer van online zelf dat er wel eens problemen zijn met windows7 / HUAWEI en ik dacht MODUS 802.11 N of zo... Staan nu op alle 3....Mischien beperken tot 1 MODUS? GUARD interval LANG ? (Of kort)...Ik noem maar wat.

Heeft de UPnP nog invloed op ontvangst, of i dit alleen belangrijk voor setting met bv Xbox? Staat nu uit.

NB: DE WPS had ik eerder al uitgzet aan de hand van jullie goede tip, omdat we toen helemaal geen pagina te zien kregen op de WINDOWS 7 pagina.

Groet
Renate
renate voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WPA2 en Huawei modem en Win7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie