obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
van SWEEX naar ASUS router (achter livebox)
kooppie
Ik heb een livebox van Orange/Online. Ik heb daarachter altijd een router gebruikt van Sweex, zo'n simpel ding van een paar tientjes. Dit werkte prima. Nu heb ik deze stuk (reageert nergens meer op). Ik had op zolder nog een Asus WL500G. Deze aangesloten maar ik weet bij god niet wat ik in moet vullen.
Volgens mij heb ik toch gewoon een dynamisch IP? Vroeger bij ziggo had je een hostname, het CPadres. Maar van Online heb ik toch helemaal geen hostname of gebruikersnaam of wachtwoord of Ip adres wat ik moet invullen? Of is dat je emailadres en ww ofzo? Ik zou echt niet weten wat deze gegevens moeten zijn.
Ik heb op het internet al vanalles gelezen dat je het IP adres moet veranderen en het dan op een andere manier moet aansluiten enzo, maar dat hoeft toch helemaal niet. Het is toch router erin, wat invullen en klikken en hopla.
Wie kan me helpen?

Kooppie Shock

VERVOLG:
ik heb toch nog eens zitten snuffelen op internet, maar nu snap ik het. De livebox gebruikt het adres 192.168.1.1 en mijn ASUS router OOK..... De instructie zegt dus dat ik deze ASUS een ander IP moet geven nl. 192.168.2.1 (waarbij ik eerst de verbinding met de livebox verbroken heb ) en dan de kabel naar de livebox er weer in en HOPLA...alles werkt....tenminste ik heb internet....
Hmmmm... antwoord dus....de instructie gevolgd van internet, en inderdaad hoef ik dan geen gegevens in mijn router in te voeren.Grin

Gewijzigd door kooppie op 19 augustus 2011, 00:51
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'van SWEEX naar ASUS router (achter livebox)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Advertentie