obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Portforwarden naar MAC-adress
Machiel Mulder
Beste forumleden,

Hopelijk zit hier de expertise die mijn probleem opgelost kan krijgen.

Ik heb een PC aan de livebox hangen en die wil ik met een Magic Packet laten ontwaken. Daartoe heb ik poort 9 (UDP) opengezet en daarbij het IP adres van de desbetreffende PC ingevuld.

Dat heeft gewerkt, maar de dag erna lukt het voor geen mogelijkheid meer tot op heden. Wake Up Lan werkt wel prima.

Ik had gelezen dat er een ARP lijst wordt bijgehouden, normaalgesproken in een router, maar dat dit bij de livebox niet gebeurd en hij dan ook niet onthoudt naar welk MAC-adres hij de Magic Packet moet heensturen.

Kan ik dat in TELNET doen, zodat de livebox dit wel onthoudt. Werkt iemand ook met Wake Up Wan, waarbij de livebox als enige router fungeert of heeft iemand het sowieso voor elkaar, maar dan met een extra router.

Ik maak gebruikt van de online WAN dienst van deze sites:
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wo...woli.aspx?
http://www.remotewakeup.com/en/index.php

Ik hoop dat iemand weet hoe ik de livebox moet instellen dat ik binnenkomend verkeer door poort 9 (UDP) naar het MAC adres van de NIC-kaart kan krijgen.
Gewijzigd door Machiel Mulder op 22 augustus 2011, 14:30
 
Machiel Mulder
Het enige wat ik kan doen bij de Firewall in de livebox is een poort openzetten:

Naam Geactiveerd Protocol Van poort Tot poort Lokaal IP-adres
WOL Ja UDP 9 9 192.168.1.10

Dat houdt in dat alles wat binenkomt op poort 9 naar het IP-adres van de desbetreffende PC wordt gestuurd. Dit is volgens mij gewoon forwarden.

Echter als de PC uit staat dan heeft hij geen IPadres meer en ben je aangewezen op het MAC adres. Daar gaat het volgens mij fout!

Alle ideeen zijn welkom.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarden naar MAC-adress', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie