obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Air Video en iTunes werken niet met nieuw modem
azijnzuurtje
Hoi,

Gister nieuw modem Huawei HG655d geleverd voor VDSL-abbo. Heb me er telefonisch in laten tuinen met beloftes over 1/3 meer speed. Haal volgens speedtest slechts 1500 KByte/s.

Maar grootste probleem is dat mijn veelgebruikte programma's Air Video en iTunes (Home sharing) geen contact meer kunnen maken met de PC. Kan dus geen filmpies en muziek streamen naar iPad....

Iemand een solution? Anders gaat-ie linea recta terug.

azijnzuur

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 28 2011 17:47:45:
nobody got a clue?
Gewijzigd door azijnzuurtje op 28 augustus 2011, 17:47
 
azijnzuurtje
Van Air Video weet ik dat het gebruik maakt van Bonjour. Van iTunes Homesharing weet ik het niet eigenlijk. Wanneer is die firmware update te verwachten? En hoe voer je die uit, want de bijgeleverde CD-ROM doet t niet met Windows 7 en ik kan geen productpagina vinden van merk modem.
 
azijnzuurtje
Inmiddels contact gehad met de Klanten'Service'. Kunnen er verder niets aan doen, omdat de "(...)de aard en werking van een thuisnetwerk kan niet onder onze verantwoordelijkheden gerekend worden. "

Twee werkdagen na aansluiting van de VSDL-verbinding kan het niet meer teruggedraaid worden en zit je weer een jaar vast aan deze provider-maffiosi. Ga me beraden op verder stappen en na 12 maanden dan maar overstappen. Pff..het leek allemaal zo simpel met hun sales-studentje: "Ja, meneer alles blijft hetzelfde, alleen de verbinding wordt sneller."
 
azijnzuurtje
Goed nieuws! Ik wacht met spanning af! En ik hoop ook dat Sinterklaas die nieuwe BMW brengt waar ik om gevraagd heb. Luchtverkopers.
 
Goldwingrider
Hier hetzelfde, nieuwe HP printer gekocht, om AirPrint op mijnn iPad te kunnen gebruiken.
Na 2 avonden van alles te hebben uitgeprobeerd, het opgegeven en de helpdesk van HP gebeld . HP had direct de oplossing, eerst een directe verbinding van iPad naar printer gemaakt, en alles werkt perfect. Via de Huawei router werkte het dus niet. Conclusie deze router ondersteunt geen Bonjour, dus gaat het nooit werken.
Bij de helpdesk van online werd e.e.a bevestigd Bonjour wordt niet ondersteund.
Ik was volgens de zeer deskundige helpdesk medewerker voor hem de eerste die deze klacht had.
Ik heb uiteraard om een adequate oplossing gevraagd, bv firmware update, andere router, maar beide gaat niet gebeuren. De oplossing zou zijn om zelf een router aan te schaffen, van Linksys by Cisco of een Airport Mac router, deze 2 merken zouden de enige betrouwbare zijn met betrekking tot Bonjour. welja eerst een printer van 150 euro aanschaffen en dan ook nog ff een router van €200 +.
Overstappen naar andere provider heeft weinig zin aangezien de meeste providers ook een niet Bonjour compatibele router leveren.
Lang leve de vooruitgang, ben benieuwd wanneer deze router fabrikanten en providers wakker worden en gaan inspelen op nieuwe Tablet hype.

De online medewerker erkende het probleem en zou zijn manager aansporen om hier toch ook eens over na te gaan denken, om bv Huawei aan te sporen een update uit te brengen, want in tegenstelling tot eerdere berichten hier, werd mij verteld dat deze zeker niet te verwachten is binnenkort
 
I R Baboon
Ik begrijp jullie ergernis wel.

Maar hebben jullie dan ook aan Apple gevraagd om het Bonjour protocol zo aan te passen dat het ook op alle routers werkt?
Want jullie denken uitsluitend maar naar één kant op.

Daarbij weet je wat je wachten staat als je voor Apple kiest.
Apple werkt het beste met Apple en daar betaal je ook voor.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Goldwingrider
Dat is waar, maar eerlijk gezegd is die kans nihil lijkt mij, gezien het eigenzinnige gedrag van Apple.
Maar wie weet nu Steve Jobs weg is wat er nog veranderd, maar ik ben bang dat ik dan inmiddels al een IPad 7 en een iPhone 12 heb.
Want het zijn ondanks dat er Apple opstaat toch wel hele fijne apparaten hoor.
 
I R Baboon
Apple heeft zelfs zeer mooie dingetjes.
Als Apple niet zo duur zou zijn (in verhouding) en niet zo opdringerig was met hun eigen diensten, iTunes bv, had ik ook allang iets van Apple.

Maar er komen firmware-updates eraan voor de Huawei.
Dat weet ik zeker.
Alleen weet ik niet of het bonjour probleem bij de volgende update opgelost wordt.
Ik heb geen zicht waarmee Online nu precies mee bezig is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Goldwingrider
En mag ik ook weten hoe jij dat zo zeker weet dan? Want online wist van niets , en ook op de website van Huawei kan ik hier niets over vinden
 
I R Baboon
Soms is er contact tussen de Crew en Online.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Air Video en iTunes werken niet met nieuw modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie