obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
poorten openen
Avalonradio
Hallo,

Sinds 3 dagen hebben wij een huawei modem en komen verschillende problemen tegen met het openen van poorten.
Wij hebben een radio station draaien waarvoor we een aantal poorten open moeten hebben, nu komen we wel in het moden en ook op de poorten afd maar dan gaat het fout.
Ik voeg een printscreen bij, maar zoals we hem nu hebben open gezet zegt de poortscanner dat hij dicht is. Nu hebben we bij ip adres extern systeem ons buiten ip staan, weet niet of dat goed is. Ook hebben wij een aantal poorten nodig die dicht tegen elkaar aanzitten qua range maar bij toewijzing moet je verwijzen naar 1 poort. Misschien is er iemand die hier ook te maken mee heeft gehad of iemand die een oplossing weet.
Begin een beetje gek te wordenShock.

Gr Ron

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 02 2011 01:14:35:
Admin dit bericht mag verwijderd worden, via mail van dit forum de oplossing gekregen om een hard reset uit te voeren wat perfect werkte. Dank jullie.
Avalonradio voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Avalonradio op 02 september 2011, 01:14
 
I R Baboon
Ik vond het vreemd dat opeens je port forward gaat werken, want van je instellingen die zichtbaar zijn op je afbeelding, daar klopt niets van.

Je hebt gewoon de firewall UIT gezet. Nogal wiedes dat dan opeens alles functioneert.
Er staat een tekst op de plek waar je de firewall uit kan zetten:

Let op! Wanneer het firewallniveau op "Uit" staat is uw modem in principe vanaf het internet bereikbaar.
Zie de helptekst voor informatie.


Dat staat daar niet voor de grap.
Je router staat nu volledig open. Ik en iedereen die dat wil heeft nu toegang tot je netwerk.

Dus aanzetten die firewall!!!


EDIT:

Ik heb je firewall al aangezet voor je!
Want dit kan niet voortduren.
Gewijzigd door I R Baboon op 02 september 2011, 12:44
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Avalonradio
Hallo,

Bedankt voor je reactoe Baboon.
Oké dat van die firewall begrijp ik staat nu dus dicht, maar wat ik niet begrijp is wat er verkeerd staat in die poort toewijzing wat ik heb bijgevoegd in de printscreen. 1 ding misschien dat van dat ip adres extern systeem, we hadden hiervoor upc en dat ging een stuk makkelijker met die poorten. Maar wat staat er volgens jou niet goed? Ben erg benieuwd, hoop dat je me er verder mee kan helpen.

Gr Ron
 
I R Baboon
Ik heb je huidige instellingen gezien toen de router nog open stond.

Daar probeer je poort ranges in te stellen -> 8009-8011 -> 7999-8001 enz.
Dat kan niet met de Huawei. Die ondersteunt nu geen poort ranges.

Welke poorten heb je eigenlijk nodig?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Avalonradio
Okay dan, maar het werkt nu wel allemaal. De poorten staan open zoals wij ze hebben ingesteld.
En ze kunnen ook verzoeken enz aanvragen en is via de site ook allemaal te zien nu.

Maar we hebben deze poorten nodig:
8000
8010
8030
1221
3306
En ik moet ook VAN en TOT poort invullen anders doet ie het niet.
Dan zegt ie dat ik vergeten ben om wat in te vullen.

Dus eigenlijk zou ik dan zeggen zoals het nu staat, lekker laten staan hahahahaha.
 
I R Baboon
Ondersteunt of werkt die radio ook met UPnP?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Avalonradio
Geen flauw idee, ik zie wel dat het in het modem geactiveerd is. Maar wat het doet weet ik niet.
Weet wel dat het dan makkelijker is om je poorten te openen ofzo? Dan gaat het automatisch?

We hebben ook 2 shoutcast servertjes lopen op onze eigen server. En op zich werkt het wel, want je ziet wel de nummers enzo voorbij komen en staat ook op onze website. Alleen er kan niet worden geluisterd en als ik op de shoutcast servers wil kijken kom ik er niet op Sad Dus er zit toch nog iets fout...

Met het interne ipadres met de poort erachter naar de shoutcast server lukt het wel, maar met het externe ipadres lukt het dus niet.
Dus van buitenaf kunnen ze niet luisteren naar die streams. Terwijl de poorten wel open staan.
Gewijzigd door Avalonradio op 03 september 2011, 00:35
 
I R Baboon
Bij UPnP (Universal Plug and play) kan de software zelfstandig de poorten openen of sluiten die nodig zijn.
Als dat dus aan staat, hoef je geen poorten meer te openen 'met de hand'.
Voorwaarde is wel altijd dat de software en router dit moeten ondersteunen. Dus als de software het ondersteunt, aanzetten.
De Huawei doet dat wel al, zoals je weet.
Voor consoles is dit de beste manier om te spelen via het internet, bijvoorbeeld.

Verder moet je rekening houden met het feit dat je geen toegang krijgt op je eigen server
als je met je WAN ip adres verbinding wilt maken op je eigen verbinding.
Dat werkt uitsluitend via een andere verbinding of een internet proxy.
Gewijzigd door I R Baboon op 03 september 2011, 13:37
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Avalonradio
Hoi Hoi,

Hij staat in ieder geval aan die UPnP Wink
Alles werkt volgens mij nu naar behoren, de luisteraars kunnen nu ook van buitenaf luisteren Grin
Alleen nog 1 probleempje met de PSP GO van mijn zoon. Hij heeft hem net nieuw en nu ondersteund dat ding de beveiliging niet van het internet.

Wij denken dat het het nivo van beveiliging is ..deze moet denk ik op de router omlaag... WPA2 is een nieuwere dan de PSP dus waarschijnlijk moet die beveiligingslevel omlaag op de router. Komen we ook wel weer uit.

THANX in ieder geval voor zover dat je ons geholpen hebt!
Zijn we heel blij om!

Groetjes Ron & Angelique
 
I R Baboon
De PSP ondersteunt volgens mij alleen WEP en WPA. Geen WPA2.

Dat betekent dat je het beveiligingsniveau moet verlagen van WPA2 naar WPA.
Daarmee wordt je gevoeliger voor inbraken op je WIFI netwerk.
Ik raadt je daarom aan om een complex wachtwoord te verzinnen.
Dan maak je het een eventuele hacker wat moeilijker om het wachtwoord te achterhalen.
Hier op deze site kan je wachtwoorden testen: https://www.microsoft.com/security/pc...ecker.aspx


En beveilig ook je Admin inlog van de router.
Daar zit nu geen wachtwoord op en dat is weer gemakkelijk voor de hackers.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poorten openen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Poorten openen Zyxel configuratie en problemen : 3 10 mrt 2015
ports openen.. Helpdesk : 11 12 nov 2014
Advertentie