Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Thomson ST706 i.c.m. WAG160N
|
|
Aswin_ |
Geplaatst op 09 October 2011, 11:19
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 09 Oct 2011 |
Situatie: Thomson ST706 (Online/ T-mobile) fungeert als modem en router (standaardinstellingen), daarachter komt de WAG160N die ik gebruik als Switch en WIFI accespoint (router en modem gebruik ik dus niet van de WAG160N). Computers zijn bedraad en draadloos verbonden met WAG160N. Nu werkt deze combinatie niet goed. Na enige tijd valt de verbinding weg en kan er op geen enkele computer contact gemaakt worden met internet en/of een andere computer uit het netwerk. Wanneer de WAG160N opnieuw wordt opgestart werkt het wel weer. (Soms moet de WAG160N meerdere keren opnieuw worden opgestart voordat het weer werkt.) Het uitvallen gebeurt onregelmatig, maar wel meerdere keren per week en soms ook meerdere keren per dag. Ik heb hierin nog geen logica kunnen ontdekken. In de instellingen van de THOMSON ST706 heb ik niets gewijzigd (hoeft volgens mij ook niet). In de WAG160N heb ik geprobeerd om de router en modem uit te schakelen, maar ik vraag me af of ik dit goed heb gedaan. Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Hieronder plaatjes zoals het nu is ingesteld: Zojuist heb ik de 'SPI Firewall Protection' uitgezet en ook de 'NAT' uitgezet. In de hoop dat dit verkeerd stond ingesteld. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 09 October 2011, 14:38
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Alle WAN en firewall instellingen zijn niet van toepassing als de Linksys gebruikt als switch/ap. Alle die instellingen werken alleen als je de WAN/Internet poort gaat gebruiken. Het maakt dus niets uit wat je daar wel of niet invult. Ik zou eerst proberen te ontdekken welke apparaat het probleem is. Als je weer problemen hebt, kan je de Linksys en 706 pingen van je pc's in het netwerk? En kijk dan ook in het log van de 706 en Linksys. Staat daar iets bijzonders in vermeld? Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Aswin_ |
Geplaatst op 11 October 2011, 20:54
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 09 Oct 2011 |
Heb nu een dag mijn mobiel (Nexus S) niet gebruikt op het wifi-netwerk, totnutoe is de verbinding nog niet weg gevallen. Misschien is dat de stoorzender, blijf dit nog even proberen. Heb nog niet geprobeerd of ik de linksys of 706 kan pingen. Ik kan ieder geval niet meer op webpagina van de apparaten komen. Ik zie in de logs niets bijzonders, snap ook niet heel veel van wat daar staat. Het log van de linksys wordt volgens mij geleegd wanneer ik hem herstart om weer verbinding te krijgen, dat is namelijk vrij kort. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 13 October 2011, 00:49
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Goed, dan wachten we af hoe het zich ontwikkeld.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson ST706 i.c.m. WAG160N', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Thomson router icm wifi repeater | Thomson meer apparaten aansluiten | : 7 | 01 Jul 2015 |
Thomson st706 probleem | Speedtouch 706 configuratie en problemen | : 34 | 31 Mar 2015 |
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 | Eigen modem meer apparaten aansluiten | : 3 | 07 Oct 2014 |
Thomson 712 Probleem | Thomson configuratie en problemen | : 30 | 29 May 2014 |
ST706 gebruikersnaam en wachtwoord | Speedtouch 706 configuratie en problemen | : 2 | 07 May 2014 |
Advertentie