obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Modem maakt geen contact...
Ilias
Hallo allen,

Ik heb 2 dagen geleden internet aangesloten van Online. Ik heb echt alles goed aangesloten maar er brandt geen licht bij DSL of Internet op de modem. Kort samengevat ik heb geen Internet en ik maak ook geen gebruik van telefoon abbonement.

Modem= Huawei hg655d

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het zoeken naar een oplossing.

Mvg, Ilias
 
Ilias
ik gebruik de telefoonstekker.
 
jpt
er is mij ooit verteld door een helpdesk medewerker.
dat het wel eens kan voorkomen , dat het signaal op het andere aderpaar staat.
standaard zou dit rood en blauw moeten wezen anders is het oranje wit!

als je gewoon het stopkontakt in je huis gebruikt moet er nog ergens een israpunt zijn waar de telefoonlijn het huis binnenkomt.(meterkast ofzo)
kijk daar eens welke draden zijn aangesloten naar het kontakt waar je de stekker hebt ingestoken.

grts
 
Ilias
Ik kan namelijk geen ISRA punt vinden in de meterkast. Waarschijnlijk heb ik dat niet nodig omdat ik precies hetzelfde heb gedaan als wat mijn vriend heeft..
 
Ilias
Ik heb op de modem geen Internet en DSL en jullie moeten weten dat ik geen gebruik maak van telefonie abbonement..
Maar is het wel verstand om met die draden te gaan werken want ik weet nog steeds niet waar dat ISRA punt ligt..
 
Ilias
Kan je namelijk zeggen wat ik het beste kan doen want ik wil namelijk niet gaan schroeven etc.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 20 2011 13:21:03:
Word ik nog verder geholpen??
Gewijzigd door Ilias op 20 oktober 2011, 13:21
 
jpt
@ILias
dit is een on afhankelijk forum heeft niets met online zelf te maken.
en bestaat uit mensen (leden) die elkaar proberen te helpen en leden met problemen!
dus het kan even duren voordat er weer iemand langskomt en probeert te helpen!

zoals oppie zegt probeer de kontaktdoos te openen en de draden te wisselen!
is eenvoudiger dan het lijkt.

andere optie (als je dit niet wilt) is online bellen en om een monteur vragen,
wat geld gaat kosten!
mocht je na het wissellen van de draden nog geen signaal hebben,alles weer terug in oude staat brengen.
en toch online bellen dat jouw verbinding is opgeleverd maar je geen signaal hebt.
dan heb je zelf alles gedaan wat nodig is(kan zijn dat in de centrale draden verwisselt zijn.


grts
 
Ilias
@jpt ik wil wel voor de optie gaan om de draden te gaan wisselen maar moet ik dan de stroom ofso niet uitschakelen? Is het niet gevaarlijk met draden te knoeien om het zo te zeggen?
 
jpt
er staat zo weinig stroom op de telefoon draden dat je deze zonder problemen kan verwisselen!
je hoeft nergens bang voor te zijn!

en nee in dit geval is het totaal ongevaarlijk!



grts
 
Ilias
Ik heb zojuis de contactdoos open gemaakt en ik zie bij de boveste 2 puntjes dat er al een Oranje en witte draad aan verbonden is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem maakt geen contact...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Advertentie