obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box Fon en het nieuwe modem HUAWEI HG655d
dutch1
Dag allemaal,

Had tot voor kort een ander modem, of beter geen modem van online en gebruikte mijn Froitz!box fon weer zoals meerdere jaren tot volle tevredenheid.

Daarbij was de fritz aangesloten op het isra-(inkomende PTT-lijn)punt en met een kabel verbonden met de belkin-router, waaraan enkele appn zijn gehangen.

Ik gebruik alleen VoIP.
Tot heden geen enkel probleem, heb een vast telefoonnummer waarop ik kan worden gebeld en bel uit met mijn Dect-telefoon.

Vorige week mijn nieuwe modem Huawei ontvangen met de opmerking van de techneut ""u zult nu wel een snellere verbinding krijgen door het gebruik van een kabelvrij modem"".

Wat betreft de verbinding heb ik het gevoel dat deze sinds enig weken wordt afgeknepen.

Na wat proberen is het mij niet gelukt zonder kabel het modem zodanig te verbinden met de sprietenrouter (de Belkin), dat alles weer ouderwets werkt. Wel een internet-verbinding.
De telefoon werkt niet meer.

Kan iemand mij vertellen hoe ik evt. de HUAWEI kan configureren zodat ik, ook gebruik makend van de VoIP-technologie, zonder de fRITZ!BOX FON.

Hierover informatie gevraagd bij online maar zij hadden met een router niets te maken dus viel dat buiten de help-ondersteuning.

Ik ben overigens een leek.

Graag een evt. antwoord in leken-taal.

Met groet en nu reeds mijn dank

Dutxh1/Hans
 
I R Baboon
Dus je wilt geen kabel gebruiken om de Belkin aan te sluiten aan de Huawei. Klopt dat?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
Beste Baboon,
Ik kan weinig met dit antwoord.
dutch1

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 23 2011 11:50:19:
Excuus Baboon, kon in eerste instantie de helft lezn.
Dank duus alsnog voor je antwoord.

En nee, omdat ik nu dit modem heb (was ook de enige reden om dit modem te accepteren) had ik de kabel niet meer willen gebruiken.

Een andere reden is dat de techneut bij Online na mijn klacht over de afname van de snelheid dit toeschreef aan het modem en om die reden dit nieuwe modem wilde sturen.

Overigens heb ik nu mijn trouwe Fritz er weer aanhangen , dus tel inkom (asr???) - dan de fritz - dan de belkin router (helaas ben ik niet in staat het ding opnieuw te configureren zodat die nu ""open"" staat, dit gemerkt na aankoop van een tablet), met daaraan gekoppeld, de printer, 2 computers en soms het tablet en soms een ander netboekje (om dit uptodate te houden).
Ik heb overigens en nieuw sprietenmodem in China gekocht.
Maar durf niet goed alles te veranderen als niet-technische man.

Als laatste denk ik er wel eens aan om een nieuwe printer te kopen met sprietjes.

Graag weer opnieuw mee denken voor wie dit leest.

hans
Gewijzigd door dutch1 op 23 oktober 2011, 11:50
 
I R Baboon
Ik moet toch wat meer info hebben.

Welke Belkin heb je precies? Dus typenummer.
En waarom heb je de Belkin in gebruik?

Die sprieten heten antennes.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
allereerst nogmaals mijn verontschuldiging dat ik wat kort door de bocht ging in mijn eerste reactie.

De belkin is door een ander geprogrammeerd, maar denkelijk niet echt goed want iedereen kan er in
ik heb zelf al geprobeerd e.e.a. te veranderen maar ik loop tegen een wachtwoord aan dat ik niet ken.

Het type Belkjin is als volgt: 2.4 Ghz, high speed 802,11g Wireless 1001df

Even voor jou als mogelijk interessante opmerking, ik heb hier ook een nieuwe FAST FW300R liggen (zou eenzelfde toestel zijn als de TP-Link WR841N V7)
De Fast router komt uit China en gekocht bij een OK bedrijf in Shanghai.

Ik heb beneden op dit moment de Fritz!Box Fon in gebruik, bekabeld.
Is door een kennis van mij geinstalleerd (teamview)
werkt prima.

zoals gezegd op advies om de verbinding sneller te maken een Huawei gekregen van online op voorwaarde dat ik mijn contract verlengde.
de techneut van hen zei dat ik dan een snellere verbinding zou hebben.

De Belkin gebruik ik om verschillende computers, de printer en soms mijn netbook e tablet met de kabel te gebruiken.
Had gedacht dat ik met het wireless-verhaal de Huawei en de Belkin met elkaar kon verbindn.
Ik kreeg inderdaad internet, maar de VoIP was weg, dus geen telefoon.

Ik wil dus een configuratie eigenlijk zonder kabels.

Maar of dit mogelijk is weet ik dus niet meer.

Excuus voor het lange verhaal, maar hoop dat e.e.a. duidelijk is beschreven.

Hans
 
I R Baboon
Heb geen last van lange tenen, dus je hoeft je echt niet te verontschuldigen..


Welke Fritz!Fon heb je precies? Typeplaatje staat op de onderkant.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
Hehe, moest even als senior door de knien.

Type Fritz:

AVM ADSL VoIP PBX

Fritz!Box FON (annex A) (whatever that may be,lol)

Heb je hier wat aan?

Dank wederom

Hans
 
I R Baboon
Nu begrijp ik beter hoe je netwerk er uit ziet.

De Huawei kan de Fritz helemaal vervangen.
Internet werkt dus al op de Huawei.
Dus nu moet je de VOIP instellingen overzetten van de Fritz naar de Huawei.
Dan zal de telefoon gaan werken.

Heb je dat al eens gedaan?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
dank je voor het antwoord
nee dat heb ik nog nooit gedaan en ik ben er om je de waarheid te zeggen ook bang voor om zoiets te doen.
Gebrek aan kennis heet dat.
Maar als je wilt helpen dan wil ik e.e.a. best proberen.

Hans
 
I R Baboon
Geen probleem.

Welke VOIP provider gebruik je?
Dan ga ik je een voorbeeld geven waarmee je uit de voeten kan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box Fon en het nieuwe modem HUAWEI HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie