obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
D-link d655 router
harrogin
Hallo,
Wie kan me helpen genoemde router voor online te configureren achter een frizbox 7170 annex a draadloos te configureren. Ben behoorlijk leek maar het lukt me de fritzbox in te stellen als alleen modem. Dank alvast Harry
 
I R Baboon
Aanvullende vraag: Bel je ook via de Fritzbox of gebruik je die ook als printserver e.d.?

Je wilt uiteindelijk beide routers via WIFI met elkaar laten functioneren, begrijp ik dat goed?
Gewijzigd door I R Baboon op 10 november 2011, 15:18
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
harrogin
Ik wil graag mijn bereik vergroten door de router D-link655 te plaatsen achter de Fritz 7170 (modem/router) die in te stellen is als alleen modem. Dus ben ik op zoek naar de configuratie/instellingen van beide draadloze apparaten voor online die zoals ik begrijp met vaste bekabeling ingegeven moet worden
Gewijzigd door harrogin op 10 november 2011, 18:03
 
I R Baboon
Lees eens mijn voorlaatste bericht.
Daar heb ik later enkele vragen erbij neergezet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
harrogin
> Aanvullende vraag: Bel je ook via de Fritzbox of gebruik je die ook als printserver e.d.?

> Je wilt uiteindelijk beide routers via WIFI met elkaar laten functioneren, begrijp ik dat goed?

Dank voor het antwoord:
> Ik gebruik de Fritzbox enkel voor mijn adsl, dus geen telefoon, printer

> Nee ik wil de routerfunctie van Fritz uitschakelen, dat kan en die dus enkel als modem gebruiken. Daarachter de D-link koppelen als router met maar een doel: groter bereik

Misschien haal ik de begrippen door elkaar. Ben niet op de hoogte met het jargon dus corrigeer me svp. De fritz 7170 is een compleet apparaat voor adsl/telefoon en de d-link dir 655 is enkel een router waar dus een apparaat voor moet. Beide apparaten zijn draadloos
 
I R Baboon
Als je de Fritz alleen als modem wilt gebruiken, kan dat.

Hang de Fritz eerst solo aan een pc/laptop.
Inloggen in de Fritz. (192.168.178.1)
In de wizard: kies internet, account information en dan
bij operation mode vink "use Fritzbox as a dsl-modem aan.
( bij settings moet expert mode aan staan)

Nu is de Fritz alleen nog een modem en kan je de D-Link verbinden met de Fritz.
Er is dan één router actief in je netwerk (D-Link).
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
harrogin
Is duidelijk, dus de Fritz aan de pc instellen op alleen modem en dan ook de d-link aan de pc of los (draadloos) configureren? Welke gegevens moet ik daar invullen? Ook nog gegevens in de Fritz?
Harry

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 18 2011 12:42:08:
Kom er achter dat de d-link 655 een annex b router is. Fritz 7170 is annex a Dus ik kan wel ophouden met het proberen gewenste verbinding te realiseren?
Harry
Gewijzigd door harrogin op 18 november 2011, 12:42
 
I R Baboon
Annex A of B geldt alleen voor modems of routers met modems.
De D-Link heeft geen modem.

Welke type aansluiting heb je?

De Fritz moet ingesteld worden voor het Online netwerk.
In de FAQ (menutje links) kan je de gegevens zien voor je abonnement.

De D-Link moet uiteraard ook ingesteld worden.
In de handleiding staat vast hoe dat moet.
Je situatie is vergelijkbaar dan alsof je een kabelmodem hebt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
harrogin
Dank voor het antwoord. Ik heb een ADSL aansluiting, geen ISDN, en gebruik daarvoor dus annex a Fritzbox. Heb nog wel de vraag in welke volgorde ik de gegevens moet invoeren en wel bekabeld (niet draadloos) de apparaten verbinden?
 
I R Baboon
Je begint met de Fritz.
Stel daar de verbindingsgegevens in (check je abo).
Stel dan in dat hij alleen als modem mag opereren.
Hang hem dan aan je telefoonlijn. Het DSL lampje moet blijven branden.

Dan checken we de D-Link router. Weer aan pc koppelen.
Staat daar alle WAN instellingen op DHCP of auto?
In veel handleidingen moet je de aansluiting voor kabel modems volgen.
Dan kan je hem aansluiten aan de Fritz.
Gebruik daarvoor dus de WAN/Internet poort, geen LAN poort.
Het kan eventueel handig zijn om alles nog even te herstarten.
Modem -> router -> PC.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'D-link d655 router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Advertentie