obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d
jpt
jammer
ik denk toch dat de huawei dezelfde is maar misschien is de software aangepast!
met een losse sip telefoon heb ik het niet geprobeerd.
alles loopt via mijn fritz.box


grts
 
lolo
Ga ik even proberen
thanks.
 
eze2601
@JpT

Werkt het wel op jouw fritz.box?
Kun je daarmee bellen en gebeld worden?

@Lolo

Kijk eens in je system logs voor je telefonie
het kan zijn dat daar een errormelding in staat.
 
dhamhuis

Quote

RonEnzo schreef:

@JpT Ik denk toch dat jij een ander versie Huawei heb gehad.. het password staat bij mij als encrypted opgeslagen in de config file...

Helaas krijg ik het niet werkend op een losse sip telefoon


Ik doe ook pogingen om telefonie op FritzBox 7390 aan de praat te krijgen. . . lukt me niet. Internet gaat wel prima.
Probleem zit 'm volgens mij ook in het 'encrypted' wachtwoord dat uit de config file van de Huawei komt. Als we zouden weten hoe het wachtwoord uit de configfile te decrypten . . . .
Wie ???
 
eze2601
@dhamhuis

Bij mij was het achterhalen van de gegevens (wachtwoord etc) niet zo moeilijk. met firefox en de web developers add on is mij dit gelukt. de webpagina van de huawei geopend. in het basismenu van "voip" op de sip account tab geklikt. standaard staat deze met bolletjes ingevuld. maar als je in de web developers toolbar naar "forms" "show passwords" gaat krijg je de gegevens tevoorschijn.

succes

Eric
 
I R Baboon
Je bedoeld zeker Firebug?

Het werkt in ieder geval echt. Zelf uitgeprobeerd.

Goeie tip eze2601....!!!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dhamhuis

Quote

eze2601 schreef:

@dhamhuis

Bij mij was het achterhalen van de gegevens (wachtwoord etc) niet zo moeilijk. met firefox en de web developers add on is mij dit gelukt. de webpagina van de huawei geopend. in het basismenu van "voip" op de sip account tab geklikt. standaard staat deze met bolletjes ingevuld. maar als je in de web developers toolbar naar "forms" "show passwords" gaat krijg je de gegevens tevoorschijn.

succes

Eric


Geniaal!
Het werkt perfect. Ik was zo dom om het encrypted wachtwoord uit de configfile in te voeren. Op de manier die jij duidt komt het niet-encrypted wachtwoord te voorschijn . . . . invoeren in de FritzBox . . . . en telefoneren maar!!
Fantastisch! Grote dank voor deze tip.
groet,
Dick
 
eze2601
@I R Baboon

Dan zit die optie waarschijnlijk in beide add ons. Firebug heb ik niet geinstalleerd.

@DHamhuis

Mooi, welk type Fritzbox heb je? ik ben nl heel ver, maar uitbellen lukt niet. hij is wel geregistreerd, en gebeld worden doet hij ook maar als ik bel gaat hij heel kort over en krijg ik een opname te horen dat het niet telefoneren niet gelukt is en dat ik het later nog een keer moet proberen. of mijn type fritzbox is te oud of er staat nog een instelling verkeerd. het gaat om een fb 7170 annex a.

Groeten

Eric
 
dhamhuis
@EZE2601
Ik heb een FritzBox 7390 aan de praat gekregen. In eerste instantie lukte het alleen om met voorloop 0 en R uitgaand bellen. In tweede instantie heb ik m'n DECT rechtstreeks gekoppeld aan de FritzBox 7390 en nu kan ik zonder voorloop-gedoe naar buiten. . . .

Ik weet niet wat de verschillen in firmware / software van FritzBox zijn tussen jouw model en de 7390. . . .

groet,
Dick
 
lolo
Hoi ,
Inmiddels is het achterhalen van het wachtwoord en zo gelukt .
Als het dus goed is moet ik dus die in voeren op de Fritzbox en bellen maar ?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 19 2011 23:43:53:
Ik heb internet ik heb telefoon verbinding , maar nog kan ik niet bellen of gebeld worden
Zit met de modem 7340 Anex A volgens mij ook alles over genomen wat je maar kan bedenken.
Iemand nog tips ?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 19 2011 23:46:25:
Ik krijf in me log deze foutmelding
Registration of Internet telephone number () failed. Remote site reports reason:
The messages listed here are transmitted by the Internet telephony provider. Please contact your Internet telephony provider for information about what the messages mean.
Error 503
Gewijzigd door lolo op 19 december 2011, 23:46
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie