obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VOIP op de Huawei
I R Baboon
Je hoeft niet beide apparaten (Huawei en VOIP telefoon) in te stellen.
Er is toch maar ééntje die zich kan aanmelden aan de SIP server.
Als je de optie NAT -> SIP ingeschakeld hebt staan, bel je uitsluitend met de Huawei, anders met je VOIP telefoon.
Die optie bepaald dus of andere VOIP apparaten beschikbaar komen.

Met de Huawei kan je de SIP instellingen en account van Online telefonie gemakkelijk achterhalen.

Die splitter is om een analoge telefoonlijn te combineren met DSL.
Dat is bij jouw niet nodig.
De DSL kabel die nu in de Huawei gaat, kan je zo direct in de Fritz stoppen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Je setup zou geen probleem moeten opleveren. Mits alles correct ingesteld.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Graag gedaan!

Bedankt voor de feedback.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
bjotto
Beste Baboon,

Ik lees dat het instellen van meerdere voip providers mogelijk is.
Nu had ik op mijn oude modem de mogelijkheid om een "filter" in te stellen.
Dus als je b.v naar Zuid Afrika belde wrfen alle numers met 0027***** meteen naar mijn buitenland privider doorverbonden.
Zit deze mogelijkheid ook op dit modem?
p.s. ik gebruik een normele telefoon met de huawei HG655d

Alvast bedankt,

Bob-Jan
 
I R Baboon
Dailplan bestaat wel, maar daar is geen documentatie over te vinden.
In het tabje "digitale toewijzing" van menupunt "telefonie" zou je iets kunnen instellen.
Maar wordt uitproberen, vrees ik.

Je kan ook een dailplan zien als je het configuratiebestand uitleest en bekijkt met een editor.
Maar ook daar weer geld dat je dingen moet uitproberen.
Gewijzigd door I R Baboon op 23 april 2012, 18:57
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pollefinario
@ bjotto & I R Baboon.

Je kan inderdaad bij het tabje 'digitale toewijzing' dat soort dingen instellen.
Ik heb bijvoorbeeld ingesteld dat als ik '99' gebruik voor het nummer dat ik wil bellen, het modem schakelt naar mijn secundaire voip provider (voipbuster). Op deze manier kan je dus kiezen met welke 'lijn' je belt.
 
Lampekap
Beste I R Baboon,

Geweldig om te lezen dat je dit werkent hebt gekregen! Dat is hoopgevend..

Ik heb mijn instellingen ingeklopt voor wat betreft VOIPBUSTER maar helaas, het werkt (nog) niet voor mij.

De volgende vraagjes heb ik aan jou, misschien wil/kun je me verder opweg helpen.

- Ik heb van VOIPBUSTER al jaren een account, maar echter alleen een accountnaam (dus geen telefoonnummer), die zijn ook niet meer te koop bij voipbuster, is dit wel noodzakelijk?
- Ik heb geen budgetphone nummer, is dat noodzakelijk?
- Mijn moden van Huawei (de HG665d), is afgeconfigureerd (ruim 1 jaar geleden) door Online voor ADSL met telefonie, ik vermoed dan ook dat er instellingen van kracht zijn die nu voor conflicten zorgen. Is het mogelijk om middels screenshots alle opties te zien van jouw (uiteraard niet de user/password info)
-Ik heb nu alleen Internet van Online/T-mobile, dus geen telefonie aangesloten staan.

Ik hoop dat je mij wil/kunt helpen,

Gegroet,

Lampekap
 
I R Baboon
Bij Voipbuster log je in met je account. Als je geen telefoonnummer hebt, kan je dat veld leeg laten.
Voor Budgetphone geldt eigenlijk hetzelfde.
Als de Huawei toch blijft vragen om een nummer, kan je eentje verzinnen.

Ik ben geen Online klant, dus ik heb ook geen telefonie van Online.

In het veld "Geavanceerd -> Telefonie" zijn de belangrijkste instellingen om alle accounts samen te laten werken. Daar moet je aangeven welke account inkomend zijn of uitgaand of beide.
Anders weet de Huawei niet waarvoor alle accounts bedoelt zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lampekap
Beste I R Baboon,

Bedankt voor je reactie.

Even een update plaatsen.

Allereerst, het is gelukt.

Ik heb wel eerst het modem moeten resetten middels:
Onderhoud > Apparaat > Opnieuw instellen> [Standaardinstellingen]

Nadien gewoon jouw handleiding gevolgd, zonder budgetphone account welliswaar.

Fijn, ik kan nu ook middels voip bellen!

Groetjes,
Lampekap
 
Selfmade
Ik heb dus ook een nieuwe Huawei HG665D en mn voip via voipbuster werkt niet meer. modem is beveiligd. Ik ben nu via de pc in mn modem. (192.168.1.1) om het aan te passen maar heb dus geen viberfast maar ADSL extra. is er hier ook een topic van??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP op de Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Advertentie