obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VOIP op de Huawei
I R Baboon
Modem beveiligd? Verklaar je nader.
De uitleg in de openingspost heeft geen betrekking tot een abonnement of de aansluiting.
Vroeger werd de Huawei uitsluitend geleverd met een Fiberfast contract. Nu is dat niet meer zo en krijgen alle aansluitingen een Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Selfmade
nou ik had een speedtouch en werkte voipbuster prima met mn siemens gigaset A580 IP toen ik dus een nieuwe modem van online kreeg werkte t niet meer. toen ik online belde zeiden ze dat ik bij voipbuster moest zijn maar toen ik bij de t mobile shop kwam zeiden ze dat de modem beveiligd was en dat ik iets met port forwarding moest doen. Nou snap er geen donder van. Ben alleen zover dat ik via me pc bij de info van mn modem kan maar wat ik nu moet doen met sip of wat dan ook?
 
I R Baboon
Je hebt een SIP telefoon en dan lees je in de openingspost:

"Voor SIP/VOIP telefoons geldt een andere procedure."

Dus dan geldt voor je handleiding dus niet.

Bel je ook nog via Online telefonie (naast Voipbuster)?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Selfmade
waar staat die andere procedure? zie m niet..

nee bel niet via online heb alleen een nummer van voipbuster
 
I R Baboon
Mooi. Dan is je probleem eenvoudig op te lossen. De procedure krijg je van mij....Smile

Jij gebruikt een SIP telefoon en dan hoef je geen SIP instellingen te plegen in de Huawei.
Want de SIP cliënt en alle instellingen staan in de Siemens.

Nu blokkeert de Huawei standaard alle SIP verkeer om zijn eigen SIP cliënt voorrang te geven.
De Speedtouch die je eerder had, deed dat niet.
Daarom werkt de SIP telefoon niet meer.


Om weer te kunnen bellen moet je dit doen:

* Log in de Huawei en navigeer naar menu item: Geavanceerd -> NAT.
* Zoiets moet je te zien krijgen:
29y6gj

Daar MOET je "SIP ALG ingeschakeld" UITvinken.
Dan pas krijgt de Siemens weer alle SIP verkeer.

Als je ook nog gebeld wilt worden (op je eigen telefoonnummer), moet je de poorten opzetten in de Huawei.
Check welk ip adres je Siemens telefoon krijgt en zet dat ip adres in de DMZ van de Huawei.
De DMZ zie je al als tab in het bewuste NAT venster van bovenaan.
Dan kan alle SIP verkeer onbelemmerd naar je telefoon en alles moet weer gaan werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Selfmade
wow zo simpel maar niemand kon me helpen.. baalde enorm. ben een vrouw met weinig verstand van deze dingen maar dit is weer zo simpel als wat. Hartstikke bedankt. Een vraag waar kan ik het ip adres vinden die men siemens krijgt? Heb het kopje DMZ gevonden want alles is super goed uitgelegd
 
I R Baboon
Er zijn twee manieren om dat ip adres te vinden:

* staat ergens in de telefoon vermeld. Daar zul je de handleiding moeten raadplegen.
* Als je het MAC adres weet (staat vaak op de telefoon of doos) kan je in de Huawei bij
STATUS -> LAN zien welke ip adres die gekregen heeft.

Maar poorten openen is alleen nodig om zelf gebeld te worden..
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Selfmade
hmmmm ben aan het 2e gedeelte nog niet begonnen maar na het sil alg uitgeschakeld te hebben zegt mn toestel nog steeds sip regestratie mislukt

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 29 2012 14:02:32:
o jawel en kan bellen!!!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 29 2012 14:10:25:
en kan gebeld worden !! heb geen ip hoeven zoeken. echt super super bedankt BABOON. scheelt me enorm veel geld zo!!
Gewijzigd door Selfmade op 29 juli 2012, 14:10
 
I R Baboon
Je kan gebeld worden, omdat je al eerder bezig was te bellen.
Test maar eens na een uurtje of zo of je dan nog bereikbaar bent.
Als ik het goed heb, werkt het dan niet meer.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Selfmade
Baboon, ik ben nog steeds bereikbaar! ik ben zo blij. Nogmaals bedankt. groetjes
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP op de Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Advertentie