obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VOIP op de Huawei
I R Baboon
Asjemenou...Zou de Siemens aan UPnP doen?

Wij bedanken jou ook voor de feedback.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lampekap
Werkt geweldig allemaal, met de bovengenoemde providers werkend getest.

De instellingen werken voor alsnog niet met CheapConnect.net . Ik heb contact gehad met de hun (matige) service.

Vermoedelijk ligt de fout ergens bij hun. Mocht de fout bij mij of in het modem zitten dan zal ik een update plaatsen.
 
ruud75
Ondertussen heb ik ook een HG655d modem ontvangen; ik wil het VOIP-gedeelte van dit modem graag gaan gebruiken ter vervanging van mijn oude SPA-3000 SIP adapter.

Op de SPA-3000 had ik twee VOIP-providers geconfigureerd; VoipBuster als main provider voor alle inkomende en de meeste uitgaande gesprekken, en WebCallDirect voor het bellen naar mobiele nummers. Door middel van een dialplan koos de SPA-3000 automatisch tussen deze twee providers op basis van het gekozen telefoonnummer.

Op de HG655d heb ik ondertussen beide VOIP-providers geconfigureerd met Voipbuster als main provider, en ik kan handmatig kiezen voor webcalldirect door het telefoonnummer vooraf te laten gaan door een * (ingesteld via Telefonie->Routing Prefix). Ik ga echter dat sterretje geheid vergeten, dus het zou mooier zijn als het modem automatisch kiest voor WebcallDirect indien er een 06-nummer wordt gekozen.

Ik heb de volgende zaken geprobeerd:
  • Simpelweg 06 als prefix gebruiken in Telefonie->Routing Prefix werkt niet, omdat de hier geconfigureerde prefix wordt verwijderd van het telefoonnummer, dus er wordt dan een 8-cijferig telnr naar WebcallDirect gestuurd.
  • Automatisch toevoegen van een * voor 06-nummers via VOIP->Prefix->Uitgaande prefix werkt niet; het lijkt erop dat Uitgaande prefix alleen matcht op volledig nummer. Dus als ik alleen 06 intoets wordt dit vertaald naar *06, maar 0612345678 blijft gewoon 0612345678. Bovendien wordt eerst de routing prefix uitgevoerd, daarna pas uitgaande prefix, dus de * wordt pas toegevoegd nadat al besloten is via Voipbuster te bellen.
  • Automatisch toevoegen van een * voor 06-nummers via DialplanInstance in het configuratiebestand werkt ook niet. Welliswaar voegt dit een * toe aan alle 06-nummers, maar ook hier wordt eerst de Routing Prefix uitgevoerd, en pas daarna de DialplanInstance.
  • DialplanInstance heeft ook een Maximumdigits attribuut, dus ik heb ook geprobeerd om Routing Prefix 06 -> WebcallDirect in te stellen (welke dus de 06 zal verwijderen), en daarna de 06 weer toe te voegen met behulp van . Maximumdigits blijkt echter niet het aantal inkomende digits te checken, maar alleen het aantal uitgaande digits te beperken. Ofwel, met deze oplossing werkt bellen naar 06-nummers via webcalldirect wel, maar de overige nummers niet meer. Bijvoorbeeld 0101234567 wordt nu naar Voipbuster gestuurd als 0601012345.

Ik heb ook gekeken naar Telefonie->Digitale toewijzing. Dit lijkt nog het meest op de dial plans van de SPA-3000, waarbij je op specifieke nummers kunt matchen. Echter, volgens mij kun je hier niet aangeven via welke VOIP-provider een bepaalde reeks nummers gerouteerd dient te worden.

Iemand nog ideeen om dit voor elkaar te krijgen?
 
elbee1972
probeer hier iets vergelijkbaars
ik wil graag mijn fritz!box vervangen door enkel het huawei modem
ik bel met budgetphone en voipbuster en heb in mijn ATA/fritz!box dus ook een dialplan

je zou nog via de config file kunnen proberen te routen naar sip1 of sip2 (of hoe de devices daar genoemd worden).
maar het zou me niet verbazen dat de config file geen extra functionaliteit toevoegt, enkel een andere manier van configuratiebeheer/backup/restore.

ik ben ook erg geïnteresseerd in een sip dialingplan voor de huawei, want anders moet ik 2 kastjes in mijn meterkast houden.
 
devious
het kan alleen als je ook een bel-abonnement bij Online hebt. Heb je dat niet, kun je niet gaan VoIPen met de HG655d...Nee, het kan dan ècht niet.
 
I R Baboon
Tja, voipen met mijn Huawei gaat uitstekend. En dat zonder een Online verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JohanS
Iemand anders ook problemen met doorgifte van DTMF tonen bij gebruik van Voipbuster? Dit is best irritant omdat bij heel veel helpdesken en bedrijven je er anders niet doorheen komt (toets 1 voor...)
 
Lutz
Ik vond met bing dit: You have to send DTMF in-band rather than RFC2833 or info (and this usually
means using G.711a or G.711u).

Dat wil zeggen: je moet, indien überhaupt mogelijk, in het modem de juiste codec kiezen (veronderstellend dat je een analoge toestel op je modem aansluit).

Verder weet ik het ook niet. Ik moet nog via een telecom provider met drie letters bellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
de Jong747
Hallo zou iemand mij kunnen uitleggen waarom mijn nummer niet meer zichtbaar is als ik via voipbuster bel? Ik heb een Huawei HG655d. Het bellen en gebeld worden is geen probleem en werkt goed.

Hoop dat iemand mij dit kan uitleggen.

Alvast bedankt.
 
Lutz
Heeft dat ooit gewerkt op je huawei, en welke firmware heb je al erop zitten?

Indien het nog nooit gewerkt heeft: zie mijn eerder posting in deze draad.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP op de Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Advertentie