obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VOIP op de Huawei
bromtoon
Ja het was inderdaad om mooie optie geweest.

Vanmiddag 28-11 de modem firmware terug gezet. Helaas krijg ik daarmee geen voip geconfigureerd. Met de oude firmware 023 had ik geen rechten meer. Heel apart. Wat je al aangaf de configuratie is daarmee niet meer te laden.
Handmatig alles instellen werkte ook niet. Alles bleef op inactief staan. (zowel in- als uitgaand voip).
@Baboon, ik heb je een pb gestuurd met waar ik tegen aan liep.

Dus weer terug naar firmware 050 en daarmee terug naar af. Wel inkomend voip geen uitgaand voip meer mogelijk. Verder doet alles het goed.

Hiermee vervalt de software optie m.i.. Weer een afvinkje erbij.
Gewijzigd door bromtoon op 28 november 2015, 15:29
 
bromtoon
Misschien interessant voor andere gebruikers een link naar een 33 pagina's tellende handleiding van de Huawei
http://setuprouter.com/router/huawei/hg655d/manual-164.pdf
 
bromtoon
Ondertussen de stap gezet om via een extern kastje voip gangbaar te krijgen.
Een Linksys SPA 3102 aangesloten.
Poort toegewezen in de Huawei en DMZ inschakeling uitgetest.
Kan wel gesprekken aannemen.
Helaas uitbellen gaat ook hier met een ingesprekstoon naar alle nummers die ik bel.
Misschien 112 niet, maar of het verstandig is om daar naar toe te bellen weet ik niet.
bromtoon voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Heb je de bij NAT -> ALG -->> SIP ALG uitgevinkt?
Want anders komt er geen SIP door de Huawei naar je SPA.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
bromtoon
Nee, dat heb ik inderdaad niet gedaan.
Zal daar om denken en uitvinken, maar moet eerst de SPA weer resetten en deze opnieuw configureren.

Wie weet zit daar de bottleneck met de SPA aan de Huawei.
 
I R Baboon
Als bij jou WAN2 de actieve WAN interface is, zijn allebei de plaatsjes uit post #196 in orde.

Kijk bij Status -> WAN met welke WAN je verbonden bent.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Even een afsluiter maken.

Bromtoon en ik hebben verschillende mogelijkheden doorgenomen en het is uiteindelijk opgelost.
Het probleem zat niet in de Huawei, de SPA of de telefoon.
Dus het was geen technisch probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tiger
Mooi dat het opgelost is maar het was geen technisch probleem.
Mogen we wel weten wat de bottleneck dan wel was en hoe het opgelost is !!!.
Dat zou nuttig zijn voor andere leden die misschien ook tegen dit probleem aanlopen.
 
I R Baboon
Ik zal het zo beschrijven:
Als je aanpassingen doet aan je modem, moet je altijd het correcte SIP wachtwoord opschrijven/onthouden.
Ook handig om je beltegoed op tijd aan te vullen. Met een lege kas kan je niet meer bellen.



Dus je begrijpt dat het geen technisch probleem was.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
bromtoon
De fout is terug te vinden in het derde plaatje van post #167. Lijn12 was verkeerd ingesteld en bij lijn 11 stonden alle vinkjes juist. Alleen liep alles via lijn 12. Shock

Inderdaad, wachtwoord onthouden is belangrijk. Had vier wachtwoorden opgeschreven allen voor FVD. Alleen door de asterix kon ik niet zien of het nou wel of niet de juiste was. En dan ga je op een gegeven moment twijfelen. Net als bij de ATM. Na twee keer fout gaat het toch gauw zweten in de oksels na het derde cijfer voor de derde keer te hebben ingevuld.

En saldo voor het uitbellen is ook verstandig. Maar dat was ruim voldoende tenminste bij FVD.

Echter ging het uitbellen na een modem-reset tijdens een (Online)storing op de KPN-lijn, niet meer via de FVD. Maar door een achteraf helaas verkeerde Back-up (er waren destijds twee back-ups gemaakt op één en dezelfde dag), ging het via CC.
Eén back-up van voor en één van na een foutieve SIP instelling daterend eind februari.
Dit uiteindelijk opgelost door dit forum.

Helaas is de correcte back-up in de Prullenbak belandt.Helpless
Hierdoor is het uitbellen dus onbedoeld via de verkeerde SIP provider gegaan en kwam de kas daar droog te staan.

Aanvullend op het ww en tegoed. Is inderdaad belangrijk. Maar nog belangrijker is een correcte back-up.

Bewaar je back-up zorgvuldig en benoem hem duidelijk. Zodat je na een storing altijd de juiste Back-up weet terug te zetten. Wachtwoorden kun je achteraf opnieuw opvragen (al doen ze daar bij FreeVoipDeal heel vaag over) en tegoeden eenvoudig aanvullen.
Maar goed dat is achteraf. Blush Weet nu hoe de SPA werkt en dat is ook wat waard.
Top Baboon, voor de hulp al die tijd, Thumbs Up het was leerzaam.
Gewijzigd door bromtoon op 04 december 2015, 21:45
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP op de Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Advertentie