obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Het grote Huawei poort openen topic
hbouw
Ik heb WAN 1 en 3 geprobeerd. Op de router zijn inderdaad voorgegeven 1 tm 4. Ik heb aangenomen dat deze overeenkomen met de WAN netwerk uitgangen, achter op de router.

De firewall kan niet echt een issue zijn omdat het netwerk binnenshuis (via de LAN) ook niet gewerkt zou hebben. En dat doet het gewoon. Ik heb geen apparte firewall geinstalleerd op de linux-bak.

Dus tja, kan je hier iets mee?

mg,
Hein
 
I R Baboon
De vier WAN's hebben niets te maken met de vier LAN poorten achterop de router.
WAN is altijd de internetverbinding met je provider.
Bij de Huawei zijn vier verschillende instellingen/verbindingen mogelijk. Er kan er maar één actief zijn.
Check bij Status > WAN welke dat is en alleen die gebruiken bij de poort instellingen.

De poortinstellingen zien er voor de rest correct uit.
Misschien nog een router ertussen zitten?
Ik krijg ook geen respons op poort 8080.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hbouw
Aha. Als ik naar de WAN status kijk dan lijkt alleen WAN1 actief (met verbindingstatus: verbonden en met ip informatie: mijn IP adres). Toevallig is WAN1 ook degene die ik steeds heb geprobeerd (omdat ik ook LAN poort 1 aan de achterkant gebruikte, want ik begin graag bij het begin).

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met nog een router ertussen zetten. Nee, ik heb er niet nog een andere router tussen zitten.

Kan je overigens elke willekeurige router aansluiten? Of staat Online alleen maar die Huaweis toe?
 
I R Baboon
Je kan prima de Huawei vervangen door een eigen exemplaar.
De verbindingsinstellingen van je abonnement staan in de FAQ van het forum.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jeff
Helaas krijg ik mijn poorten (8080.80,21) niet open gezet.kan ze wel toevoegen na het bevestigen van de melding dat de webserver en de ftp server niet toegankelijk zijn. echter bij het checken van de poorten blijken ze nog gewoon dicht te zijn.
k krijg deze poorten met geen mogelijkheid open in tegenstelling tot mijn andere modem ging het wel.

Dit is wat er ingesteld is:

hhgport

Uploaded with ImageShack.us
3343509335
 
I R Baboon
Werkt de server wel via het eigen interne netwerk?

Verder heb je twee keer dezelfde poorten geopend. DMZ en poort toewijzing.
Dat is dubbel en niet nodig. Als je server een NAS is bv. kan je voor DMZ kiezen.
Als het een Windows PC betreft moet je gaan voor poort toewijzing.
Het is de een of de ander.

Je hebt de server een statisch ip adres gegeven. Dat is prima.
De poortinstellingen staan er voor de rest prima in.

Wel moet je de firewall van je router weer inschakelen.
Er staat niet voor niets deze waarschuwing erboven:

Let op! Wanneer het firewallniveau op "Uit" staat is uw modem in principe vanaf het internet bereikbaar.

Je router en netwerk is nu open en benaderbaar door iedereen via het internet.
Daarbij heb je nog niet eens een admin wachtwoord ingesteld voor de router.
Iedereen kan je netwerk en pc overnemen.

Dus zet de Firewall van de router NOOIT uit!!!!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jeff
Hi Baboon,

Mijn nas server werkt prima op het interne netwerk.
Het betreft een nas een een windows pc die poorten geforward moeten hebben, De nas voor verbindingen/website en configuratie en mijn windows pc die voor RDP geforward moet.
De firewall is enkel van toepassing op de huawei (heb er geen router achterhangen),Dat mijn netwerk via het internet benaderbaar was was enkel om te testen. Firewall staat nu weer ingeschakeld.

Nu heb ik opnieuw de poorten toegevoegd en ze blijken opnieuw niet te werken.
[img]http://imageshack.us/photo/my-images/706/hhgport2.png/[/img]
Wat ik wel moet zeggen is dat ik wel deze meldingen krijg::

Opmerking: Bij deze poorttoewijzing wordt het poortnummer 21 van de ftp-server gewijzigd. Als u toegang wilt tot de ftp-server van de gateway, zorgt u dat u het tijdelijke poortnummer 2121 gebruikt. Weet u zeker dat u dit beleid wilt toevoegen?
Opmerking: Bij deze poorttoewijzing wordt het poortnummer 80 van de web-server gewijzigd. Als u toegang wilt tot de web-server van de gateway, zorgt u dat u het tijdelijke poortnummer 8080 gebruikt. Weet u zeker dat u dit beleid wilt toevoegen?

ofwel ze zijn nog altijd gesloten.

----------------------------------------------------------------------

GRC Port Authority Report created on UTC: 2012-03-01 at 18:27:46

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
0 Ports Closed
1056 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested

ALL PORTS tested were found to be: STEALTH.

TruStealth: FAILED - ALL tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.

----------------------------------------------------------------------

Ik kan de huawei niet vervangen door een TG789VN want dan stop mijn telefonie ermee na een dag Sad
3343509335
 
I R Baboon
Die melding krijg je alleen als je een poort wilt openen die al open staat.
Je kan een poort uitsluitend één keer weggeven aan een netwerkapparaat.
Maar dat is bij jouw niet het geval. Daarbij was je FTP server helemaal niet actief.

Je hoefde niets te wijzigen aan je setup in de router.
Ik schreef al dat alle instellingen correct waren.
Toen de firewall op uit stond, heb ik uitgebreid rond kunnen kijken in de Huawei.

Belangrijkste is dat je meldt dat er geen problemen zijn om je server te benaderen over het interne netwerk.
Dan blijft alleen de Huawei over als oorzaak van je probleem.

Probeer het volgende.
Reset de Huawei naar fabrieksinstellingen.
En stel hem dan weer opnieuw in. Check daarna of de poorten wel open zijn.
Zo niet, dan is waarschijnlijk iets mis met de Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jeff
Zojuist de Huawei gereset naar de fabrieksinstellingen, Dacht even goede hoop te hebben maar helaas de poorten blijven gesloten Frown
----------------------------------------------------------------------

GRC Port Authority Report created on UTC: 2012-03-02 at 20:13:32

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
0 Ports Closed
1056 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested

ALL PORTS tested were found to be: STEALTH.

TruStealth: FAILED - ALL tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.

----------------------------------------------------------------------
Blijkt dus toch wel iets te zijn met de huawei,Weet op voorhand voor dit hoef ik niet bij online aan te kloppen,Die gaan zeggen wij leveren hier geen support op... zoek het zelf maar uit.

EDIT:

Nu blijkt zelfs dat mijn nas moeilijk gaat doen:

System has detected that your DNS server can't resolve hosts, and some applications might not work properly.

Please go to " System Administration > Network > TCP/IP " , and check if you have entered the valid DNS server. If you are not sure what to use, please contact your ISP (Internet Service Provider) and ask for the correct information.

DNS die ingesteld staan: 194.134.5.55///194.134.5.5
3343509335
 
I R Baboon
Je poorten zitten inderdaad potdicht.

Je kan eens een testje doen op je pc.
Download PFPortcheck http://portforward.com/help/portcheck...tcheck.htm.
Wel tijdens de installatie alle adware meuk uitvinken..
Je kan daarmee een poort testen. Echt testen.
Stel een poort open naar je pc en gebruik dezelfde poort in het programma.
Hij checkt dan of er echt een pakket erdoor komt.
Zorg er wel voor dat een eventuele firewall op je pc de boel niet tegenhoudt.


Probeer eens de DNS van Google: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het grote Huawei poort openen topic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie