obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
HUAWEI HG655d en router: enorme lag
I R Baboon
Kijk eens naar de netwerkinstellingen van je NAS.
En vooral welke MTU waarde staat ingesteld. 1500 zou er moeten staan.
En je kan geen gebruik maken van jumboframes. Dat moet ook uit staan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Frankster
Nu staat de NAS weer op DHCP en krijgt netjes de juiste (in dit geval de Netgear) instellingen binnen.

De MTU heeft altijd op 1500 gestaan.

Ik ga weer even verder troubleshooten...
 
I R Baboon
Nog een tip: verwissel eens de netwerkkabels tussen de apparaten.
Het is niet zeer waarschijnlijk dat dit het probleem is, maar je moet soms creatief zijn met oplossingen...Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Frankster
Het probleem is gevonden! Het probleem ligt aan Google Music die automatisch mijn collectie uploadt. Zodra die begint met uploaden knalt bij de eerste hop na het modem de ping enorm omhoog (zelfs als ik dit alleen vanaf mijn PC doe).

Als ik de max bandwidth for uploading instel op 512 kbps dan is het probleem grotendeels verholpen. Problem solved dus!

Overigens werkt het prima om de E4200 achter de Huawei te hangen. Gewoon de E4200 in een ander subnet en als DMZ instellen en de boel werkt!
 
I R Baboon
Voor de normale gebruiker is Google Music alleen beschikbaar in de USA.
Dus waarschijnlijk heb je een apart account via Synology lopen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Frankster
Nope! Draait gewoon op mijn pc, alleen de collectie staat op de NAS. Een account maken is erg makkelijk. Even met TOR een amerikaans ip instellen en dan eenmalig inloggen op music.Google.com en daarna kan je probleemloos via een NL IP er gebruik van maken...
 
I R Baboon
Ja, zo kan het natuurlijk ook...Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HUAWEI HG655d en router: enorme lag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Advertentie