obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
DMZ voor livebox?
geo
wel richard zondagochtend werkte de router met alleen smtp.orange.nl en een naar-adres opeens wel; dus klaarblijkelijk hebben ze iets toegevoegd aan hun vertrouwde records op hun eigen smtp-server. Alles werkt met de routers dus weer normaal. De syslog-manager heeft vannacht om 00:00 weer voor het eerst zijn 24uurs-statistiek-mail kunnen droppen op het oude vertrouwde adres. De test-mailtjes moeten door de syslog-manager zonder verdere identificatie verzonder worden anders ging het op 3 van de 4 computers waarop ik het heb uitgeprobeerd fout, dus na afvinken van de indentificatie liep dat ook overal gesmeerd. De automatische mail naar DShield met cvtwin moet ik nog testen want die had ik inmiddels voor de zekerheid maar even gedeïnstalleerd, wat dus niet geholpen had.

De oplossing van de host file is inderdaad erg praktisch als je maar wel 'n andere variant kiest nl 85.xxx.xxx.xx moet je veranderen in xxx.xxx.xxx.WAN-IP_oude_hoofdrouter, jouw variant was juist mijn probleem, dat doet de livebox al en vervolgens vertaald die het nog door naar het het LAN_Ip van de cliënt( WAN_IP van de oude buitenrouter). Ik gebruikte de host_file al om m'n interne multi-homed netwerkverkeer te regelen. Nadeel is dat er geen wildkaart in gebruikt kan worden want ik heb nogal wat verschillende zones in gebruik en er moet echt letterlijk elke variant instaan. Het belangrijkste heb ik inmiddels erin staan. In 'n oude edimax kon je de buitenpoort-80 veranderen en daarmee was het probleem met het inlog-scherm verdwenen, maar bij de livebox werkt die truuk dus niet, misschien iets met de internal loop, wel 'n keer iets gezien in 'n scherm maar zocht toen iets anders en weet nu niet meer waar het staat. Verder werk 'n andere truuk met 'n voorloop-letter en punt niet meer, je krijgt dan in internet-explorer in één keer de hele url die je wilt hebben boven in de sorteerlijst te zien en dat met maar 'n stuk of zes letters en één punt. Al die combinaties zouden er ook nog bij moeten. Maar voorlopig red ik me er prima mee, en voor het echte testwerk gebruik ik dan 'n proxy-constructie.

De conclusie over de mail moet ik dus veranderen in
"het werk wel als je maar 'n dag of wat wacht totdat ze hun records hebben aangepast".

Groetjes Geo
Gewijzigd door geo op 09 oktober 2006, 20:52
 
Richard
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook problemen had met smtp.orange.nl na de overgang. Daarom heb ik de handel toen weer teruggezet naar smtp.wanadoo.nl en die bleef gewoon lekker werken, staat de mailserver nu nog steeds op.Smile

Wat betreft de hosts file heb je volkomen gelijk, als je daar je externe ip in geeft, dan kom je toch weer uit in de config van de Livebox. Je kunt wel interne ip's gebruiken. Inderdaad is wildcard dan een probleem, maar het is of die keuze of proxy gebruiken.
Ik vang alles af met een linux router/firewall op een linuxmachine dus ik heb gelukkig dat soort problemen niet, kan alle poorten instellen hoe ik dat zelf graag wil en dus ook varieren ermee indien nodig.

De records zouden ze normaliter niet hoeven aanpassen, ik zou ook niet weten welke records dat zouden moeten zijn.
Bij mij werkte het gewoon in 1x dezelfde dag nog.
Dus ofwel ik heb geboft, ofwel smtp.orange.nl deed weer eens vaag gezien ik zelf smtp.wanadoo.nl gebruik voor die grappen.

In elk geval handig om te weten dat het handig kan zijn eventueel eens een dag of wat te wachten.
Verder blijf ik ook nog altijd een zeer lange lip trekken dat die poort 25 beperkt is, als je diverse externe domeinen hebt kun je gewoon de smtp poort niet meer bereiken of je moet mazzel hebben dat de backup-smtp poort open staat.

Greetings, Richard.
 
geo
hoi richard,

dat was wel 'n klap zeg, poort 25 geblokkeerd, kan ik dus geen mail-server op draaien, wat voor instellingen ik ook kies, ja uiteraard op externe mx-records.

Komt er ook op neer dat ik dus ook gewoon in outlook niet meer met mijn hccnet-account dingen kan versturen, ben d'r al meer dan twintig jaar lid van en om nu via 'n 56k-moden het internet op te moeten is natuurlijk van de zotte.

Kortom ik ben, net als elke andere (toekomstige)orange-klanten, 'n potentiële spammer en dus blokken ze alles onder het motto dat wij allemaal bulk-mailers zouden zijn.

Ik ben het daar dus niet mee eens want de oprit naar de snelweg, waarmee ze zo mooi adverteren, kan toch echt niet zonder poort 25, die stopt nu dus bij orange.

Kan je ook vertellen wat die alternatieve poort-mogenlijkheid inhoud?

Voor de rest wordt mijn mail vanaf het begin door zowel orange- als wanadoo-smtp-servers gedaan, daar zit dus geen verschil in, mijn IP staat ook op wanadoo.

Mijn externe mx-adressen deden ze eerst ook niet intern-relayen, en dat hebben ze dus pas na drie dagen veranderd, maar extern blijven ze dus blokken.

Ik kreeg van één iemand van de technische-helpdesk te horen "ja dat hebben ze bij sales gezegd", kortom dit ruikt dus niet fris.


Ik ben nu met de abbonnenementen-afdeling gaan praten want bij de technische vragen-afdeling zeggen ze gewoon "wij doen niks schrijft u maar naar postbus 1000".

Je lange lip kan ik mij goed voorstellen want dit is dus GEEN snelweg naar het internet waarmee ze adverteren, en ik heb het duidelijk van tevoren gevraagd, kan ik mijn eigen web-server blijven draaien en kan ik mijn eigen mail-server blijven draaien, ja dat kon; dat was dus sales-afdeling, wie zou nu de echte orange zijn?

groetjes Geo
Gewijzigd door geo op 12 oktober 2006, 15:31
 
Richard
Euh... ik wil niet moeilijk doen, maar poort 25 wordt volgens mij uitsluitend geblokkeerd als er echt spam (al dan niet vanwege een aanwezig virus op het netwerk) verzonden word.
Daarnaast ben ik er nog niet eens zeker van dat ze dit ook daadwerkelijk doen bij Orange en zoja, dan moet dat op te lossen zijn.

Poort 25 is echt niet geblokkeerd, ik gebruik hem immers zelf ook nog middels mijn 3 verschillende mail domeinen. Ja uiteraard vereisen die MX records ergens, want je moet met een mailserver wel aan de RFC regels voldoen. Dat vindt ik zelf ook.

Het is echter beperkt, je kunt via poort 25 uitgaand, dus smtp, uitsluitend gebruik maken van de mailservers van Orange, niet van externe domeinen, dat is altijd al zo geweest bij Wanadoo/Orange helaas.

Quote

Kan je ook vertellen wat die alternatieve poort-mogenlijkheid inhoud?

Ja. De officiele backup-smtp poort is poort 587. Je zou die eens kunnen instellen, doch veel domeinhosters hebben die poort afgesloten om misbruik te voorkomen, dus niet overal zal deze poort werken. Ik weet dat deze niet beperkt is door Orange, doch zoals gezegd, lang niet alle mailservers en domeinen hebben deze open staan.

Verder kun je alternatieven proberen, poort 465 SSL of 995 secure.

Quote

kan ik mijn eigen web-server blijven draaien en kan ik mijn eigen mail-server blijven draaien, ja dat kon; dat was dus sales-afdeling, wie zou nu de echte orange zijn?

Dat heb ik ook duidelijk zo gevraagd, maar feitelijk hebben ze gelijk, want JA dat kun je, je kunt ook je eigen mailserver blijven draaien alleen moet je het smtp verkeer relayen via de smtp van Orange, alleen dat laatste vertellen ze je niet, veelal uit onwetendheid.

Doch het heeft mij HEEL wat voeten in de aarde en gesodemieter gekost eer ik eindelijk eens een paar mensen te spreken kreeg die ook daadwerkelijk toegaven dat er op die poort een beperking zat.

Ik blijf het onzin vinden. Je hebt snel genoeg iemand afgesloten als ie blijkt te spammen, dus die poort moet gewoon open, klaar.
Gewijzigd door Richard op 12 oktober 2006, 16:04
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DMZ voor livebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie