obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655D traag internet
dirkdeneu
Ik heb gisteren mijn Huawei HG655D geïnstalleerd. De LAN/WIFI snelheden zijn naar behoren, maar de up/download snelheid met het nieuwe modem zijn ruim 5x zo laag als met de Livebox. Ik heb het modem meerdere malen opnieuw opgestart en ook gereset. Niks helpt. De resultaten met Speedtest.nl zijn teleurstellend (<250 kb/s download en 12kB upload). Graag zou ik hiervoor een oplossing krijgen, op de fora kan ik ook niks vinden over dit fenomeen.

Ik heb de T mobile handleidingen 10x doorgenomen en het forum doorgespit, maar ik kan nergens iets specifiek vinden over dit probleem. Ik heb nog drie dagen om mijn livebox te houden. Ik dacht dat dat een brak modem was, maar na wat ik vandaag heb gelezen, weet ik niet of de Huawei HG655D beter is.

gr,

Dirk
 
dirkdeneu
HIer vast de waarden voor de Huawei. Ik zalmorgen de livebox gegevens posten. Ik zal ook even naar de onderstaande erros/fouten kijken. Zegt me niks, maar het lijken er veel te zijn.

Verbindingsstatus
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 07:54:15

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 113
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 7895
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dCool 8.6
Downstream SNR (dCool 7.6
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.2
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.4
Upstream CRC fouten 1795
Downstream CRC fouten 5396
Upstream FEC errors 709485
Downstream FEC errors 1756645

Lijn Demping Status
Upstream demping (dCool 47.9
Downstream demping (dCool 38.5
 
Samm
Dirkdeneu, heb je wel in dit forum zelf gekeken? Ik heb namelijk hetzelfde probleem: Huawei HG655d en Mac = traag internet
Met het vorige Speedtouch modem (van destijds Orange) + een Icidu wireless router was er niks aan de hand. Maar met de nieuwe Huawei HG655d is alles ontzettend traag. Heb je toevallig een Mac? Ik lees namelijk vaker issues tussen de Huawei en de AirPort.
 
dirkdeneu
Ik heb geen MAC, maar ik had die draad natuurlijk wel bekeken.
Ik had wat vertraging aangezien ik ook mijn nieuwe versterker moest aansluiten. Maar kwam weer terug bij dit probleem toen ik internet radio naar de versterker streamde.
Ik kon ook bijna geen connectie krijgen tussen versterker en Iphone.

Vandaag alle kabeltjes los gemaakt en 1 voor 1 weer teruggeplaatst.

LAN verbinding is goed en WiFI naar laptop ook.

het euvel lijkt zich voor te doen als ik de Netspace2 aansluit op de LAN poort van het modem. Vrij essentieel apparaat voor mij. Dus daar ga ik vandaag induiken. Mocht ik de oplossing vinden, dan zal ik het voor de volledigheid even posten. Mocht ik het niet vinden dan hoort U natuurlijk ook weer.

@oppie bedankt, is erg nuttig om de intrainwaardes te monitoren. Upstream ligt boven de 1000en heb geen splitter.

gr,
Dirk

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 13 2011 12:07:33:
Ik heb Netspace2 met een fixed IP in de DHCP range gezet en alles lijkt voorlopig goed te werken. Zou volgens mij niet mogen uitmaken maar voorlopig werkt het aardig
Gewijzigd door dirkdeneu op 13 december 2011, 12:07
 
I R Baboon
Welkom op het Forum, Dirk Jan.

Soms kan het uitzetten van IPv6 inderdaad problemen oplossen.
Maar dan is er op die bewuste pc iets niet in orde.
Dan is soms verouderde software aanwezig of beveiligingssoftware die foutief staat afgesteld.
Wat precies bij jouw aan de hand is, kan ik vanhier uit niet beoordelen.

Achtergrond:
Bij alle Vista en Windows 7 ps's plus alle recente Linux versies plus alle recente Apple computers, staat IPv6 standaard aan.
En dan zouden erg veel klanten een probleem hebben met hun verbinding.

De Huawei doet niets met IPv6. Dus daar kan het geen effect op hebben.

mvg.
IR Baboon


P.S.
Eén berichtje is meestal voldoende. Je hoeft niet overal hetzelfde neer te zetten op het forum.
Die extra berichten heb ik voor je gewist.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Ik zal het nog een keer uitgebreid uitleggen.

Toen je lid werd heb je deze forumregels geaccepteerd -> http://online.gebruikers.eu/disclaime...laimer.php
Daarbij valt mij op:


Quote

Wat een domme fout

Leden van de T-Mobile Online Gebruikers Groep onthouden zich van krachttermen, schuttingtaal of andere grievende/beledigende woorden of teksten op het forum.


Quote

Dus veel geouwehoer en weinig help, typisch helpdesk online?.

De T-Mobile Online Gebruikers Groep is onafhankelijk en heeft geen directe banden met de provider.
De T-Mobile Online Gebruikers Groep crew bestaat uit vrijwilligers.

En deze had je ook gemist, want je was weer aan het dubbelposten:
Leden van de T-Mobile Online Gebruikers Groep houden zich aan de Nettiquette. (dubbelposten/hoofdlettergebruik/leesbare teksten).


Je mail van Online zegt precies wat ik schreef in mijn vorige post:

Quote

De Huawei doet niets met IPv6. Dus daar kan het geen effect op hebben.

Dus je wilt iedereen duidelijk maken dat ik te dom ben blijkbaar, maar je zet alleen jezelf voor schut.


Terugkomend op je IPv6 kwestie.
Huawei doet NIETS met IPv6. Hoe kan dat dan je verbinding beïnvloeden?
Daarbij trek je onlogische conclusies.
De meeste klanten van Online werken met een actieve IPv6 protocol op hun pc.
Dan zouden toch heel veel klanten problemen moeten hebben met hun verbinding, denk je niet?
Als jij de enige bent waarbij de IPv6 uitzetten daadwerkelijk helpt, dan ligt de oorzaak vrijwel zeker op jouw pc.

Die ander dubbelpost heb ik ook verwijderd.

Je mag gerust hier posten en actief meedoen op het forum.
Maar je moet je wel en beetje fatsoenlijk gedragen hier.

mvg.
IR Baboon


EDIT:

Lid deboerdirkjan is pas over een week weer welkom.
Gewijzigd door I R Baboon op 08 augustus 2012, 17:39
 
okkie70
Aan I R Baboon
Ben ik lekker aan het lezen welke moeilijkheden sommigen hebben zoals deboerdirkjan komt u en gaat eigenmachtig stukken
wissen van deboerdirkjan. Dat riekt naar dictatoriaal gedrag. Zeer teleurstellend en niet democratisch. Bovendien geeft u, misschien
terecht, dit nieuw lid reprimands over zijn gedrag. Dat heft hij wel begrepen denk ik. Maar om hem nu een week te schorsen,
gaat mij te ver.
Ik stel voor om op uw beslissing terug te komen en het nieuwe lid per onmiddellijk weer toe te laten, dus de schorsing ongedaan te maken.
Met vriendelijke groet aan allen, okkie70.
 
I R Baboon
Als deboerdirkjan steeds staat te dubbelposten, dan worden die gewist.
Zijn 'bijdrage' kan je hier gewoon lezen. Dat is niet gewist.

Als deboerdirkjan zich niet aan de regels houd, zal iemand van de Crew ingrijpen.
Als deboerdirkjan grof wordt, is een ban het minimale wat je kan verwachten.
Als deboerdirkjan na een week weer ruzie wilt zoeken, is de ban permanent.

En je hebt volledig gelijk. Dit is geen democratie. Dit is een forum.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
rrozema
En een forum heeft beheerders die actie ondernemen wanneer mensen zich niet aan de regels van het forum houden. Dat zie je hier aan het werk en I R Baboon doet dat heel netjes. Na een week kan deboerdirkjan weer gewoon meedoen en als er dan geen rare dingen meer gebeuren is er verder niets aan de hand. Ik ken voldoende forums waar veel vaker en veel minder vriendelijk ingegrepen wordt dan hier.
 
Tiger
Kijk nog altijd regelmatig op dit forum en kan alleen maar beamen dat er veel problemen worden opgelost door
een van de beheerders I R Baboon en ik kan daar alleen maar over zeggen Chapeau chapeau.
En volledig terecht als iemand zich niet aan de regels houd dat hij tijdelijk geband wordt en het ligt aan de persoon zelf of dit tijdelijk is of permanent wordt.
Vergeet niet dat in dit forum geprobeerd word om problemen die gemeld worden op te lossen door leden die hier belangeloos tijd in steken om anderen te helpen.Deze leden doen dit graag denk hier maar eens over na.


Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655D traag internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie