obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
HUAWEI en WIFI
the finger
Ik heb een HUAWEI HG655D gekregen van online. Aanzetten en bedraad werkt alles prima.
Nadat ik wifi geconfigureerd had liep ik tegen een probleem op. zodra ik iets anders kies dan WEP (bv. WPA of WPA2) krijg ik met mijn laptop geen WIFI verbinding terwijl ik op het oude modem wel netjes WPA2 heb kunnen gebruiken met dezelfde laptop.
Ik zie mijn WIFI netwerk wel (naam bevat trouwens geen spaties) en zodra ik connect en de sleutel invoer zie je dat probeert te connecten maar stopt op een gegeven moment en dan is er geen connectie met het wifi.
- Wps is uitgeschald
- wifi filter is uitgeschakeld

Heeft iemand ervaring met dit issue of weet hij/zij een oplossing hoe ik WPA of WPA2 kan gebruiken voor mijn WIFI.
Gewijzigd door the finger op 16 januari 2012, 12:14
 
the finger
Ik heb niet zo'n complexe omgeving. 2 laptops met wifi en 1 desktop dus niks met telefoon. Maar heb je pc's aan de gang gekregen met wifi en WPA/WPA2?
 
I R Baboon
Ik had hetzelfde probleem bij een laptop.
Ik heb net zolang de netwerksleutel ingegeven tot hij hem wel pakte.
Zeker 20 keer geprobeerd.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
the finger
Het antwoord van mijn provider kwam op het volgende neer: het maakt niet uit welke beveiliging je gebruikt , WPA of WPA2, zolang dat de WPA-versleuteling maar TKIP is, dus geen AES of TKIP/AES. Beetje raar want AES is een betere versleutelingtechniek dan TKIP. Heb het getest en idd het werkt maar om te zeggen ik voel me veilig met TKIP niet echt nee. Hopelijk zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe ik AES in combi met WPA2 kan gebruiken want gewoon selecteren en configureren, werkt niet.
 
I R Baboon
Hier is WPA2 met AES actief. Dus AES is op zich geen probleem.
Ik vermoed dat er issues zijn met de router in combinatie met het wlan chipset van de laptop.
Heb je ook aan een driver update gedacht?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tiger
Ik heb ook een HUAWEI HG655D van online ontvangen en na ontvangst en aansluiting wifi beveiliging op WPA2-PSK gezet WPA versleuteling op AES daarna WPA sleutel ingevoerd en verder geen problemen werkte meteen perfect en heb geen software van Online op mijn laptop.
 
I R Baboon
Goede tip. Aan die info hebben we iets aan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JazZeus
Hoi allemaal,

Ik loop al even met hetzelfde probleem (WPA2-PSK met AES werkt op 1 laptop niet en op andere apparaten (laptop, tablet en telefoon wel)) en zie nu dat er recentelijk meer mensen mee bezig zijn geweest.

Mijn reden om over AES-encryptie te willen beschikken is snelheid. Voor gegevensoverdracht over het thuisnetwerk (bijvoorbeeld grote bestanden en backups naar NAS) is AES sneller (ken de theoretische limieten even niet, maar hier in huis is het verschil 1,0 MB/s met TKIP en 5 MB/s met AES). De oplossing van Rob1305 heb ik nu ook ingesteld, maar die geeft mij geen beschikking over de volledige snelheid.

Iemand iedeeën?
 
I R Baboon
Er mag geen verschil in snelheid zijn tussen AES en TKIP.
Als dat wel het geval is zou ik de driver van je WIFI kaart eens nakijken/updaten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HUAWEI en WIFI', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie