obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen ip van DHCP server voor xbox media center streaming (huawei HG655d)
Deepshizzle
na aanleiding van I R Babboon:

Quote

I R Baboon schreef:

Misschien een beter idee om een eigen topic te openen?
Je zit nu steeds topics te kapen van anderen.
En je zit je probleem over meerdere topics te verspreiden. Dan brengt toch alleen verwarring? Bij mij wel.

Verder zal ik je een tip geven.
Routers houden er niet van om continue dingen te veranderen in hun lopende setup.
Het zijn maar kleine computertjes op maat geknipt voor hun taak.

Reset de Huawei naar fabrieksinstellingen. Schrijf wel even je WIFI instellingen op, want die ben je dan kwijt. Kan gemakkelijk via de WEB interface.
Zet je XBOX weer op default netwerk instellingen. Dus alles op DHCP of auto.
Start dan de Huawei en check of daar UPnP aan staat bij NAT.
Start dan de XBox.
Als je de internetverbinding op de Xbox in orde is, wat is dan de NAT status van de Xbox?
En als er geen internetverbinding is, wat is dan de foutmelding?


jaaaaa tuurlijk, alles naar reset default, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen waar ik sinds 5 dec al mee zit

er zijn blijkbaar geen problemen met mijn NAT tijdens het gamen. het probleem is dat ik geen media kan streamen via mijn xbox.
dit blijkt een foutje te zijn in de firmware van de HUAWEI. ik quote:

Quote

I R Baboon schreef:

Een firmware update zit nog steeds in de pijpleiding (blijkbaar een zeer lange).
Kijk bij de statuspagina van de router. Als je firmware eindigt met B023, heb
je nog de oude originele eerste firmware. Als dat anders is, heb je ook een nieuwe firmware.

Je kan ook een andere router inzetten. Ook de oude die je misschien eerst had.
Alleen is het probleem dat telefonie aan je Huawei gebonden is.
Dat kan een probleem zijn met de Thomson bijvoorbeeld.


dus, conclusie: firmware gaat nog lang duren blijkbaar. ik kan voorlopig niet streamen via mijn xbox.
 
I R Baboon
Zie je nu dat het beter is om een eigen topic te openen.
Ik had nog niet ontdekt dat geen problemen meer hebt met NAT. Zo verspreidt zit al je info.

Het probleem zit in de interne netwerkinstellingen van de Huawei.
Daar zit iets niet goed. En daar kan je zelf niets aan veranderen.
Alleen een firmware update zou kunnen helpen.

Als alternatief kan je een eigen router kopen en daarop je interne netwerk aansluiten.
Dan zijn vast en zeker je streaming problemen voorbij.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deepshizzle
ja tuurlijk, koop maar een andre router, maar volgens jou was de telefoon aan de HUAWEI verbonden?

Quote

I R Baboon schreef:

Je kan ook een andere router inzetten. Ook de oude die je misschien eerst had.
Alleen is het probleem dat telefonie aan je Huawei gebonden is.
Dat kan een probleem zijn met de Thomson bijvoorbeeld.
 
I R Baboon
Heb je een Thomson dan?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deepshizzle
nee maar mijn pa misschien wel, die heeft ook online, alleen hij heeft maar 2 LAN poorten, kga vandaag ff kijken.
 
I R Baboon
Dan is mijn quote van toepassing op die Thomson.
Er is geen admin toegang mogelijk op die Thomson en dus kan je daar geen telefonie instellen.

Op ander open routers kan je sinds kort wel telefonie van Online op instellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen ip van DHCP server voor xbox media center streaming (huawei HG655d)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie