obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Helemaal radeloos met het verkrijgen van internet
Jacky_72
Hallo mensen,

Hier een noodkreet van mij Shock
Ik heb al een paar jaar internet van Orange wat nu Online heet, heb een Sagem livebox basic f@st 3202 met daarin een pcmi kaart ?

Nu is mijn probleem als volgt.
Ik heb mijn Pc in de woonkamer gewoon met een kabel in het modem geduwd omdat dit mij toch niet stoort en dat hij toch naast mijn pc staat, dan heb ik een laptop waar ik dus wel draadloos mee kan internetten ... maar nu komt het probleem waar ik mee zit...mijn zoon heeft ook een pc op de zolder en ik krijg het maar niet voor elkaar om daar een internet verbinding op te krijgenFrown
Wat doe ik toch verkeerd?? ben er helemaal radeloos van geworden... nu heeft mijn zoon zich al zo een sitecom 300nx2 wireless lan aangesloten via een usb op zijn pc.. maar nog steeds geen internetFrown

Wie o wie kan mij hiermee helpen zodat ik eindelijk na een hele lange tijd ook eens internet heb boven op zolder

Groetjes Jacky
 
I R Baboon
Is er wel een WIFI signaal op zolder? En hoe sterk is die daar?
Als je betonvloeren in je woning hebt, lijkt mij dat een probleem voor je WIFI signaal.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jacky_72
@ I R Baboon

Als ik de laptop mee na boven de zolder op pak heb ik wel internet ...oke niet de volle sterkte maar ik heb het wel zijn 3 a 4 streepjes meestal 3
 
I R Baboon
Wat zijn de ontvangstwaardes op de zolder PC?

Ik vermoed dat de WIFI adapter te zwak is om het WIFI signaal te ontvangen.
Zeker bij een USB WIFI dongel is dat vaak het geval.

Is een power-lan adapter geen oplossing?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jacky_72
Hoi Raboon,
Dat weet ik juist niet want het lukt me niet om internet op de pc te krijgen ...hij zegt steeds dat er geen verbinding is Frown

Misschien een domme vraag maar wat bedoel je met een power-lan adapter?
Ja sorry ben niet zo een held in dat zo dingen.

Hoop dat je mij alsnog verder kan helpen.
 
I R Baboon
Lees dit maar eens: http://www.leerwiki.nl/Wat_is_een_Pow...et-adapter
Je kan ze in iedere computerwinkel kopen. Soms zijn ze zelfs bij de discount supermarkt nog te koop.

Je zal toch wel een overzicht krijgen op die pc van de beschikbare WIFI netwerken.
Daar staat ook bij hoe sterk het signaal is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jacky_72
Ja dat krijg ik wel en dan geef hij de volle sterkte aan ... maar hij verbind zich er niet mee ... zou bijna denken dat er een of ander slot of w8w op zit voor ik een andere pc en of laptop over mijn wifi kan laten gaat....of moet ik een poort openen en hoe ? ik heb er geen flauw idee van ....het enige wat ik eigenlijk maar heb hoeven te doen bij mijn laptop is mijn Netwerk nr ...is behoorlijk lang iets van 12 of 15 letters en cijfers en toet had ik internet en dàt weiger hij op de" zolder pc"

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 04 2012 21:36:32:
Hoi Raboon,

Ik heb net eens na die site gekeken wat je mij had geadviseerd maar, nu komt het volgende welke raad jij me aan want er zijn zoveel soorten en vooral prijs klassen.
Gewijzigd door Jacky_72 op 04 februari 2012, 21:36
 
I R Baboon
Schoot me net iets te binnen...

Heb je de reg knop op de Livebox ingedrukt om de pc aan te melden?
Anders mag die geen verbinding krijgen van de Livebox.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jacky_72
pf...wordt hier zo radeloos van?
Ik heb de Pc waarover het allemaal gaat eens mee na onderen gepakt en gewoon op een kabel gezet en ja hoor .... Internet!!!
Maaaaaar zodra ik hem van de kabel af haal en hem via het draadloos wil laten gaan is het jammer dan Sad
Dan zegt hij gewoon dat hij geen verbinding kan maken?!
Heb de REG knop ingeduwd gehad van de livebox en dat helpt ook al niet .

Steeds maar weer opnieuw krijg ik de volgende melding:

Controleer of de computer binnen het bereik is van de livebox ( antwoordt is dus JA want hij staat er 10cm vanaf ) en of de netwerkverbindingen overeenkomen met de instellingen van de router of het toegangspunt voor het draadloos netwerk.

Eerlijk gezegd denk ik zelfs ook al ik mijn andere pc van de kabel zou afhalen wat ik in de livebox heb gestoken dan ook nog niet eens een draadloOS INTERNET ZOU HEBBEN.


Help o help zie het nu echt even niet meer zitten.
En wil dan ook vragen of iemand mij stap voor stap zou kunnen uitleggen wat ik in de pc, de livebox en/of netwerkinstellingen moet veranderen.

Alvast heel erg bedankt!!
 
I R Baboon
Staat het netwerk (SSID) van de Livebox wel in het overzicht van de draadloze netwerken?
Maak eens een screenshot of type de instellingen eens over van het WIFI instellingen scherm van de Livebox.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Helemaal radeloos met het verkrijgen van internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie