obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d geen downloads via NAS ?
huawei
Sinds een maand heb ik Online internet. Voordien KPN. Met de Experiabox van KPN geen probleem om vanuit de Synology NAS naar buiten te gaan en het downloadcenter van de NAS te gebruiken om iets te downloaden.
Met de Huawei HG655d krijg ik het niet voor elkaar. Bij het ingeven van een zoekopdracht wordt er weergegeven dat de NAS aan het zoeken is gegaan maar er worden geen resultaten weergegeven.
De portforwarding staat (volgens mij) correct ingesteld. Weet iemand raad?
 
I R Baboon
Wat heb je ingesteld in de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
huawei
Poort toewijzing: Van poort 6881 tot poort 6881 met TCP protocol. Poort 6881 omdat dezelfde poort aangegeven staat in de NAS.
 
I R Baboon
Poort 6881 doet hier niks.
Maar ik kan de login van je NAS van hier uit zien.
Dus het lijkt erop dat alles werkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
huawei
Klopt want dat had je al eerder geconstateerd. Als poort 6881 niet het probleem is dan snap ik niet waarom de rest op de Huawei wel werkt. Laat de post maar openstaan wie weet herkent iemand anders het probleem?
 
I R Baboon
Probeer je via je WAN ip adres je NAS te bereiken?
Want dat werkt niet zo met de Huawei. Die ondersteunt geen NAT loopback.
Je moet dus via een andere verbinding of via een proxy server testen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
huawei
Dit is me bekend want dat had je eerder al in een andere post uitgelegd. Via een proxy lukt me dat wel. Daar dus geen problemen of redenen waarom de NAS niets zou binnenhalen neem ik aan?
Met dezelfde instellingen van de NAS zoals die waren op de Experiabox lukt het de NAS niet om wanneer ik een zoekopdracht voor een download geef, die uit te voeren. De NAS blijft zoeken maar doet verder niets.
Nu is het toch niet zo dat wanneer je wel verbinding hebt met het downloadstation van de NAS dat dan ook NAT loopback nog roet in het eten (zoeken) kan gooien?
 
I R Baboon
Zoeken via UPnP op het eigen netwerk of een zoekopdracht in de webinterface van je NAS?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
huawei
Dat laatste: een zoekopdracht in de webinterface van de NAS. Ik krijg steevast de melding "bezig met zoeken" (na een opdracht gegeven te hebben). Het maakt niet uit of ik het via 192.168.x.x probeer of via de proxy van buitenaf.
 
I R Baboon
Dan zou ik de oorzaak zoeken in een instelling van je NAS.
Aangezien je ook de fout krijgt op het eigen netwerk, heeft waarschijnlijk de router er niets mee te maken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d geen downloads via NAS ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie