obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
poort open zetten ST706
arbiedreamer
[img][/img]Als ik mijn modem een ST706 een poort voor de buiten wereld open zet en deze toeken aan mijn interne server dan zegt het modem eerst dat hij niet kan service niet aan host toewijzen maar als ik dat negeer staat hij wel toegewezen en lijkt het dat het is gelukt, echter de verbinding van buitenaf staat dicht.

Ik had voorheen een TG712 waarbij ik de zelfde procedure hanteerde en het wel lukte.

De regel heb ik zelf aangemaakt maar ook als ik een voorgekauwde regel aanpas gaat het niet werken, namelijk het zelfde verhaal.
UPnP aan of uit maakt geen verschil.
Iemand een idee?
 
I R Baboon
Je geeft weinig details.
Zonder specifieke info kan ik alleen raden wat het probleem is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
arbiedreamer
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar vooruit.
Ik heb een soort van computer die gegevens uitdeelt aan hen binnen onze club die het nodig hebben.
Die leden van de club halen die gegevens bij mij op van die computer. dat ophalen gaat via een bepaalde poort welke door ons zelf is bepaald.
Dus moet ik een zelf bepaalde poort open zetten.
In de Toolbox bij Delen van Spelen en toepassing een regel(service) aangemaakt.
[img]Deze service wijs ik toe aan een intern adres maar dan krijg ik de melding "kan service niet toewijzen aan Host"
arbiedreamer voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Ik snap wel wat de bedoeling is.
Mag ik je een andere poort adviseren? Poort 12000 is te gebruikelijk in die wereld. Pak beter een alternatieve poort.

Maar heb je poort 12000 ook voor andere apparaten in je huis in gebruik of vrijgegeven?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
arbiedreamer
Beste Baboon, poort 12000 is zo maar een voorbeeld maar of ik nu 12345 of 54321 of 12000 kies het maakt niet uit! gewoon geen verkeer via die gekozen poort naar binnen.

Met de TG712 geen probleem maar ja die valt elke keer om dus moet hij vervangen worden door ST706.

Het gaat me niet om de poort of het nummer het gaat mij erom dat hij doet wat ik wil namelijk een poort naar keuze open zetten
 
tikker
hallo allemaal ik haak even in op deze discussie...

ik wilde een ftpserver starten op mijn nas.
Intern werkt het helemaal prima. maar van buitenaf helemaal niet te vinden.
situatieschets:
internet--st706--asus wl500gp--nas

Is er iemand die soortgelijke problemen heeft gehad en misschien zelfs een oplossing weet?
 
I R Baboon
@ tikker

Lijkt mij meer op topickaping dan inhaken.
Je hebt al een eigen topic en daar gaan we verder je probleem behandelen.

@ arbiedreamer

Is die st706 geleverd door Online of een retail model?

Kan je ook geen poorten openen naar je pc? Heb je dat al geprobeerd?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
arbiedreamer
ST706 is geleverd door online.
Computer restart, modem restart allemaal geen effect.
Raar maar waar zelfde gedaan met de TG en floe[s open die poort.
Lijkt me een bug maar hoe te verhelpen?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 21 2012 18:31:24:
Oh ja er hangt via een switch buiten een aantal netwerk apparaten en computers ook een airport aan die de draadloze behoefte verzorgt.
Gewijzigd door arbiedreamer op 21 februari 2012, 18:31
 
tikker
sorry het was niet mijn bedoeling te kapen Smile
 
I R Baboon
Helaas werk je met een router van Online.
Daar heb je geen admin rechten op, dus dat beperkt je in mogelijke oplossingen.

Je kan een test uitproberen.
Maak een poort regel aan en wijs die naar een Windows pc in je netwerk. Een willekeurige poort is prima.
Download dan PFPortCheck van deze pagina. -> http://portforward.com/help/portcheck...tcheck.htm
Wel erop letten dat niet klakkeloos installeert zonder goed te kijken. Er wordt malware aangeboden in de installer. Je kan dat uitschakelen tijdens de installatie.
Je kan via dat programma gemakkelijk die bewuste poort echt testen. Wel eventueel de firewall op je pc ook openen voor het programma.
Er gaat een pakket uit van je pc en er moet ook weer een pakket terechtkomen via die poort die je geopend hebt in de router.
Als dat niet pakket niet aankomt, is er iets mis met de ST706.

De enige mogelijkheid die je dan nog hebt, is om een te proberen of een fabrieksreset het probleem oplost.
Als dat ook niet werkt, mag de router in de recycle bak van het milieupark.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poort open zetten ST706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Open the gates! Please.. Zyxel configuratie en problemen : 1 07 nov 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Poort 53 UDP geblokkeerd? Storing : 2 05 aug 2017
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
Advertentie