obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
ftpserver achter st706
tikker
Hallo allemaal
ik wilde een ftpserver starten op mijn nas.
Intern werkt het helemaal prima. maar van buitenaf helemaal niet te vinden.
situatieschets:
internet--st706--asus wl500gp--nas

Is er iemand die soortgelijke problemen heeft gehad en misschien zelfs een oplossing weet?
 
I R Baboon
Werkt die Asus als router of als switch?
En hoe en op welk apparaat heb je de poorten geopend?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
tikker
De asus werkt als router. Ik ging er onterecht vanuit dat de st706 slechts een doorgeefluik was.
De nas heeft een vast ip-adres. In de asus heb ik poorten 20 en 21 geforward naar de nas.

De asus krijgt een vast ip-adres van de st706.
In de st706 poort 21 geforward naar asus.
 
I R Baboon
En waarom niet een switch maken van de Asus?
Je hoeft dan alleen de DHCP server uit te zetten op je Asus en de netwerkkabel in een van de LAN poorten te stoppen in plaats van de WAN- of internetpoort.
Daarmee vereenvoudig je het netwerk.
Je hoeft dan alleen de poorten te openen in de ST706.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
tikker
Gooit dat mijn wifi niet door de war?
Wifi vanuit de asus.
 
I R Baboon
Nee. WIFI instellingen hebben niets van doen met netwerk instellingen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
tikker
Het is inmiddels dankzij de switch-tip gelukt! Super!
Helemaal top!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ftpserver achter st706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
Advertentie