obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
iomega NAS krijgt geen ipadres van HG665d en is niet zichtbaar in netwerk
Wilco
Ik heb alles gelezen over het open zetten van poorten en dergelijke, alleen zijn de problemen vooral om je nas van buiten het netwerk te benaderen.
Mijn probleem is dat mijn NAS niet eens binnen het netwerk zichtbaar is...

Ik kan nog niet eens poorten in de router open zetten omdat ik niet eens kan zien welk ipadres de NAS heeft en dus denk ik dat hij die ook niet gekregen heeft.

Ik heb een iomega storcenter ix200
Het heeft met mijn oude router allemaal wel gewerkt.

Upnp heb ik ook al aangezet, maar dan nog werkt het niet(terwijl het wel ondersteund wordt op de iomega). Ik heb ook twee verschillende programma's gebruikt om ip-adressen te scannen, hier komt dan mijn printer uit en mijn eigen computer, maar niet de NAS.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen/verkeerd doe?

Gr. Wilfred


UPDATE
Om verschillende dingen te proberen heb ik mijn NAS achter een switch gehangen en dan is hij uiteindelijk zichtbaar.
Dit vind ik erg vreemd waarom dit niet direct aan de HG665d gekoppeld kan worden om zo in het netwerk opgenomen te worden.
Gewijzigd door Wilco op 22 februari 2012, 01:24
 
dinish
Hey Wilco/ mede forumlezers,

Ik heb exact hetzelfde probleem en ik word er helemaal GEK van. Heb jij het inmiddels opgelost? Ik heb diverse regels aangemaakt (poorttoewijzingen), UPnP aangezet op de router en zelfs DMZ aangezet voor de betreffende poort. NIKS helpt. Via getyoursignal.com gezien dat poorten 443, 21 en 80 openstaan, maar 50500 niet.... En juist de Personal Cloud van Iomega lijkt dat te vereisen.

What to do?? Please help.

Grt,
Dinish

Btw, ik heb een Storcenter IX2.
 
I R Baboon
Misschien toevallig een ip conflict?
Werken jullie met vaste ip adressen?

@ dinish

Poort 443 werkt prima.
Ik kan je films zien.
De andere poorten zijn dood.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dinish
Thanks I R Baboon. Movies folder is verder niet bijzonder op dit moment.
443 en 21 staan open, net als 80, maar het lukt nog altijd niet.

Inmiddels een firmware update van de NAS erop gezet, maar geen soelaas!!!
Ik ben ten einde raad.Shock Instellingen nu zijn als volgt:

PC/Laptop = DHCP ingeschakeld
Huawei HG655D = UPnP ingeschakeld, DMZ op statisch adres van de NAS 192.168.1.66, NAT uitgeschakeld.

iOmega StorCenter NAS = statisch op 192.168.1.66

Help me nogmaals alsjeblieft.
Btw, WPS op de router staat steeds uit (lampje dan)
 
Lutz
Misschien helpt het uitzetten van modem en NAS, een minuut wachten, vervolgens eerst modem aanzetten, en zodra je weer verbinding hebt met internet, NAS aanzetten?

Anders kan je misschien nog je oude router achter de Huawei hangen en in deze extra router alle apparaten via DHCP aansluiten en in de Huawei DHCP uitzetten?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Het WPS lampje mag pas gaan branden als je op de WPS knop drukt.
En dat maar voor enkele tientallen seconden. Dan gaat het weer uit.
Dat is ook de tijd die je hebt om een ander WIFI apparaat via WPS aan te melden op de Huawei.

Als eerst moet altijd alle poorten en diensten actief zijn en werken op je eigen interne netwerk.
Als het daar niet functioneert, zal dat via internet ook niet werken.

Dus kan je je NAS benaderen over die poorten?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jcva
Topic is al wat ouder maar ik ben benieuwd wat voor software er op jullie Iomega nas draait.

Gaat dit om de cloud edition nas of om de non cloud edition??

jcva
 
I R Baboon
Lenovo® ix2
Versie: 4.0.4.14600
Met Cloud.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jcva
Hebben we het dan over een 2 bay nas of over de 4??
Ik heb de IX2-200 zoals de originele poster ook heeft en daar stond een non cloud edition software op (rood witte interface) verkoper gaf wel aan dat het een cloud edition was.
Heb er nog 2 staan met de cloud edition software (grijs zwarte interface) en dat is versie 3.2.6.2.21659 en dat is daar de recentste versie van.
Die 2 nassen draaien perfect, ook met de huawei.
De 3e die er bij kwam kreeg ook geen ip adres wat ik ook probeerde en doordat ik ben gaan zoeken kwam ik dus op deze site.
Met de oude thomson modem kreeg hij dit wel dus de nas werkte.
Omdat mijn andere nassen wel werkte heb ik besloten de 3e te upgraden naar de cloud edition. Hoe dit moet staat omschreven op deze website: http://www.technopat.net/forum/ssd-flash-ve-sabit-diskler/2790-upgrading-iomega-ix2-200-cloud-edition.html#post25924
Ik wist dat dit kon, had het van meerdere mensen gehoord maar het zelf nog niet gedaan omdat het bij mij niet nodig was.

Dit werkt dus maar ook ik moest hem 2x flashen. Dan krijg je een werkende nas met een wat oudere versie cloud edition die je vervolgens vrij makkelijk kunt upgraden.

Het resultaat in mijn geval is dat alles weer werkt en er geen problemen meer zijn met de Huawei.

jcva
 
I R Baboon
Dat is hem: ix2_next_gen_large
Dat is de nieuwe 'next gen' model..

Draai je ook Sabnzbd en Transmision en dergelijke op je NAS?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'iomega NAS krijgt geen ipadres van HG665d en is niet zichtbaar in netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Advertentie