obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 546 v6 hoe instellen?
KingB
Dank zover maar daar lukt het helaas ook niet mee.
 
I R Baboon
Misschien heeft de router een probleem.
Herstart die eens of geef hem een fabrieksreset.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
KingB
Herstarten helpt ook niet, ik heb de dsl kabel er even uitgehaald, ook zonder resultaat. Ik kan de modem wel resetten, en ik verwacht dat ik er dan gewoon weer in kan, maar zodra ik 'm weer configureer zal ik er opnieuw niet in kunnen.

Ik heb daarover iets op internet gevonden, maar snappen doe ik het niet. Heeft iets met die Bridged functie te maken?

Quote

1) Bridged (DHCP) connection

There is simply no way to define a second IP address on a bridged/DHCP connection. You must disable "server assigned IP address" and hardcode an the (10.0.0.1) address. This means that you will NOT be able to access the modem and surf at the same time. This also means that for most operating systems, you'll have to reboot your PC everytime your want to access the modem...kinda handicaps the troubleshooting process.


herstarten helpt dus niet.

http://www.mynetwatchman.com/kb/ADSL/alcmgmt.htm
http://www.mynetwatchman.com/kb/ADSL/alcdupip.htm
 
I R Baboon
Dan heb je vermoedelijk voor de bridge instellingen gekozen.
Dat is niet correct als je de Speedtouch als router wilt gebruiken.
Je moet dus RFC1483 kiezen uit de lijstje van de routed verbindingen.
Je moet je niet laten misleiden doordat er bridge staat bij RFC1483.
Daarmee wordt de verbinding zelf mee bedoelt. Dat heeft niets te maken hoe de router werkt.

Je moet een fabrieksreset uitvoeren om weer opnieuw te kunnen configureren.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
KingB
Dat ik voor de Bridge instellingen heb gekozen is omdat dat hier vermeld staat:
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=10

Quote

Snel Internet
ADSL Extra (Family)
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Extra (Family)
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.5


Ik heb nu voor standaard router gekozen, het rare is dat ik nu wel op internet kan komen en ook in de router, maar het internet ledje brandt niet meer.

Als ik in de router naar de status kijk staat er disconnected. Kies ik voor connect moet ik mijn wachtwoord ingeven, maar die blijft maar steeds opnieuw vragen om een wachtwoord.

------
Edit:
inmiddels kan ook niet meer inloggen in mijn modem, hij blijft om een wachtwoord vragen.
Gewijzigd door KingB op 26 februari 2012, 23:13
 
I R Baboon
Volgens mij zit je op een PPPoA aansluiting aangesloten. Klopt dat?
Kijk eens naar de instellingen van de 510.
Als ik je WAN ip adres opzoek, kom ik bij een Euronet Wholesale uit van Online.
Dat loop uitsluitend via een KPN verbinding en dan moet je PPPoA hebben.

Sowieso ben je al langer bij Online, klopt dat?
Heb je al een gebeld voor een nieuw contract plus nieuwe router?
Dan ben je gelijk weer bij tijd.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
KingB
Wat ik in het modem kan vinden is:
ETHoA

En bij configuration templates:
pppoe.tpl Routed PPPoE - DHCP - NAPT

pppoa.tpl Routed PPPoA - DHCP - NAPT

br.tpl Bridged Ethernet

Als ik in principe de 546 wil blijven gebruiken, kan ik 'm dan nog configureren voor mijn verbinding of is die helemaal niet geschikt?
 
I R Baboon
De 546 zou het moeten doen. Misschien werkt hij niet meer goed. Of er zit een gelockte firmware erop.
Kijk eens aan de onderkant van de 510/546. Daar staat het type.
Heeft een van die twee daar 510i of 546i daar staan?

De 546 kom je niet zoveel tegen in Nederland.
En meestal is het ook nog de ISDN versie.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
KingB
Het zijn allebei modems zonder i.

Hoe weet ik dat het een ISDN modem is?
 
I R Baboon
Dat weet je al. De i betekent ISDN. Dus je hebt geen ISDN lijn en geen ISDN modems. Prima.

ETHoA betekent dat je toch RFC1483 moet hebben als verbindingsprotocol.
Jij zat toch goed.

Het standaard wachtwoord is Administrator en wachtwoord is blanco. (je mag dat leeg laten).
Helpt dat?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 546 v6 hoe instellen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 aug 2018
Volgorde instellen van voorkeuze TV-zenders Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 08 dec 2017
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen : 3 20 mei 2016
Advertentie