obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Huawei hg655d modem. USB benaderen
SuskeTeflon
Gisteren heb ik van Online een nieuw Huawei hg655d modem ontvangen. Deze heb ik aangesloten en werkt prima. Op dit modem zit een usb poort. Hier heb ik een memory stick in zitten met data zodat ik dit met alle pc's in huis kan benaderen. Helaas kan ik op de pc de memory stick niet zien. Zou iemand me aan kunnen geven hoe ik op de pc toegang krijg tot de stick ? Waar zou ik dat kunnen zien.
De poort bij NAS heb ik al aangepast en de firewall ook zoals onlangs in dit forum omschreven.
 
I R Baboon
De firewall hoef je niet aan te passen voor gebruik op je eigen netwerk.
Dat is alleen nodig als je ook via het internet gebruik wilt maken van de externe opslag.

Je moet een FTP cliƫnt gebruiken om iets met de externe opslag aan te vangen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
SuskeTeflon
Bedankt voor je reactie. Filezilla heb ik op mijn pc geinstalleerd. Nu heb ik bij host al wat dingen ingevoerd maar geeft steeds aan dat die niet met de server kan verbinden.
Geprobeert met:
Apparaat id, mac adres, ip adres.
Dit geeft de hulp van filezilla aan: To connect to an FTP server, enter the address of the server into the host field of the Quickconnect bar
Waar kan ik nu het juiste adres vinden ?

Update; met ftp.online.nl heb ik een verbinding nu. Maar waar kan ik nu mijn usb stick zien ?
Bedankt alvast voor je moeite.
Gewijzigd door SuskeTeflon op 27 februari 2012, 19:55
 
I R Baboon
ftp.online.nl is de FTP server van Online. Niet die van jou.

De host is altijd het ip adres van de router (192.168.1.1)
De login heb je zelf aangemaakt, dus die weet je.

Vergeet niet dat je stick FAT16/32 moet zijn geformateerd. NTFS herkent de router niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
SuskeTeflon
Fizella geeft telkens aan, kan niet verbinden met server.
Bij host vul ik in: ftp.192.168.1.1.nl
Bij gebruikersnaam de naam van mijn netwerk: HG655D-87E3D5 ( is de standaard)
Bij wachtwoord het wachtwoord van mijn netwerk.
Toch wil het niet lukken te verbinden. Wat doe ik niet goed ?
 
I R Baboon

Quote


Bij host vul ik in: ftp.192.168.1.1.nl Alleen 192.168.1.1 invullen, geen ftp en geen .nl gebruiken.
Bij gebruikersnaam de naam van mijn netwerk: HG655D-87E3D5 ( is de standaard) De gebruikersnaam van de FTP server, niet van het netwerk.
Bij wachtwoord het wachtwoord van mijn netwerk. Het wachtwoord van de FTP server, niet die van het netwerk.
Je hebt in de router de FTP server aangezet en daar staat ook de login gegevens van de server.

 
SuskeTeflon
Zoals je hebt aangegeven heb ik alles ingevuld. Dus de gebruikersnaam zoals ik deze van de Ftp server heb ingegeven met wachtwoord. Onderstaande melding krijg ik:

Status: Wachten om opnieuw te proberen....
Status: Verbinden met 192.168.1.1:21...
Fout: Verbinding verloren
Fout: Kan niet verbinden met server
Status: Adres oplossen van 192.168.1.1.
Status: Verbinden met 192.168.1.1:21...
Fout: Verbinding verloren
Fout: Kan niet verbinden met server
Status: Wachten om opnieuw te proberen....
Status: Adres oplossen van 192.168.1.1.
Status: Verbinden met 192.168.1.1:21...
Fout: Verbinding verloren
Fout: Kan niet verbinden met server

Zou je me nog een keer willen helpen bij waar het verkeerd gaat ?
 
I R Baboon
En staat ook de firewall van je pc open?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
SuskeTeflon
Bedankt weer voor je hulp Baboon. Na het uitschakelen van de firewall weer geprobeert te verbinden. Helaas weer dezelfde meldingen dat die niet kan verbinden.

Op mijn pc heb ik microsort security essentials.
Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken ?
 
I R Baboon
Iet mis met de stick?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei hg655d modem. USB benaderen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie