obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Thomson Tg712 met Elro C903ip werkt niet.
Koert
Ik heb nu 2 avonden geprobeerd een Elro Ip camera(C903 ip) benaderbaar te krijgen via internet,dus buiten mijn eigen netwerk,maar alles wat ik ook probeer werkt niet.Het lijkt of provider online de tg712 zo dichtgetimmert heeft dat het openen van poorten geen zin heeft.
De camera is prima te benaderen via alle pc's(3 stuks) op mijn eigen netwerk,maar zodra ik het probeer met de bijgeleverde app voor mijn Iphone of via ip-adres van de camera op een externe pc dan gebeurt er niets en kan hij de server niet bereiken.
Ik heb via "toolbox"-"Delen van spelen"-De camera al als "nieuw spel"ingevoerd en daarna toegewezen aan het juiste netwerkapparaat(gechecked via het Macadres van de camera).De uitgebreide beveiliging op de tg712 heb ik uitgezet.UpnP staat aan,ook op de camera.
Uiteraard heb ik de poort ingegeven die de camera gebruikt(85),maar heb ook al 10 verschillende andere poorten gebruikt,niets helpt.
Als ik ga zoeken of op de tg712 mischien een firewall ingesteld staat vind ik dat er bij de "tools"section een icoontje staat waarmee een firewall ingesteld kan worden.Echter bij de "online"-Tg712 is die nergens te vinden.
Weet iemand wat ik in hemelsnaam nog meer zou kunnen doen om dit werkend te krijgen,want volgens mij heb ik toch echt alles goed gedaan nu en zit ik nu met 4 camera's die niet op afstand werken.
 
I R Baboon
Vier camera's? Met elke een eigen ip adres en dito port forward?
Bij de "online" Thomson heb je geen admin rechten. Daarom kan je de firewall niet instellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Koert
Het is een systeem waarbij je de camera's kunt koppelen,zodat je uiteindelijk 1 ip adres nodig hebt om dan tot max 9 camera's te kunnen zien,maar zover ben ik nog helemaal niet,Het gaat er mij nu om dat de eerste camera werkt,maar dat doet ie niet.
Is er dan nergens ook maar iets open te zetten op die tg712 om dit werkend te krijgen.Ik bedoel ,ik heb toch ook internet thuis,dus een simpel cameraservertje moet geen probleem zijn lijkt me,toch? Ik heb op de Pc bijv, ook een bittorrentprogje draaien ,als ik hier een NAT test bij uitvoer geeft ie ook aan dat alles o.k is dus die poort(8061) werkt óók twee kanten op.Misschien dat iemand een poort weet die altijd open staat op die tg712 ?? die te gebruiken is of zou ik dat op de één of andere manier kunnen scannen?
In ieder geval krijg ik t gewoon niet aan de praat,behalve dan over het eigen netwerk en wordt ik er gek vanShock
Is er anders een manier om admin-rechten te krijgen op die tg712 of iets te omzeilen om bij die firewall te komen?,want ik denk dat dat het probleem is..
Niemand??
 
I R Baboon
Probeer eens een andere poort. 12345 bijvoorbeeld.
Hebben die camera's zelf ook een soort firewall ingebouwd?
En moet je ze niet instellen dat ze ook via het internet te benaderen zijn?

Een admin account is er wel op de 712, maar alleen Online weet daarvan de wachtwoorden.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Koert
Hoi Baboon,

Allereerst bedankt voor het meedenken,in ieder geval nog iemand die met me meedenkt ;-)
Ik heb wel 20 verschillende poorten geprobeerd van ergens tussen zeg maar 1 en 60530 maar niets werkt.
De camera heeft zelf geen firewall en krijgt automatisch een eigen ipadres toegewezen.
Je kunt verder Upnp aan of uit zetten,emailallert instellen,naam veranderen,poort veranderen van de camera,resolutie en beeldinstellingen en aansluiten op lan of wlan waarbij je de laatste dan wel eerst moet aanzetten in het config.scherm van de camera.Dat werkt ook allemaal wel,alleen ik kom niet voorbij de router.Misschien dat iemand een idee heeft om van de useraccount in de thompson een adminaccount te maken of zo?
 
I R Baboon
Heb je een herstart uitgevoerd van de router na elke verandering?
Schijnt soms te helpen.

Maak anders een screenshot van de poort instellingen.
Misschien heb je iets verkeerds ingevuld.

Wat je ook kan proberen is om de camera een vast ip te geven.
192.168.1.100 bijvoorbeeld.
Natuurlijk moet de poort regel wel naar dat nieuwe ip adres toegewezen worden in de Thomson.

Een admin account kan je gerust vergeten.
Je bent niet de eerste die hierna vraagt.
Of je moet die gegevens krijgen van Online helpdesk.
Helaas is Online van mening dat klanten geen admin rechten mogen hebben.
Gewijzigd door I R Baboon op 28 februari 2012, 20:24
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Koert
Heb t even een dagje laten liggen en daarna vol goede moed alles gedaan wat je had voogesteld
vast ip adres,poorten verwezen naar de camera etc,zie de screenshots,ik heb er 2 gemaakt van de camerainstellingen en menu en twee van de router met oa de poortinstellingen.
Ik heb de router verschillende keren herstart.
Ik heb bij de camera alle insteliingen handmatig ingevoed,dus vast ip,gateway en dns(via ipconfig opgezocht en overgenomen) en de dns server van wanadoo/online ingegeven en het juiste poortnummer(123),
maar je begrijpt het al......nog steeds hetzelfde,ik kan de camera niet bereiken van buiten het netwerk,
Misschien nog een idee?

http://moondance.webruimtehosting.be/...s/cam1.jpg
http://moondance.webruimtehosting.be/...s/cam2.jpg
http://moondance.webruimtehosting.be/.../tg712.jpg
http://moondance.webruimtehosting.be/...tg712b.jpg
 
I R Baboon
Jammer dat je net poort 123 hebt gekozen.
Dat is de vaste poort voor de time servers van het internet (NTP).
Mijn browsers willen geen verbinding maken met die poort.
De poortscan zegt wel dat poort 123 open staat.
Probeer een poort uit ver boven de 1000. bv 12345.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Koert
Tja, dat wist ik niet,
Ik heb alles gelaten zoals het was maar nu dan in de router en de camera poort 12345 ingesteld zoals je voorsteld.
Maar helaas,nog steed hetzelfde dus.
Wat ik wel ontdekte was dat upnp in de router aan stond en op de camera uit,zou dat nog wat uitmaken?
Verder kan ik op de camera ook nog DDNS settings maken....?...heeft dat nog zin,ik weet niet wat dat is.
 
Koert
Dat meen je niet,
Ik snap er niets meer van,hen t net nog geprobeerd met mijn Iphone op 3g maar niks...
Krijf alleen een berichtje van de telefoon dat de server niet te bereiken is.
Je schrijft "jouw"ip,dan neem ik aan dat je het ip van de camera bedoeld,dus die eindigt met .100 toch?
Als jij dat inlogscherm krijgt dan moet ik dat toch ook krijgen lijkt mij..toch?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson Tg712 met Elro C903ip werkt niet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie