obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Apple TV en Airplay problemen met Huawei HG655d verzameltopic
jord
Ik heb vorige week ook zo'n "fantastisch" Huawei modem van Online ontvangen. Inclusief een Apple TV.
Ik had al een apple TV, die werkte prima met mijn Thomson router. Die tweede kan dan mooi op de slaapkamer.
Maar sinds mijn Huawei modem werkt mijn eerste Apple TV niet meer naar behoren. Internet gaat wel goed.
Maar verbinden met mijn MacBook, zodat ik in mijn Bibliotheek kan lukt maar sporadisch. Evenals het streamen
vanaf een iphone of ipod. Het Airplay logo'tje komt gewoon niet in beeld op die devices. Uiteraard zijn ze allemaal
verbonden met dezelfde router. Hoe los ik dit op? Want ik gebruik Airplay echt vaak. En ze geven nota bene zelf een
Apple TV bij de nieuwe router cadeau.
Gewijzigd door I R Baboon op 12 maart 2012, 20:05
 
jord
Mijn eerste Apple TV (een 2e generatie) werkte prima met het Thomson modem. Mijn tweede Apple TV zit nog in de doos. Maar sinds ik de Huawei router heb werkt mijn Apple TV niet goed meer. Mijn iPhone en iPod krijgen maar de sporadisch de mogelijkheid om Airplay te activeren. En de bibliotheek van mijn MacBook kan hij ook maar af en toe benaderen. Het hele systeem is dus behoorlijk onstabiel geworden. Wat kan ik hier aan doen.

EDIT: Internet (YouTube, trailers, gehuurde films streamen) werkt overigens wel prima op de Apple TV
 
I R Baboon
De verklaring kan je op de site van Online vinden:

HG655d: problemen met Bonjour protocol

Door een bug in de HG655d kunnen klanten problemen ondervinden met het gebruik van het Bonjour protocol. Hierdoor kunnen klanten problemen ondervinden met het gebruik van sommige Apple toepassingen. Wij verwachten dat dit probleem met de volgende firmware release verholpen wordt. Deze stond geplanned voor november/december 2011. Zie hieronder de uitleg van Wikipedia. Helaas weten we nog niet wanneer de nieuwe release zal plaatsvinden.

Bonjour, voorheen Rendezvous, is de handelsnaam van de software voor het implementeren van het netwerkprotocol Zeroconf in Mac OS X. Bonjour stelt gebruikers in staat om op een lokaal netwerk apparaten zoals, andere computers, printers, etc., te ontdekken zonder configuratie. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt door iTunes om gedeelde muziek te vinden op andere computers in een Local area network.
Er is ook een versie van Bonjour voor Microsoft Windows. Deze wordt onder andere meegeleverd bij de webbrowser Safari, iTunes en Adobe Photoshop voor Windows. De applicatie kan in Windows problemen veroorzaken met een LAN-verbinding. In sommige gevallen opent het een additionele LAN-verbinding onder de naam "Openbaar netwerk" waardoor de LAN-verbinding in het geheel niet functioneert.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jord
Met andere woorden: Eerst had ik 1 Apple Tv en een Thomson modem en werkte het prima. Nu heb ik een Huawei en 2 Apple Tv's en kan ik niks meer... Fijn zo'n cadeau van Online...
 
I R Baboon
Ja, daar is goed over nagedacht...

Als je telefonie niet via Online hebt lopen, kan je weer je oude Thomson gaan gebruiken.
Dan zet je de Huawei in de kast tot er een firmwareupdate uitkomt.... ooit ...
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jord
Ik had die Thomson graag terug gehangen, maar die heb ik op "advies" van Online gewoon weggegooid. Stom van me. De helpdeskmedewerker adviseerde me als work around er een eigen router achter te hangen tot de firmwareupdate er is. Maar ik heb helaas geen router meer liggen en heb weinig zin om er een te kopen als tussenoplossing.
 
jord
Ik heb net op marktplaats zo'n Thomson modem/router gekocht. Dat moet dan toch gewoon weer wel werken?
 
jord
Had ik die oude Thomson van iemand overgekocht, bleek die kapot te zijn :-s. Nu uit frustratie maar een airport express gekocht. En die achter die Huawei gehangen.
Ik heb de wifi uitgeschakeld op de Huawei, en verbind alles nu met de AE die dan weer met een kabel verbonden is aan de Huawei.
Is dit voldoende om de Huawei alleen als modem te laten figureren, of moet ik nog iets anders aanpassen in de instellingen?
Het werkt overigens wel vrij aardig allemaal, dus misschien maar het credo: "if it aint broken, don't fix it" aanhouden?
 
I R Baboon
Als je niet telefoneert via Online of een andere VOIP provider, kan je de Huawei in bridge modus zetten.
Dan is hij alleen nog als modem actief.

Nu heb je twee routers achter elkaar staan en moet je in beide routers de poorten openen als je dat graag wilt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
nielsieb
We kunnen dus concluderen: t-mobile online biedt iets aan (internet/modem/router + appletv) dat absoluut niet werkt. Dat weet t-mobile online al maanden, want ook op de site geeft men toe dat Bonjour niet werkt. Van de beloofde firmware update (zou oktober jongstleden uitkomen) ook geen spoor. Ben ik de enige die dat niet alleen belachelijk vindt, maar ook onacceptabel? Ik weet, je kunt zelf een router kopen om dit probleem op te lossen, maar is dat niet een beetje raar? Het werkte voor de Huawei allemaal prima, we volgen de instructies van online, gooien de oude modem weg en moeten nu een router gaan kopen? Belachelijk...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Apple TV en Airplay problemen met Huawei HG655d verzameltopic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie