obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Klantenservice beloofd tot 2x toe terug te bellen, dus niet.
gps
Augustus vorig jaar internet besteld en werd bevestigd door Online. Toen ik in september bericht kreeg dat ik was aangesloten werkte het niet. Ik kon naar een 088 nummer bellen maar dat werkte niet, na intoetsen klantnummer werd de verbinding verbroken. Ik moest dus naar het 0900 nummer gaan bellen en ik heb toen ook doorgegeven dat het 088 nummer niet werkte. Kreeg toen als antwoord dat het bekend was dat het soms niet werkte. Men ging het uitzoeken tot ik begin december bericht kreeg dat er in plaats van 4 draadjes er slechts 3 draadjes op mijn aansluiting aanwezig waren en ze toch geen internet konden leveren en ik het reeds betaalde abonnementsgeld vanaf augustus volledig terug zou krijgen. Natuurlijk kreeg ik achteraf maar een gedeelte terug. Ook moest ik maar met KPN contact opnemen. Maar KPN zei dat Online dit moest oplossen omdat Online bevestigd had dat ze internet konden leveren. Online gelijk weer gebeld via het 0900 nummer en nadat ik dit vertelde zou men het alsnog in orde gaan maken en zou 2 januari 2012 internet moeten werken. 29 december 2011 kreeg ik weer bericht dat het weer uitgesteld werd en dat het 20 januari zou worden. Natuurlijk werkte het weer niet en moest ik weer naar het 0900 nummer bellen omdat het 088 nummer nog steeds niet werkte. Er moest een monteur van Online komen. Dus snippermiddag. Hij kreeg het niet voor elkaar en moest er toch iemand van KPN komen. Half februari zou hij komen dus weer een snippermiddag. Deze monteur had het binnen een half uur voor elkaar. Het lag gelukkig niet aan onze installatie. Toen ben ik noodzakelijkerwijs gaan bellen naar het 0900 nummer vanwege het teveel in rekening gebrachte abonnementsgeld. Men zou terug bellen maar gebeurde niet. Weer ben ik gaan bellen en heb ik het ook gehad over mijn inmiddels aardig opgelopen belkosten met mijn mobieltje naar het 0900 nummer.. Dit zou ook verrekend worden en men zou terug bellen. Er werd weer niet terug gebeld. Ik weer bellen naar het 0900 nummer en toen moest ik vanwege de belkosten afschriften van de telefoon rekening door faxen. Ik dit helemaal uitgewerkt en door gefaxt. Toen werd ik de volgende dag wel terug gebeld. Meneer, belkosten worden niet vergoed, een prettige dag verder. Ik dacht dat ik gek werd, na 7 maanden eindelijk internet en dan de kosten buiten mijn schuld om doodleuk niet vergoeden !!!!!!!!!!!!!
 
rrozema
Schriftelijke klachten worden doorgaans met meer attentie gelezen. Je zou dus nog eens kunnen proberen een brief te schrijven t.a.v. de afdeling 'klachten'. Niet aangetekende brieven willen nog wel eens 'zoek' raken, dus als het je echt wat waard is, kun je de brief best aangetekend of op een of andere manier met ontvangstbevestiging versturen.

Beschrijf in de brief duidelijk wat je wil dat ze voor je doen en geef ze een (redelijke) termijn waarbinnen ze gereageerd dienen te hebben.

Succes

N.B. zorg wel dat je brief beter leesbaar is als je post hier. Ik begrijp dat je verontwaardigd bent, maar op deze manier is je verhaal vrijwel niet te begrijpen en zul je dan ook vrijwel zeker niet bereiken wat je wil bereiken. Laat bijvoorbeeld een welwillende bekende van je de brief eerst eens goed doorlezen en corrigeren voordat je hem aan Online/T-Mobile verstuurt.
 
gps
Het wordt nog erger: Internet werkte dus NIET! Er zou een monteur komen van Online en als bleek dat het onze fout was dat het niet werkte moest er €90,00 betaald worden. Deze monteur constateerde dat het NIET onze fout was want er moest zelfs een monteur van KPN bij komen want er zat ergens iets fout tussen de centrale en ons isra punt. Dit is toen opgelost maar nu krijg ik de factuur en wat blijkt: Er wordt toch €90,00 in rekening gebracht vanwege de monteur!!
 
Tiger
Beste GPS,

Zelf heb ik afgelopen jaar ook veel problemen gehad waar ik ook belkosten voor heb moeten maken i.v.m. een verbinding die foutief geleverd werd.
Heb hier veel tijd en energie in gestoken maar alle klachten via mail op de site van Online kenbaar gemaakt.
Het heeft inderdaad veel moeite gekost omdat er toch een aantal zaken langs elkaar heen liepen maar uiteindelijk naar volle tevredenheid door Online opgelost
waaronder ook de belkosten vergoed zijn en zeer vriendelijk door de medewerkers van Online geholpen ben.
Ik lees vaker dat het niet zo is maar in mijn geval betekend dit dat het ook anders kan en dit mag dan ook eens kenbaar gemaakt worden.
Mijn ervaring is dus vriendelijkheid kost niets en ik ben perfect geholpen.

Ik hoop voor jou dat als jij alles goed duidelijk maakt ook goed geholpen wordt.


Succes, Tiger
 
gps
Vanavond 40 minuten (inclusief wachttijd) gesproken met een medewerker van Online.Hij heeft het dossier doorgelezen en daar staat in dat ik zelf op 30 januari een monteur besteld zou hebben om de aansluiting te installeren. Maar dit is niet waar! Ik heb op 30 januari gebeld dat de internet verbinding niet werkte. Ik heb gesproken met ene Olaf. Hij heeft het een en ander nagekeken en kwam er niet uit en vertelde mij dat de enige oplossing was om een monteur te sturen. Hij benadrukte dat als de monteur constateerde dat de fout na het Isra punt zat ik €90,00 moest betalen. Zat de fout voor het Isra punt dan waren er voor mij geen kosten. Hier ben ik akkoord mee gegaan omdat ik zeker wist dat ik geen fout had gemaakt. De monteur van Online is gekomen en constateerde dat er halverwege de centrale en het Isra punt iets niet goed zat en dat hij KPN ging inschakelen. Een paar dagen later is de KPN monteur gekomen en constateerde hetzelfde. Hij ging weer weg om het te fixen en zou met een half uurtje terug zijn. Dit gebeurde ook en toen was het voor elkaar. Dus het was niet mijn fout maar nu mag ik toch €90,00 voor de monteur betalen omdat volgens het dossier van Online ikzelf een monteur besteld zou hebben om de aansluiting te installeren! Alles zat al gemonteerd maar het werkte niet! Ik denk dat er nog maar 1 middel is en dat is storneren en geheel kappen met Online. Ik wacht nog even af want de medewerker zou de bandopname van het gesprek van 30 januari gaan opvragen als die er zou zijn.
Gewijzigd door gps op 07 mei 2012, 22:56
 
Tiger

Quote

gps schreef:

Vanavond 40 minuten (inclusief wachttijd) gesproken met een medewerker van Online.Hij heeft het dossier doorgelezen en daar staat in dat ik zelf op 30 januari een monteur besteld zou hebben om de aansluiting te installeren. Maar dit is niet waar! Ik heb op 30 januari gebeld dat de internet verbinding niet werkte. Ik heb gesproken met ene Olaf. Hij heeft het een en ander nagekeken en kwam er niet uit en vertelde mij dat de enige oplossing was om een monteur te sturen. Hij benadrukte dat als de monteur constateerde dat de fout na het Isra punt zat ik €90,00 moest betalen. Zat de fout voor het Isra punt dan waren er voor mij geen kosten. Hier ben ik akkoord mee gegaan omdat ik zeker wist dat ik geen fout had gemaakt. De monteur van Online is gekomen en constateerde dat er halverwege de centrale en het Isra punt iets niet goed zat en dat hij KPN ging inschakelen. Een paar dagen later is de KPN monteur gekomen en constateerde hetzelfde. Hij ging weer weg om het te fixen en zou met een half uurtje terug zijn. Dit gebeurde ook en toen was het voor elkaar. Dus het was niet mijn fout maar nu mag ik toch €90,00 voor de monteur betalen omdat volgens het dossier van Online ikzelf een monteur besteld zou hebben om de aansluiting te installeren! Alles zat al gemonteerd maar het werkte niet! Ik denk dat er nog maar 1 middel is en dat is storneren en geheel kappen met Online. Ik wacht nog even af want de medewerker zou de bandopname van het gesprek van 30 januari gaan opvragen als die er zou zijn.


@gps,

Bellen geeft vaak verwarring het beste is om via de site van Online een mail te sturen met daarin je verhaal (klacht) doe dit zo uitgebreid en duidelijk mogelijk.
Je krijgt een bevestiging van de mail en er neemt iemand van het klachtenteam contact met jou op.
Het voordeel van de mail is dat je alles zwart op wit hebt en geen belkosten en laat de afspraken die het klachtenteam met jou afspreekt via de mail bevestigen.
Zelf heb ik hier naar alle tevredenheid een oplossing gekregen van Online.
Ik wens jou succes voor een goede oplossing van je probleem.

Tiger
 
rrozema
Juist ja. Zoals gezegd: schrijf je klacht aan Online, niet bellen. Bellen werkt alleen bij kleine problemen waarvoor je precies kunt uitleggen wat er aan de hand is. Voor grotere en lastigere problemen kun je in een brief of mail rustig de tijd nemen om duidelijk uit te leggen wat er aan de hand is en de persoon aan de ontvangende kant kan je verhaal rustig doorlezen en indien nodig nogmaals herlezen of zelfs aan een ander laten lezen. Bij een telefonisch contact is dit allemaal niet mogelijk en ben je afhankelijk van de juiste interpretatie van dat ene moment tijdens jullie gesprek. Het is echter nog niet te laat. Als je nu alsnog rustig een duidelijke klacht brief schrijft over de gang van zaken en die opstuurt aan Online, weet ik behoorlijk zeker dat jouw probleem binnen enkele dagen verholpen is. Communiceren is een kunst. Sommige mensen lijkt het heel eenvoudig af te gaan en voor andere mensen kost het gewoon wat meer moeite. Pas je gewoon aan en dan bereik je wat je wil. Bij Online werken ook best redelijke mensen die echt jouw probleem wel gaan begrijpen als je ze maar de kans geeft.
 
Tiger
@gps,

Het zou fijn zijn als jij een reactie zou willen afgeven op het voorstel wat is gedaan.
Jij hebt een probleem en er worden jou wat tips gegeven om te proberen om je probleem op te lossen maar jij geeft geen reactie.
Eigenlijk jammer want leden van het forum proberen jou te helpen om tot een oplossing te komen.
Maar OK als jij hier geen gebruik van wilt maken toch succes gewenst.

Tiger
 
gps
Ik heb de tip van Oppie opgevolgd. De medewerker die ik aan de lijn had en mijn klacht ging behandelen heeft het een en ander nagekeken en kwam tot de conclusie dat er onterecht €90,00 in rekening was gebracht en beloofde dat het geld terug betaald zou worden. Inmiddels heb ik via email een bevestiging gehad. Op de factuur die ik in juni krijg zouden de details van de vergoeding staan. Het is wel te hopen dat het bedrag in 1 keer terug gestort wordt en niet verrekend gaat worden met abonnementsgeld want dan ben ik weer een half jaar verder voordat ik alles terug heb ontvangen. Dit hele gedoe heeft me al veel te veel tijd en ergernis gekost.
 
Tiger

Quote

gps schreef:

Ik heb de tip van Oppie opgevolgd. De medewerker die ik aan de lijn had en mijn klacht ging behandelen heeft het een en ander nagekeken en kwam tot de conclusie dat er onterecht €90,00 in rekening was gebracht en beloofde dat het geld terug betaald zou worden. Inmiddels heb ik via email een bevestiging gehad. Op de factuur die ik in juni krijg zouden de details van de vergoeding staan. Het is wel te hopen dat het bedrag in 1 keer terug gestort wordt en niet verrekend gaat worden met abonnementsgeld want dan ben ik weer een half jaar verder voordat ik alles terug heb ontvangen. Dit hele gedoe heeft me al veel te veel tijd en ergernis gekost.


Ik weet dat het veel te veel tijd kost en vooral veel ergernis heeft gekost ook bij mij ondanks dat alles naar volle tevredenheid werd opgelost wat heel veel voeten in de aarde heeft gehad en dat werkt ook nog frustrerend weet er alles van.
De kosten die ik terug kreeg meer dan die € 90,- van jou werden bij mij gewoon verrekend vond ik ook onterecht want waarom niet meteen retour want die kosten had ik toch al gemaakt.
Dus ik neem aan dat die bij jou ook gewoon verrekend gaan worden en ik ben van mening dat Online hierin tekort schiet wat klantvriendelijkheid betreft.

Bedankt voor je info en ik hoop dat andere leden die hier een probleem mee hebben hier ook wat aan hebben.

Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klantenservice beloofd tot 2x toe terug te bellen, dus niet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie